Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, kul händelseförlopp. Om allt gick rätt till tror jag inlämnaren blev rätt nöjd... Bild på blandlådan?Jag vet inte om nån av er såg denna på Dalarnasauktionsbyrå för nån helg sen, den låg i katalogen på nätet månaden innan i en skrotlåda med utropet 100 kr, vart sedan bortplockad och skiftad till ett separat utrop på auktionen efter...tillkommer 20% provision på slutpriset.
http://da.auction2000.se/auk/w.Object?inC=DA&inA=20161004_1349&inO=36
Älskar boettformen <3 vill så gärna ha en med svart urtavla!Man börjar förstå sig på hypen kring UG mer och mer nu
Japp klockan låg i en skrotlåda auktionen tidigare, utrop 100 kr..."tyvärr" upptäcktes den o plockades ur skrotlådan och vart ett separat utrop nästa auktion..Jo den har varit uppe tidigare. Menar att den låg i en skrotlåda som ingen budade på?
Edit; fast i auktionstips-tråden
Och ingen la bud på den, eller plockades den bort när bud låg?Japp klockan låg i en skrotlåda auktionen tidigare, utrop 100 kr..."tyvärr" upptäcktes den o plockades ur skrotlådan och vart ett separat utrop nästa auktion..
Den vart bortplockad innan visning, den fanns med på nätet, men låg rätt mkt krimskrams framför, jag for på visningen o skulle titta, då var utropet förändrat.Och ingen la bud på den, eller plockades den bort när bud låg?
Hmm, undrar om de får göra så egentligen? Eller får de göra lite som de vill? Någon som vet mer om regler för auktioner?Den vart bortplockad innan visning, den fanns med på nätet, men låg rätt mkt krimskrams framför, jag for på visningen o skulle titta, då var utropet förändrat.
Det handlade förmodligen om ett rent misstag bara, förmodligen han ingen lägga bud på lådan.Hmm, undrar om de får göra så egentligen? Eller får de göra lite som de vill? Någon som vet mer om regler för auktioner?
Men endå, ska inte alla få chansen att lägga ett bud på lådan så som den las ut på nätet. Känns inte rätt att vare sig plocka bort eller lägga dit efter att de publicerat katalogen på nätet. Var ju ett fantastiskt fyndläge för de vaksamme! Men samtidigt är det ju bra att den som faktiskt lämnat in den fick betalt för den.Det handlade förmodligen om ett rent misstag bara, förmodligen han ingen lägga bud på lådan.
Ett par trådar ned hittar du den här tråden...Okej pågar o töser här e den som sagt GRALEN !!!!!!!!!!
Och den e tillgänglig !!!!!!!!!!! Men det e ju det här med priset !!!! Fel tråd att prata om detta i
kanske hoppas jag inte bryter nån regel men vet inte var jag ska börja riktigt ,känns inte som den vanliga flippen hehe . Va jag vet finns där bara 20 kända big eye ex i världen ,har haft kontakt med Analogshift så man har lite och jämföra med
tackar har rätt ok koll den senaste sålda gick för ca 340000 tkr men allid intressant att höra från andra o kolla intressetEtt par trådar ned hittar du den här tråden...
https://klocksnack.se/threads/den-stora-vad-är-rimligt-pris-för-vintageklockan-tråden.24218/
tackar har rätt ok koll den senaste sålda gick för ca 340000 tkr men allid intressant att höra från andra o kolla intresset
Tjena tack för länken vet du när detta va .detta e helt otroligt pris va den komplett osv. Den senaste som jag/vi kolla upp va i Schweiz o gick för ca 38.000 Schweizer fran (hur de nu stavas☺) o vi har varit i kontakt med analogshift och Christies o priset ligger för mellan 200-350 000 ..som sagt. Blev ändå lite paff av detta pris
Bör stå i annonsen men tror den avslutades samma dag som jag skrev inlägget. Lurigt med prissättning på hypeade UG och Heuer, kan plötsligt gå för dubbla marknadsvärdet på finauktioner. Sedan kan den i annonsen jag länkade till ha haft lite fel visare, men det har jag alldeles för dålig koll på för att uttala mig om. Fina och udda kronografer, men tycker prisläget är löjligt högt idag.Tjena tack för länken vet du när detta va .detta e helt otroligt pris va den komplett osv. Den senaste som jag/vi kolla upp va i Schweiz o gick för ca 38.000 Schweizer fran (hur de nu stavas☺) o vi har varit i kontakt med analogshift och Christies o priset ligger för mellan 200-350 000 ..som sagt. Blev ändå lite paff av detta pris
Ser ut som att chrono inte nollställer kl 12. Visaren sitter lite innan 12.Vad tror ni om denna Uni compax som säljs av pantbanken Malmö på Tratten? Är den kosher?
http://www.tradera.com/item/342154/279710404/1-herrur-universal-stal-manuell-
Ser ut som att chrono inte nollställer kl 12. Visaren sitter lite innan 12.