• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Universal Geneve - den officiella tråden

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sååååå nöjd med denna! I min mening den snyggaste Poleroutern: svart tavla utan datum!
Visarna måste bara uppenbart åtgärdas, men tror dom hjälpte mig få ett rätt okej pris! :D
761A5AC7-2FAF-4FEA-9B2A-7FD51E1AEED5.jpeg

Riktigt trevlig! Har länge suktat efter en Polerouter i stål, har inte tagit tummen ur bara.... :)
 

Psykel

Patek
Riktigt trevlig! Har länge suktat efter en Polerouter i stål, har inte tagit tummen ur bara.... :)
Tack! Poleroutern är en riktig grail watch för mig, så kul att kunna pricka av den från önskelistan! Den och Reverson än så länge!
Den tickar på riktigt bra, förresten! Tappat tre sekunder på ca 16 timmar hittills!
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Fick hem en ny Polerouter igår, min andra. Det är en ref. 869113/02 med den senare lite kantigare boetten, med både borstade och polerade ytor. Verket är ett UG kal. 69. Enligt uppgift tillverkad 1965-1966, vilket jag tycker verkar sannolikt. Signera krona och signerat glas. Mycket nöjd!

Några bilder (snodda från säljaren):

IMG_4066.jpg


IMG_4068.jpg


IMG_4072.jpg



IMG_4070.jpg


IMG_4071.jpg
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Vilken skillnad lite ljus kan göra! Lyckades äntligen få till ett foto där patinan på tavlan syns tydligt. Det är väl något av en begynnande tropic, kanske man kan kalla det? Ser ut som det liksom är matta fläckar i den blanka lacken.
Edit: Här ser man också hur krämigt gulnade dom vita detaljerna på tavlan har blivit. Färgerna är dock liiiite off pga solljuset. Visarna ska vara kritvita egentligen.
B7EF7E56-0FA8-4E69-BB44-A484712A304B.jpeg
 

Golbica

Omega
Någon som vet varför dials skills åt på modellen "Evil Nina", några har märkningen "Swiss T 25" och andra har bara "Swiss T" längst ner på dialen.

Kan någon förklara varför?

Bild på en dial som har "Swiss T 25" märkt:
-1x-1.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Med risk för att bli lynchad :)

Råkade klicka hem en UG igår, trodde inte att jag skulle vinna men i morse så låg det ett mail i inboxen.

Det är inte mycket att hänga i granen men det verkar vara en Silver Shadow med kvartsverk i. Jag har googlat mig till döds och undrar om någon här vet var jag kan läsa lite om modellen och urverket cal1-43?

Undrar också om det går att tidsbestämma en UG om den är tillverkad efter 1967?

Stort tack på förhand.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Med risk för att bli lynchad :)

Råkade klicka hem en UG igår, trodde inte att jag skulle vinna men i morse så låg det ett mail i inboxen.

Det är inte mycket att hänga i granen men det verkar vara en Silver Shadow med kvartsverk i. Jag har googlat mig till döds och undrar om någon här vet var jag kan läsa lite om modellen och urverket cal1-43?

Undrar också om det går att tidsbestämma en UG om den är tillverkad efter 1967?

Stort tack på förhand.
Har du någon bild?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Inga egna än :) Men här är de som var i auktionen. Tack så mycket för påpekandet, borde ju fixat bilder med en gång.
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (2).jpg
s-l1600 (3).jpg
s-l1600.jpg


Ser det koscher ut?

Jag vet att köpa vintage UG utan att kunna något är ett big no-no, men vem vet, ibland kanske man har tur. Klockan är köpt ifrån USA.

Jag gissar slutet av 70-talet, kanske under tiden Bulova ägde UG 67-77 men jag hittar inget Bulova verk som matchar heller. Enligt säljare är den 32mm bred utan krona, 38mm lug2lug, 19mm mellan luggarna och 6mm tjock.

Inget jag letat efter direkt, kanske blir touch-and-go på den, men är den trevlig och värd att fixa till kanske den får lite handledstid ändå :)
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Inga egna än :) Men här är de som var i auktionen. Tack så mycket för påpekandet, borde ju fixat bilder med en gång.
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (2).jpg
s-l1600 (3).jpg
s-l1600.jpg


Ser det koscher ut?

Jag vet att köpa vintage UG utan att kunna något är ett big no-no, men vem vet, ibland kanske man har tur. Klockan är köpt ifrån USA.

Jag gissar slutet av 70-talet, kanske under tiden Bulova ägde UG 67-77 men jag hittar inget Bulova verk som matchar heller. Enligt säljare är den 32mm bred utan krona, 38mm lug2lug, 19mm mellan luggarna och 6mm tjock.

Inget jag letat efter direkt, kanske blir touch-and-go på den, men är den trevlig och värd att fixa till kanske den får lite handledstid ändå :)
Tycker den ser fin ut. Tror loggan är en typisk 70-/80-talslogga för UG.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inga egna än :) Men här är de som var i auktionen. Tack så mycket för påpekandet, borde ju fixat bilder med en gång.
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (2).jpg
s-l1600 (3).jpg
s-l1600.jpg


Ser det koscher ut?

Jag vet att köpa vintage UG utan att kunna något är ett big no-no, men vem vet, ibland kanske man har tur. Klockan är köpt ifrån USA.

Jag gissar slutet av 70-talet, kanske under tiden Bulova ägde UG 67-77 men jag hittar inget Bulova verk som matchar heller. Enligt säljare är den 32mm bred utan krona, 38mm lug2lug, 19mm mellan luggarna och 6mm tjock.

Inget jag letat efter direkt, kanske blir touch-and-go på den, men är den trevlig och värd att fixa till kanske den får lite handledstid ändå :)
Ser välbyggd ut!
 

AndersE

Cartier
2-Faktor
Riktigt snygg hur som helst!
Inga egna än :) Men här är de som var i auktionen. Tack så mycket för påpekandet, borde ju fixat bilder med en gång.
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (2).jpg
s-l1600 (3).jpg
s-l1600.jpg


Ser det koscher ut?

Jag vet att köpa vintage UG utan att kunna något är ett big no-no, men vem vet, ibland kanske man har tur. Klockan är köpt ifrån USA.

Jag gissar slutet av 70-talet, kanske under tiden Bulova ägde UG 67-77 men jag hittar inget Bulova verk som matchar heller. Enligt säljare är den 32mm bred utan krona, 38mm lug2lug, 19mm mellan luggarna och 6mm tjock.

Inget jag letat efter direkt, kanske blir touch-and-go på den, men är den trevlig och värd att fixa till kanske den får lite handledstid ändå :)
 
Topp