• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Universal Geneve - den officiella tråden

Att det är en ny korrekt klocka som ingen sett förut!
Dvs, det vi trodde tidigare: "alla SAS som ser ut typ såhär är är tidiga PolArouter" var FEL, numera finns det en korrekt SAS PolErouter som är senare!
(Jag tror på det när nästa och nästnästa identiska exemplar med typ följande korrekta serial dyker upp, extremt osannolikt att det bara gjordes EN)
Så cynisk 😉

Jag bumpar tråden med en bild. Bytte från länk till läder här om dagen.

1E1F5A60-C6D7-4D58-B434-5975342631D0.jpeg

Sjukt bra! Originallänk?
Klockan ser precis ut som min (minus länk och mina handmålade visare). 1954-55? Första generationen ser det ut som iallafall, med bumperverket.
Tack!
Nej tyvärr inte originallänk, men tyckte den här funkade ganska bra. Faktiskt den enda 19 mm länk jag hade liggande hemma så det var ren tur att det passade.

1955-56 och första generationens Polerouter med bumperverk enligt vad jag kan googla mig till. Tycker den är riktigt bra!

Tillbaka
Topp