• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upphittad 116622 Yacht-Master

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som tappat bort en nyligen?


29930BFB-DABA-4B14-B7EF-44792D8454FC.jpeg
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Kul att se att någon gjort det rätta och lämnat in iaf, får hoppas på hittelön.
Det är lagstadgat med 10% av värdet.
Ligger godset i 3 månader utan att ägaren gör anspråk tillfaller det upphittaren
Från Polisen
"Det du hittar kallas hittegods.
Ägaren har rätt att få tillbaka hittegodset.
Ägaren ska betala hittelön,
som är 10 procent av det som hittegodset är värt.
Om någon till exempel hittar en plånbok
med 5 tusen kronor i så är hittelönen 5 hundra kronor."

Bra gjort att lämna in i vilket fall som, kudos!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Sjukt att den hittades utan länk med stiften på. Det lär ju vara relativt ovanligt att ha den på nato till exempel?

Jag gissar på att den antingen är fake eller stulen. Polisen borde ju iofs se det sistnämnda men kanske inte anmäld än eller stulen i annat land.
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Sjukt att den hittades utan länk med stiften på. Det lär ju vara relativt ovanligt att ha den på nato till exempel?

Jag gissar på att den antingen är fake eller stulen. Polisen borde ju iofs se det sistnämnda men kanske inte anmäld än eller stulen i annat land.

Polisen har stenkoll på värdet och om något är äkta. De har sin egen personal eller kan konsultera experter på mindre orter.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Polisen har stenkoll på värdet och om något är äkta. De har sin egen personal eller kan konsultera experter på mindre orter.
Så är det säkert! Snabba ryck då den hittades igår kväll och lades ut idag men har de personal som kan detta så går det ju undan såklart.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Polisen har stenkoll på värdet och om något är äkta. De har sin egen personal eller kan konsultera experter på mindre orter.
Njae, det har ju varken de eller fogden... De har båda sålt produkter som vid kontroll visat sig vara fake. Både smycken (!) Och klockor mm.
Därför de friskriver sig från ansvar vid deras auktioner och därmed kommer undan "öppet köp och retur" Men en del koll har de såklart
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Man blir ju väldigt nyfiken på varför den saknar länk men stiften sitter på. Någon som gjort en klassisk fickursmod?
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Om man får spekulera ytterligare så står datumet på 11. Beroende på hur bra power reserve den har så låter det rimligt att den tappats mellan 9-10. Hmm 🤔
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Haha, alternativt ett perlon eller liknande tramsband som gett vika? Inte helt otroligt iom de vassa boettkanterna vid länkens infästning.
Jag tänkte på det med men det känns konstigt att det skulle gå av helt samt konstigt val till den klockan. Jag har ju iofs testat perlon på min Sub. 😆
 
Senast ändrad:
Topp