• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

rm83

Panerai
2-Faktor
43.5mm kompis...
IMG_20200310_115408.jpg
 

coolrader

Panerai
2-Faktor
Äntligen en Planet Ocean XL på armen, en klocka som faktiskt funnits på min bucket list nästintill ända sedan jag började med den här hobbyn för ett 15-tal år sedan, men som av nån anledning aldrig anförskaffats trots att så många andra klockor passerat revy.
20200310_190619.jpg
 
Senast ändrad:

Riley

Panerai
Jämförelse på PO 42mm för att se skillnaden på låsen. Till vänster orginal o till höger microjusterings låset.
9F66A298-0502-4366-B2F2-D3CA6C87A6B7.jpeg
Håller med om att originalet är snyggare.
Men tycker själv att smidigheten med push jämnar ut det som minst.
Sen blir det ju annorlunda om man efter ett antal PO vet att en extra halvlänk gör susen ;)
Push garanterar mer en riktigt bra passform om man är osäker.
 

GöranH

Omega
Någon som vet hur tåligt skinnbandet till 43.5 är? Det med skinn på utsidan och gummi på insidan. Tål det regn och väta?
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
image.jpg

Har rockat brorsans PO sen i lördags när han lämnade den med uppdraget att sälja den. Gillar den skarpt, så det ligger i farans riktning att jag köper den själv, men frågan är vad marknadsvärdet kan ligga på? Uttagen -13 hos Klockmaster Globen, aldrig servad, 45,5mm, full set i gott skick?
 
Senast ändrad:

Parabellum

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Har rockat brorsans PO sen i lördags när han lämnade den med uppdraget att sälja den. Gillar den skarpt, så det ligger i farans riktning att jag köper den själv, men frågan är vad marknadsvärdet kan ligga på? Uttagen -13 hos Klockmaster Globen, aldrig servad, 45,5mm, full set i gott skick?

45,5'an är inte lika attraktiv på andrahandsmarknaden historiskt sett som 42'an. Sen har du inte så långt kvar till service som kommer kosta en 5-7000:-.

Jag skulle vilja säga att jag inte skulle betalat en krona över 30k för en PO 45,5 från 2013 oservad.

Mvh (haft 6-7 st PO genom åren)
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
45,5'an är inte lika attraktiv på andrahandsmarknaden historiskt sett som 42'an. Sen har du inte så långt kvar till service som kommer kosta en 5-7000:-.

Jag skulle vilja säga att jag inte skulle betalat en krona över 30k för en PO 45,5 från 2013 oservad.

Mvh (haft 6-7 st PO genom åren)
Tack för fingervisningen! Jag har sedan i helgen läst tråden från början till slut och konstaterat att du och några därtill haft svårt att skilja er från modellen;)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Tack för fingervisningen! Jag har sedan i helgen läst tråden från början till slut och konstaterat att du och några därtill haft svårt att skilja er från modellen;)
Fantastisk dykare, i min värld endast mästrad av Sea-Dweller, om ens det.
Jag önskar bara att den nuvarande/senaste varianten var mindre blank/blingig och "modern" med nya siffrorna.

Hade jag hittat en NOS 2500 idag skulle jag slagit till, fortfarande den bästa/snyggaste enligt mig. Däremot har 8500 bättre konstruktion med skruvade länkbitar, bättre urverk m.m.
Fantastisk klocka som sagt.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
image.jpg

som jag skrev igår bär jag brorsans PO för tillfället, och då jag tröttnade på att ha ett suddgummi mellan länk och handled(nej jag skojar inte) för att kompensera för mina sugrör till handleder jämfört med hans hantverkarhandleder så sved jag idag om till gummi lånat från min Garmin Fenix 5. Det är nog förmodligen för att jag burit den de sista månaderna som jag inte upplever 45,5 mm som så värst stort:p
 
Topp