Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beställ 1 extra annars. Brukar vara hårdvaluta på dessaHandlederna är extra svullna såhär i kristider, ingen som har en halvlänk till övers passande en PO 45.5mm?
![]()
Om du funderar på att beställa halvlänk passa på att höra efter vad ett nytt spänne med push-funktion kostar.Handlederna är extra svullna såhär i kristider, ingen som har en halvlänk till övers passande en PO 45.5mm?
![]()
Köpte nyss två hela länkbitar till det facila priset av 750kr / st hos AD så jag hoppas hitta en begagnad halvlänk några kronor billigareBeställ 1 extra annars. Brukar vara hårdvaluta på dessa![]()
Har absolut funderat på det, gillar den funktionen starktOm du funderar på att beställa halvlänk passa på att höra efter vad ett nytt spänne med push-funktion kostar.
Behöver inte skilja så mycket och kan klart vara värt det.
Tycker själv det ser knas ut på PO 42mm. Låset blir liksom bredare än länken. På Din XL om låset passar kanske det ser bättre ut?Har absolut funderat på det, gillar den funktionen starkt![]()
Ja 45.5mm har ju något bredare länk än 42mm versionen så kanske detTycker själv det ser knas ut på PO 42mm. Låset blir liksom bredare än länken. På Din XL om låset passar kanske det ser bättre ut?
Jämförelse på PO 42mm för att se skillnaden på låsen. Till vänster orginal o till höger microjusterings låset.Ja 45.5mm har ju något bredare länk än 42mm versionen så kanske det
Nån här som testat?![]()
Håller med om att originalet är snyggare.Jämförelse på PO 42mm för att se skillnaden på låsen. Till vänster orginal o till höger microjusterings låset.
![]()
Ahhh...vis av erfarenhet menar duHåller med om att originalet är snyggare.
Men tycker själv att smidigheten med push jämnar ut det som minst.
Sen blir det ju annorlunda om man efter ett antal PO vet att en extra halvlänk gör susen
Push garanterar mer en riktigt bra passform om man är osäker.
Är det inte gummi då med nåt special crocco look?Någon som vet hur tåligt skinnbandet till 43.5 är? Det med skinn på utsidan och gummi på insidan. Tål det regn och väta?
![]()
Har rockat brorsans PO sen i lördags när han lämnade den med uppdraget att sälja den. Gillar den skarpt, så det ligger i farans riktning att jag köper den själv, men frågan är vad marknadsvärdet kan ligga på? Uttagen -13 hos Klockmaster Globen, aldrig servad, 45,5mm, full set i gott skick?
Tack för fingervisningen! Jag har sedan i helgen läst tråden från början till slut och konstaterat att du och några därtill haft svårt att skilja er från modellen45,5'an är inte lika attraktiv på andrahandsmarknaden historiskt sett som 42'an. Sen har du inte så långt kvar till service som kommer kosta en 5-7000:-.
Jag skulle vilja säga att jag inte skulle betalat en krona över 30k för en PO 45,5 från 2013 oservad.
Mvh (haft 6-7 st PO genom åren)
Fantastisk dykare, i min värld endast mästrad av Sea-Dweller, om ens det.Tack för fingervisningen! Jag har sedan i helgen läst tråden från början till slut och konstaterat att du och några därtill haft svårt att skilja er från modellen![]()
Hur länge var du utan PO den här senaste gången?PO solar sig
![]()
Vet inte 2-3 år. Trodde det va över men är mer nöjd än någonsin. Perfekt komplement till övriga klock familjenHur länge var du utan PO den här senaste gången?![]()
Instämmer!Vet inte 2-3 år. Trodde det va över men är mer nöjd än någonsin. Perfekt komplement till övriga klock familjen
Som trådskapare har man oxå ett ansvar ju![]()