• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

ironcastle

Patek
2-Faktor
Inge mycke liv i den här tråden inte! :oldman:
20200217_191746.jpg
 

Stam60

Breitling
Har en PO 8500 XL på ingång ska givetvis visa bilder när jag fått den på armen, men vad jag vet idag kommer länken att vara lite kort, jag har sett att det finns dom som monterat mikrojusterings spänne på och det kommer nog att bli, men nu till min fråga, finns det någon som gjort detta här och kan berätta vilket spänne som skulle funka, samt kommer spännet vara längre så kanske jag inte behöver söka fler länkar
 

GöranH

Omega
Jag har en PO som är min önskeklocka, det är PO GMT Black&White. Inte direkt subtil utan tar plats, och jag tycker den är väldigt snygg.
Min farhåga är dock att den kan riskera att bli "för mycket", att jag ska tröttna på utseendet på den.
Hur tänker ni kring det?
Omega Seamaster GMT.jpg
 
Senast ändrad:

BillyBaxter

Breitling
Jag har en PO som är min önskeklocka, det är PO GMT Black&White. Inte direkt subtil utan tar plats, och jag tycker den är väldigt snygg.
Min farhåga är dock att den kan riskera att bli "för mycket", att jag ska tröttna på utseendet på den.
Hur tänker ni kring det?
Omega Seamaster GMT.jpg
Det är så klart helt subjektivt, men ska du ha den som enda eller huvudsakliga klocka, eller som en fräsig komplementklocka? Det hade påverkat mitt beslut. Jag valde en mer traditionell PO (2500 42 mm svart) då jag inom en överskådlig framtid kommer ha den som i princip enda klocka. Ska inte sticka under stol med att priset var en faktor också.
CF0522FF-F2D9-4262-837E-D801FE58E910.jpeg
Hejsan.
Här är min fina PO :)
...men kronografen hade så klart varit trevlig också! :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hur mycket bygger det nya låset? Större än originalet?



Vilken stämpel tänker du på?
@Paxs Svaret på stämpelfrågan har jag inte, men jag skulle gissa på ja.
Det är knepigt att se vad det är den föreställer, men med lupp kan man se att det är en liten glob, på vilken det finns ett antal omegatecken, täckandes ytan på globen. Alltså tänk en badboll, där man tryckt omegatecken på ytan. Sen förminskar du den ned till ett par mm i diameter.
Gissningsvis är den rätt knepig att kopiera. Rätt tjusig under lupp faktiskt.
Har ingen bild i min nya tfn, men googla några boettlock så dyker den säkert upp.
 

GöranH

Omega
Nja den är såld till Nicbex, såldes efter 2 sekunder (faktisk tid).

Men jag har fått en väldigt bra deal på en 39.5 i annan färg, och funderar i så fall på byte av rem på den.
 

Samson32

Cartier
2-Faktor
Blir nog att köra med PO som dagens dinka blir ju sugrn när man läser tråden. Om någon har en XL till övers så hojta
7531F213-36FE-48CC-8FD3-D539A54C4A76.png
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Kört en XL men tyckte den blev lite blaffig efter ett tag. Grymt snygg dock!
 

Bilagor

  • E4109AAE-01BF-4B9B-9D1E-9F81FA25DDC9.jpeg
    E4109AAE-01BF-4B9B-9D1E-9F81FA25DDC9.jpeg
    131.8 KB · Visningar: 2
Topp