• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Ljung87

Cartier
2-Faktor
CCA93CC2-A80E-4C2B-8232-1BA091469DB2.jpeg
4140A56A-B9D7-4456-B0E5-57B8AF983791.jpeg
553C4C83-1334-4A30-BCDE-B160C6AB6FBE.jpeg
Köpte ett Omega gummi med Omega butterfly clasp. Måste säga att det blev som helt annan klocka. Tidigare har jag varierat den på länk och Nato men gummit slår båda med hästlängder. Tycker dock att 6400kr är lite väl i överkant för lite gummi och stål men det drabbar ju ingen fattig:D:cool::p
Ser att det är ett rätt gammalt inlägg men, är det bara hos Omega ad jag kan köpa ett sådant här eller finns det på nätet att beställa?
 

Snokas

Omega
2-Faktor
Yes till 90% är det Omega AD som gäller vid nytt. Finns några få handlare som även säljer om du googlar lite. Kostar en slant men kvalité på gummit o låset är mkt hög

När jag köpte min PO följde ett gummiband med. Antingen så är Omegas gummiband oerhört mycket krångligare än andra band eller så var det en kopia med taskiga mått. Trots tio försök har jag inte lyckats få fast eländet.

edit: köpte av privatperson alltså - inte av ad.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
När jag köpte min PO följde ett gummiband med. Antingen så är Omegas gummiband oerhört mycket krångligare än andra band eller så var det en kopia med taskiga mått. Trots tio försök har jag inte lyckats få fast eländet.

edit: köpte av privatperson alltså - inte av ad.
Ok.. upplever det motsatta dvs mkt enkelt. Har iof monterar ett antal genom åren. Väntar för övrigt på ett gummi men tyvärr är allt försenat
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
När jag köpte min PO följde ett gummiband med. Antingen så är Omegas gummiband oerhört mycket krångligare än andra band eller så var det en kopia med taskiga mått. Trots tio försök har jag inte lyckats få fast eländet.

edit: köpte av privatperson alltså - inte av ad.

Vad står det för modellnummer på ditt band? Tänkte så att det passar din klocka.
Har inte haft svårt att få fast deras band så länge du har rätt bandstift.
 

Alalouise

Cartier
2-Faktor
Jag söker ett finmaskigt mesh till min po. Likt det jag testat på bilden men med lite kvalitetskänsla. Omega och ex s t aib tycker jag blir för grovt. Någon som har tips på tillverkare?
IMG_20200508_073826.jpg
 
Topp