Eller hur? Konstigt nog så tycker jag inte att man ser den kombinationen så ofta. Det borde nästan vara straffbartHerregud så bra den gör sig på Iso! Fem av fem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller hur? Konstigt nog så tycker jag inte att man ser den kombinationen så ofta. Det borde nästan vara straffbartHerregud så bra den gör sig på Iso! Fem av fem.
Snyggt!2200.50. Saknad men inte glömd. Jag minns inte riktigt varför jag sålde den, för under perioden då jag hade den så bar jag den i princip dagligen. Länken gillade jag inte nåt vidare, men tycker att den funkade utmärkt på ett Isofrane. Jag har inte för vana att återköpa modeller jag tidigare haft, så den får antagligen leva vidare i minnet (och på mobiltelefonens fotoalbum).
![]()
2201.50 är tveklöst Omegas bästa skapelse den här sidan millenieskiftet.Snyggt!
Själv tycker jag den är bäst på länken…o det har varit så för alla olika PO jag haft. Dock är 2201.50 enklare att variera med olika band o Nato .
Vid ev försäljning kanske jag lånar ditt citat2201.50 är tveklöst Omegas bästa skapelse den här sidan millenieskiftet.
Naturligtvis! Men dra mig ett PM dessförinnan så vi kan se var jag då står beträffande vanan att inte återköpa modellerVid ev försäljning kanske jag lånar ditt citat![]()
Det löser vi.Naturligtvis! Men dra mig ett PM dessförinnan så vi kan se var jag då står beträffande vanan att inte återköpa modeller![]()
Tänk att man kan tycka så olikaHerregud så bra den gör sig på Iso! Fem av fem.
Ja, tycke och smak såklart. Själv tycker jag Isofrane är som gjort för PO 2500. Om jag någonsin får tummen ur och köper en sådan, blir det helt klart den givna sommarkombon.Tänk att man kan tycka så olika
Jag tycker att Isofrane brukar se bra ut för det mesta, men i kombination med PO så var det för en gångs skull en kombination jag aldrig skulle sätta I verket. Matchning mellan horn och band ser ju inte så bra ut och den stegliknande formen på bandet ihop med PO säregna utseende passar inte heller i min värld. Kanske att den är för elegant.
En bra kombo i min värld är Sinn UX. Där finns en råhet som möter ett rätt digitalt band.
Men som sagt, kul att man ser så annorlunda på saker.
Vad kan vi med säkerhet säga om dessa två klockor (PO gen 2 45,5 mm och PO Ultra deep)?Kollar om det är någon som vet/testat ifall detta band passar på en PO från 2014 Large dvs 45,5 ref. nr. 232.30.46.21.01.001![]()
Stämmer ju inte om man skriver in ref. nr. på hemsidan men kan ju passa ändå
Har inte lyckats få uppgifter från omega direkt. Priset är ju som alltid nu förtiden hutlöst så vill inte beställa utan att veta säkert.
Fattar att detta är en chansning men vill ändå kolla![]()
Har du kollat om det går att beställa det gummiband som såldes till din generation av PO? Om du bara har referensnumret för en modell med gummiband så borde en Omega servicepartner kunna beställa hem det som reservdel.Tack för svar!
Förstod att det inte skulle bli enkelt, hoppades väl på lite tur bara.
Får testa watchuseek![]()
37,5-an ser onekligen klart nättare ut. Klart billigare också om man ska tro chrono24Jag älskar utseendet på PO, men har alltid tänkt att den är för stor för min klena lekamen.
Provade en ny 39,5 i butik, och peppar peppar så gjorde ju längden att den iaf funkar längdmässigt på armen. Kan aldrig gå över typ 44-45mm lug till lug, har provat många andra modeller. Dock är den ju hög o bulkig såklart, men antar att det är hela poängen.
Har varken lust eller möjlighet att betala för en ny, utan spanar efter beggat.
Hittar då att den även funnits som 37,5. Har någon erfarenhet utav 37,5? Eller 39,5? Eller kanske t.o.m båda? Hur känns och upplevs som i praktiken?
Några sköna bilder?
Tips på versioner som t.ex. är tunnare?
Alltså PO har ju allt det man saknar i t.ex SMP300. Ser riktigt kompetent ut på nåt sätt.37,5-an ser onekligen klart nättare ut. Klart billigare också om man ska tro chrono24
![]()
39,5an är grym och sitter bra på oss med lite tunnare handleder, här på 16,5cm. IOM är den väldigt mycket bättre än SMP, och värd de extra pengarna. Det finns även halv-länk att köpa till för att få passformen perfektJag älskar utseendet på PO, men har alltid tänkt att den är för stor för min klena lekamen.
Provade en ny 39,5 i butik, och peppar peppar så gjorde ju längden att den iaf funkar längdmässigt på armen. Kan aldrig gå över typ 44-45mm lug till lug, har provat många andra modeller. Dock är den ju hög o bulkig såklart, men antar att det är hela poängen.
Hittar då att den även funnits som 37,5. Har någon erfarenhet utav 37,5? Eller 39,5? Eller kanske t.o.m båda? Hur känns och upplevs som i praktiken?
Några sköna bilder?
Vill minnas att @Watchie hade en 37,5 mm. Det var meningen att jag skulle överta den, men sedan tror jag vi båda glömde bort det.Jag älskar utseendet på PO, men har alltid tänkt att den är för stor för min klena lekamen.
Några sköna bilder?
Nä f-n den rök, var / är ascool dockVill minnas att @Watchie hade en 37,5 mm. Det var meningen att jag skulle överta den, men sedan tror jag vi båda glömde bort det.Ping således! Har du kvar den?
Hur upplevdes den?Nä f-n den rök, var / är ascool dock![]()
Njae, kändes snarare som ” liten” (men ok) då jag är van med större, gillar man lite mindre klockor så är denna ingen felHur upplevdes den?
Väldigt mycket "puck" upplevelse när diameter är så liten eller?
Snurrar det ens antingen några 37,5 eller 39,5 här på forumet?
Jag gillar min 39a men funderar dock på att sälja den!Hur upplevdes den?
Väldigt mycket "puck" upplevelse när diameter är så liten eller?
Snurrar det ens antingen några 37,5 eller 39,5 här på forumet?
Vad är det för ålder o hur ligger prisnivån på en dylik?Jag gillar min 39a men funderar dock på att sälja den!
![]()
![]()
Den är Uttagen för 1 år senVad är det för ålder o hur ligger prisnivån på en dylik?
Aha, så ny o fräsch!Den är Uttagen för 1 år sen
Fullset
Finns både halvlänk och det större låset med 5 justeringar med(båda oanvända)
Vettifan vad prisnivån är på en sån
Dra ett pm så snackar vi vidare!