Tack detsamma!
Löjligt vad fin kombination
Har du testat flera? Hur står den sig i ditt tycke mot blå/svart?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack detsamma!
Köpte den såhär men vad jag vet så är båda blekt med åldern! Verkar även gälla lumen som inte lyser mer än någon minut.Har din bezel blekts lite med åldern typ till en snyggare matt färg? Ser att din sekundvisare gjort det precis som min, den var ju röd innan, tycker att den är snyggare nu
När denna kom så blev valet enkelt. Särskilt som min förra dykare var blå. Åkte till en AD. Blev kär. Denna "poppar" verkligen. Jag har både länk och gummi, i mitt tycke perfekt att kunna byta.Löjligt vad fin kombination
Har du testat flera? Hur står den sig i ditt tycke mot blå/svart?
Var inne om och snurrade hos en AD med samma frågor, enligt dem var man tvungen att byta hela armbandet om man vill ha en clasp med mikro justering. Lät dem byta ut en halv länk till en hel länk, kostade 600 kr med en ny hel länk. Dyrare än att fixa det själv men samtidigt fick jag ett riktigt bra resultat utan skrap på armbandet.Precis fått hem min första SMP. Grymt nöjd, en sån jäkla klassiker!
Dock sitter den lite tajt. Har börjat leta efter en extra länkbit att köpa. Är lite osäker på ref på min klocka (den är från 2006)?Passar alla länkbitar oavsett årtal? Finns det lås med mikrojustering till dessa?
Frågorna hopar sig och jag hoppas finna svaren här bland inbitna SMP-fans.
Vad är största skillnaden? Vilken blir kvar och vilken ska säljas?Så det inte finns någon tråd om man har två får det bli denna tråd men snart blir det nog har 1 och haft 1. Måste säga att det är två skilda klockor där båda har sin fördelar.
Okej! Har ”vanliga” SMP och är nöjd, använder den dock som beater. Kan förstå att den andra gör sig bättre som finklocka.Den vågiga tavlan är fantastiskt trevlig och med alu insert så blir den sällan ”flottig” sen är mina Quartz vilket gör den tunn och alltid går rätt.
Medans smpc utstrålar mer lyx och elegans dock lite tjockare och tyngre samt syns mina fingeravtryck på den keramisk inserten.
Men då detta är min fin klocka så kommer smpc att få stanna då den känns exklusivare men skulle jag bara äga en klocka så är den andra som hade vunnit.
1) På claspen finner du länkens ref-nummer som är 15XX-något och man kan kolla här vad som finns vad gäller länkbitarPrecis fått hem min första SMP. Grymt nöjd, en sån jäkla klassiker!
Dock sitter den lite tajt. Har börjat leta efter en extra länkbit att köpa. Är lite osäker på ref på min klocka (den är från 2006)?Passar alla länkbitar oavsett årtal? Finns det lås med mikrojustering till dessa?
Frågorna hopar sig och jag hoppas finna svaren här bland inbitna SMP-fans.
Googlea ”2254.50 mesh”, kommer direkt ett par bilder.Någon som har mesharmband på sin seamaster? Tanken har slagit mig.
Har nästan en 2254.50 (20mm)
Posta gärna ngn bild isf.
Och tips på bra återförsäljare mottas tacksamt.
RimligtGooglea ”2254.50 mesh”, kommer direkt ett par bilder.
Blir snyggare för varje år som går ocksåSenaste tillskottet som jag fick hem förra veckan! Min 6e Seamaster. Den mest prisvärdaste klockan enligt mig
Ingen?Vad är rimlig pris för en Omega 2535.80.00 ifall klockan enbart kommer med certifikat.
Häftig, hade helt glömt bort att de finns med GMT-visare. Personligen så anser jag att någonstans kring 19-22k är rimligt för en med endast certifikat och utan servicehistorik.Vad är rimlig pris för en Omega 2535.80.00 ifall klockan enbart kommer med certifikat.
Är det från privatperson eller handlare?Häftig, hade helt glömt bort att de finns med GMT-visare. Personligen så anser jag att någonstans kring 19-22k är rimligt för en med endast certifikat och utan servicehistorik.
Håller med dig, klart att en handlare kan ta med. Uppemot 25 hade väl varit ok om det är 1-2 års funktionsgaranti. Men hade inte gett mer än så, om inte den är nyligt servad då.Är det från privatperson eller handlare?
Handlaren ska ju ha marginal men kanske erbjuder funktionsgaranti i 1-2 år.
Det är ju ingen vanlig modell, därav rätt svår att sätta pris på.
19-22k skulle nog känns ok från en privatperson. Handlaren skulle nog kunna komma undan med att ta minst 25-26k i dagens prishets.
Ja, men ha det i tanken att handlaren med allra största sannolikhet köpt klockan till skambud.Är det från privatperson eller handlare?
Handlaren ska ju ha marginal men kanske erbjuder funktionsgaranti i 1-2 år.
Det är ju ingen vanlig modell, därav rätt svår att sätta pris på.
19-22k skulle nog känns ok från en privatperson. Handlaren skulle nog kunna komma undan med att ta minst 25-26k i dagens prishets.
Du frågade efter åsikter och detta är min åsikt. Tycker inte man ska förutsätta att alla handlare köpt klockan skambud.Ja, men ha det i tanken att handlaren med allra största sannolikhet köpt klockan till skambud.
Dom är väl lite ovanliga men betingar dom inte samma som en ”vanlig” samtida SMP med 2500? Personligen är jag inte såld på GMT-siffrorna innanför indexen, gillar 2234.50 som jag haft förr och inte hade vett att behålla.Vad är rimlig pris för en Omega 2535.80.00 ifall klockan enbart kommer med certifikat.