• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 962 62.0%
  • Nej

    Röster: 590 38.0%

  • Totala väljare
    1,552
Från helgen! Vad tycker ni om dykare till kavaj?
FEF40185-772E-42DE-8DD1-791EE9D0CF85.jpeg
Names’ Bond, James Bond
 
Från helgen! Vad tycker ni om dykare till kavaj?
FEF40185-772E-42DE-8DD1-791EE9D0CF85.jpeg
I en värld där man kan se folk (män) i kostym bära Apple Watch eller till och med stora Outdoor-pjäser (typ Garmin) så tänker jag att alla stilregler vad gäller klockor sedan länge är ganska överspelade. Bär vad du gillar. Och sen är det ju skillnad på dykare och dykare. Jag skulle själv bära min svarta SMPc på länk till kostym, men inte min gröna Seiko Willard.
 
Senast ändrad:
I en värld där man kan se folk (män) i kostym bära Apple Watch eller till och med stora Outdoor-pjäser (typ Garmin) så tänker jag att alla stilregler vad gäller klockor sedan länge är ganska överspelade. Bär vad du gillar. Och sen är det ju skillnad på dykare och dykare. Jag skulle själv bära min svarta SMPc på länk till kostym, men inte min gröna Seiko Willard.
Håller med, skillnad på dykare och dykare. Två dykare som jag tycker absolut passar till kostym är SMP och Submariner samt till viss del Skx, iallafall 013.
 
  • Like
Reactions: J-P
Lägger upp denna även här då jag är så sjukt nöjd.
2012 sålde jag en klocka vilket jag ångrade rätt fort, men sålt är sålt.
Medans åren gick fortsatte saknaden av just den klockan men jag kom mig aldrig för att ta upp jakten på riktigt.
För någon månad sedan satte jag ut en annons under "köpes" här på KS men inget napp. Några bumpningar senare fanns en forummedlem som kanske kunde tänkas sälja sitt exemplar.
Men samtidigt, efter lite detektivarbete fick jag tag i gentlemannen som hade köpt min klocka.
Han hade den kvar och efter lite samtal så blev det affär. MIN klocka hittade hem igen efter 9 år!
Så sjukt nöjd med den.
Omega Seamaster "Electric blue" 2255.80
 

Bilagor

  • 4F0879B0-15C2-42F1-930F-A8A5C407C4ED.jpeg
    4F0879B0-15C2-42F1-930F-A8A5C407C4ED.jpeg
    317.4 KB · Visningar: 18
  • 6F88B908-7DE3-4DE7-80ED-58B1EE497D2D.jpeg
    6F88B908-7DE3-4DE7-80ED-58B1EE497D2D.jpeg
    218.7 KB · Visningar: 17
  • 339A5EAA-0637-4024-A5F9-0F5462994E1B.jpeg
    339A5EAA-0637-4024-A5F9-0F5462994E1B.jpeg
    408.4 KB · Visningar: 18
Lägger upp denna även här då jag är så sjukt nöjd.
2012 sålde jag en klocka vilket jag ångrade rätt fort, men sålt är sålt.
Medans åren gick fortsatte saknaden av just den klockan men jag kom mig aldrig för att ta upp jakten på riktigt.
För någon månad sedan satte jag ut en annons under "köpes" här på KS men inget napp. Några bumpningar senare fanns en forummedlem som kanske kunde tänkas sälja sitt exemplar.
Men samtidigt, efter lite detektivarbete fick jag tag i gentlemannen som hade köpt min klocka.
Han hade den kvar och efter lite samtal så blev det affär. MIN klocka hittade hem igen efter 9 år!
Så sjukt nöjd med den.
Omega Seamaster "Electric blue" 2255.80
Fantastiskt. Grattis till återföreningen med Omega´s helt klart ballaste Seamaster!

Slänger upp en till på min bara för att :)
F4B34C42-06EE-4325-BB69-4FC76CF6D7F3.jpeg
 
E0009B39-DD6A-45FB-B936-3C5A7F46BFB1.jpeg

Det är inte för att sommaren gjort comeback som gummit har åkt på igen.

Efter bara några veckor på länken så havererade nån fjäder i claspen med följden att det knappt gick att få av klockan. Finns flera trådar om detta på Omegaforums.

Verkar främst drabba nån serie som är tillverkad i år, men en varning kan vara på sin plats. Om känslan i knapparna på claspen förändras så kan det vara läge att genast åka till sin AD. Det är inte helt lätt att skruva upp länken när klockan sitter på handleden.
 
E0009B39-DD6A-45FB-B936-3C5A7F46BFB1.jpeg

Det är inte för att sommaren gjort comeback som gummit har åkt på igen.

Efter bara några veckor på länken så havererade nån fjäder i claspen med följden att det knappt gick att få av klockan. Finns flera trådar om detta på Omegaforums.

Verkar främst drabba nån serie som är tillverkad i år, men en varning kan vara på sin plats. Om känslan i knapparna på claspen förändras så kan det vara läge att genast åka till sin AD. Det är inte helt lätt att skruva upp länken när klockan sitter på handleden.
Jag fick också problem med claspen, ena knappen la av efter bara en månad. Den blev stum och låste inte. Gummit åkte på och länken skickades in (i Februari). Efter några veckor kom den sedan tillbaka med en ny clasp och har funkat bra sen dess. Garantin täckte så klart detta. Min klocka är tillverkad förra året.
 
Jag fick också problem med claspen, ena knappen la av efter bara en månad. Den blev stum och låste inte. Gummit åkte på och länken skickades in (i Februari). Efter några veckor kom den sedan tillbaka med en ny clasp och har funkat bra sen dess. Garantin täckte så klart detta. Min klocka är tillverkad förra året.
Samma för mig. Hade bara använt länken i några veckor. Först lade ena knappen av och innan jag ens hann fundera på det blev den andra också stum och claspen gick knappt att få upp. Ivägskickad nu. Lite trist, men sånt händer och det är sånt man har garantier för.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: J-P
Då var det min tur att få problem med claspen. Dock gäller det en sk SMPc, alltså den nästsista versionen av SMP.

Spiken (den jag ringat in) klickar inte i hålet när den går in och knapparna på sidorna glappar, verkar vara någon fjäder som spökar.

Är det raka vägen till AD som gäller eller har någon liknande erfarenhet och det går att fixa hemma?

6AF44926-07EF-499E-8A7E-598297299FC0.jpeg
 
Då var det min tur att få problem med claspen. Dock gäller det en sk SMPc, alltså den nästsista versionen av SMP.

Spiken (den jag ringat in) klickar inte i hålet när den går in och knapparna på sidorna glappar, verkar vara någon fjäder som spökar.

Är det raka vägen till AD som gäller eller har någon liknande erfarenhet och det går att fixa hemma?

6AF44926-07EF-499E-8A7E-598297299FC0.jpeg
Sitter en liten ”hake ” typ fjäder liknande i claspen. Den kan behövas bytas alt bara göra rent. Den kan oxå kommit ur sitt läge. Lite små pilligt men det går att om man har lite tålamod att själv fixa med. Är fjädern i behov att bytas så ta den till uris.
 
Sitter en liten ”hake ” typ fjäder liknande i claspen. Den kan behövas bytas alt bara göra rent. Den kan oxå kommit ur sitt läge. Lite små pilligt men det går att om man har lite tålamod att själv fixa med. Är fjädern i behov att bytas så ta den till uris.
Får väl då dra till Bo Bergren mitt emot Nymans ur, dom stänger 18, jag bör hinna.
 
Tillbaka
Topp