• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 979 62.1%
  • Nej

Röster: 597 37.9%

• Totala väljare
    1,576
Photogenic Seamaster.
1000011322.jpg

En kul och kreativ artikel om klassikern 2531.80.
(För övrigt – varmt rekommenderat nyhetsbrev, en liten dold pärla för oss klocknördar!)

Bortglömd håller jag inte med om men stämpeln som instegsklocka/”min första riktiga klocka” lever nog kvar bland dom som artikeln menar inte talar om den. Men priserna har väl runt fördubblats på dom 10 år jag häckat här så nog vill jag betrakta den som populär.

Bortglömd håller jag inte med om men stämpeln som instegsklocka/”min första riktiga klocka” lever nog kvar bland dom som artikeln menar inte talar om den. Men priserna har väl runt fördubblats på dom 10 år jag häckat här så nog vill jag betrakta den som populär.
Jag tror att vi i Sverige (och kanske Skandinavien) är ganska ensamma om att betrakta den som populär. Det är extremt sällan jag ser den utanför våra gränser, vare sig hos handlare eller i media överhuvudtaget.

Och folk kollade snett på mig när jag frågade om fler än jag fått repor. i AR-beläggningen. :rolleyes:
Inget jag reagerat på. Den frågan har varit uppe under längre tid, och varje gång den har dykt upp har jag försökt kolla på min klocka (som jag har använt flitigt i över fyra år). Och varje gång har jag konstaterat att nej, jag noterar inte några repor men uppskattar att klockan har AR. Så vi är väl olika.

En kul och kreativ artikel om klassikern 2531.80.
(För övrigt – varmt rekommenderat nyhetsbrev, en liten dold pärla för oss klocknördar!)

Jag har kört med 2531.80 som daily beater i snart ett år, och har inga planer på att byta!
Älskar att den är tunn och inte för stor diameter, sen är det svårt att tröttna på designen med dom diskreta vågorna.
Däremot är det dags för en service av urverket märker jag på tidhållningen, och dra fram datumet ser jag nu!
IMG_7290.jpeg

Jag har kört med 2531.80 som daily beater i snart ett år, och har inga planer på att byta!
Älskar att den är tunn och inte för stor diameter, sen är det svårt att tröttna på designen med dom diskreta vågorna.
Däremot är det dags för en service av urverket märker jag på tidhållningen, och dra fram datumet ser jag nu!
IMG_7290.jpeg
Fy fasen alltså det där är en dröm. Den riktiga Bond-klockan enligt mig.

Trots prisökning tycker jag fortfarande att man får betrakta den som prisvärd (kring 25k) med dagens klockpriser. Riktigt mångsidig och trevlig klocka som inte kommer att lämna samlingen!

Tillbaka
Topp