Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
3 år om utplockad innan 1a Juli 2018.Update, gick till två olika AD. Bo Berggren ville ha 550kr, en annan ville byta hela låset för 3200kr och påstod att det ej gick att laga. Ska nog köpa clasp här på forumet istället. Någon som vet hur länge garantin är/var på denna modell?
![]()
Är du säker att det inte var fem år?3 år om utplockad innan 1a Juli 2018.
Ja, efter 1a Juli 2018 är det fem år som gäller.Är du säker att det inte var fem år?
Min ska enligt förra ägaren vara uttagen 2019. Dock saknas cert, vad gör man då? Jag menar claspen måste väl gå på garantin?Ja, efter 1a Juli 2018 är det fem år som gäller.![]()
![]()
Med den senaste SMPn kan man få fram ett digitalt cert mha serienr på Omegas hemsida, tror dock tyvärr inte att det går på den generationen.Min ska enligt förra ägaren vara uttagen 2019. Dock saknas cert, vad gör man då? Jag menar claspen måste väl gå på garantin?
Tack för svar. Får väl köpa ny clasp här på forumet. Då är min nästa fundering, vilka referenser på clasp passar?Med den senaste SMPn kan man få fram ett digitalt cert mha serienr på Omegas hemsida, tror dock tyvärr inte att det går på den generationen.![]()
Tack! Något sånt jag letade efter, är du säker på att det är rätt referens?Om du ändå ska byta så kan jag varmt rekommendera 117STZ001154 med möjlighet till microjustering on the fly, grymt smidigt!
Yes, har den själv på min SMPc av samma generation som din.Tack! Något sånt jag letade efter, är du säker på att det är rätt referens?
Tack ska du ha, gjorde precis en köpesannons.Yes, har den själv.
Vad har original claspen, alltså den som sitter på vid köp för referens?Yes, har den själv på min SMPc av samma generation som din.
Vill bara flika in.Vad har original claspen, alltså den som sitter på vid köp för referens?
Med lägen, menar du mikrojustering?Vill bara flika in.
Det finns 3 alternativ på clasp.
1. 6 lägen och dykar förlängning
2. 6 lägen utan förlängning
3. 3 lägen.
Den med 3 ser absolut bäst ut proportionellt.
YesMed lägen, menar du mikrojustering?
Samtliga är med snabbjustering?
Jajemen.Samtliga är med snabbjustering?
Tack! Har uppdaterat min annons nu.Jajemen.
500 spänn för att laga är väl en nobrainer….?Update, gick till två olika AD. Bo Berggren ville ha 550kr, en annan ville byta hela låset för 3200kr och påstod att det ej gick att laga. Ska nog köpa clasp här på forumet istället. Någon som vet hur länge garantin är/var på denna modell?
![]()
Ja, håller med. Men lägger då hellre en slant och köper en clasp här på forumet.500 spänn för att laga är väl en nobrainer….?
Kan ju vara kul att ha ett fungerande originallås/ clasp tänker jag.Ja, håller med. Men lägger då hellre en slant och köper en clasp här på forumet.
Äsch, behöver inte originalet, ifall jag hittar en med mikrojustering. Funderar annars på att köpa en eftermarknadslänk som smalnar av vid claspen.Kan ju vara kul att ha ett fungerande originallås/ clasp tänker jag.
En klocka som folk älskar, hatar eller har någon slags ambivalens inför. Upp med din eller den som du har haft!
Det sägs ju att dessa är väldigt vanliga så vi borde ju få ihop ett gäng tänkte jag
![]()
Det är ett Master Chronometer certificate kan du ladda hem (som även följer med som plastkort) men det är tyvärr inget värt för att åberopa garantin. Du måste ha International Warranty kortet och det skall vara stämplat och daterat från en AD, den femåriga garantin är ju från det datum när klockan säljs.Med den senaste SMPn kan man få fram ett digitalt cert mha serienr på Omegas hemsida, tror dock tyvärr inte att det går på den generationen.![]()
Har ett vitt till min. Riktigt skönt och grym kvalitéÄr riktigt sugen på gummi till min Seamaster, har någon här erfarenhet av Zealands dito?![]()
Letade på en bildHar ett vitt till min. Riktigt skönt och grym kvalité
Men original är en klass för sig. Tunt och smidigt, ännu bättre passform. Bättre keepers som hålls på plats så "flärpen" aldrig ramlar ur.