• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Paketöppningsbilder är ju inte min starka sida, brukar inte ha tålamod för det. Men nu är klockan på armen!
IMG_4483.JPG
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Paketöppningsbilder är ju inte min starka sida, brukar inte ha tålamod för det. Men nu är klockan på armen!
IMG_4483.JPG
Asså, SMPc växer på mig mer och mer. Kanske är 90-talsvågen som sveper över land & rike man DAMN, schysst understated dykare till vad som idag får anses vara ett acceptabelt pris för en bruksklocka.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Asså, SMPc växer på mig mer och mer. Kanske är 90-talsvågen som sveper över land & rike man DAMN, schysst understated dykare till vad som idag får anses vara ett acceptabelt pris för en bruksklocka.
Sjukt bra bruksklocka, detta är min beater hädanefter. Oavsett vad man tycker om länkens utseende är den åtminstone väldigt skön.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Låter som en dum idé spontant. Speedyn ska du nog behålla, spara lite längre istället :)
Jag tänker mer en in, en ut. Jag vill inte att någon klocka ska bli liggande, men rent allmänt så är det nog en dum idé sälja Speedyn. Det slutar bara med att man får köpa en ny igen om något år.

PS. Grattis till en fin klocka!
 

Rulle

Audemars
Någon här som har koll på vilket nr det är på claspet med justering i låset som passar till smp-c ?!

Är i turkiet och en AD här i byn är rätt villig att ge bra priser och specialare aå har fått han att gå ner till chrono24 pengar och han har sagt att om någon av spännena från hans andra klockor i lager passar smp'n så bytar han gärna spännet å ger mig villet jag vill ...

Passar spännena från tex PO42 rakt av på smp'n ?
Har läst att de bara är att beställa just spännet och skruva på det..


Hoppas på några bra snabba svar här
 

mackman

Cartier
Någon här som har koll på vilket nr det är på claspet med justering i låset som passar till smp-c ?!

Är i turkiet och en AD här i byn är rätt villig att ge bra priser och specialare aå har fått han att gå ner till chrono24 pengar och han har sagt att om någon av spännena från hans andra klockor i lager passar smp'n så bytar han gärna spännet å ger mig villet jag vill ...

Passar spännena från tex PO42 rakt av på smp'n ?
Har läst att de bara är att beställa just spännet och skruva på det..


Hoppas på några bra snabba svar här
Modellnr: 117stz001154
 

klocknajs

Breitling
IMG_0327.jpg
Haft en quartzare 2264.50 ett tag nu men precis lyckats byta upp mig till 2254.50, så den förra får vandra vidare.. båda går ju som tåget :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Men jag måste bara fråga, upptäckte precis att det finns en helt bisarrt lång...extension gömd i låset. Är det jag som missförstår hur den fungerar eller ska den vara så brutalt lång?
IMG_4502.JPG
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Men jag måste bara fråga, upptäckte precis att det finns en helt bisarrt lång...extension gömd i låset. Är det jag som missförstår hur den fungerar eller ska den vara så brutalt lång?
IMG_4502.JPG
Den ska vara så där lång då den är tänkt att användas när man bär våtdräkt. :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Vad säger SMPmaffian, vad är ett rimligt pris för en Omega SMP ref 2531 utan B&P ?

PS har redan ställt frågan i rätt tråd utan svar :)
 
Topp