• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Har aldrig haft klocka på jobbet tidigare, men började känna mig mer och mer naken utan.
Jakt inleds, tänkte att det borde vara quartz för bekvämlighet, robust pga sotare, lagom stor, snygg, inte för dyr.. pga sotare.

Inte en optimal livsmilö för en klocka.
IMG_3629.jpg

Ramlade över en väldigt rimligt prissatt pre bond på ebay, fullsize med det termokompenserade cal 1441 verket.
Lite lätt härjad med suspekt målade visare och nån swirl på tavlan efter misstänkt tvätt men kärleken är stark.
Känns riktigt robust och länken i kombination med den tunna boetten gör den oslagbart bekväm.

IMG_3782.jpg

Mr. Kitty stamp of approval
IMG_3769.jpg

Är inne på att införskaffa en smpc som en everydaywatch .. efter min skx007 fått lite flr mycket wristtime så måsye jag hitta en dykare som man kan ha närsom på armen som inte kostar skjortan !
Var först inne på den nya 39.5 planer ocean men 19cm mellan luggarna (vaaaaarför)

Sen är den också rätt många tusen dyrare så frågan är om det är värt pengarna när man kan köpa en smpc för ca 24 på c24 och sen smälla på ett sm300clasp så har man ju en perfekt klocka..

Satt och kollade idag på watchrecon och såg den limiterade rio versionen av smpc'n!
Den fick mig att tänka..tror ni man skulle kunna beställa tavlan från den och sätta på smp'n ?
Omega är ju inte lika hårda med delar som rolex är..

dial1f.jpg
Omega-Seamaster-300M-Rio-2016-Limited-Edition-aBlogtoWatch-42.jpg
55740fd1aa227c030911a0036a2ecbf1.jpg

Får en feeling av att med sm300 claspet och denna tavlan så blir en svart smpc en riktig killer klocka !!!!!

Vad tror ni ?

Jag gillar den inte personligen, tycker den är lite plottrig. Linjerna är inte lika diskreta som på den äldre SMP (i ärlighetens namn gillar jag iofs inte urtavlan på den heller). Borde vara en smal sak att kolla med en AD om de kan beställa in tavlan iaf (iom. att den är "limited"), i sådant fall borde det ju inte vara något problem :)

Jag tycker personligen att Rio-SMP'n är sjukt snygg. Den lyckas med att vara både jävligt "OS" & klassisk SMP utan att bli kitschig eller överdriven. Men ska du ha tavlan måste du även ha ringen, allt annars känns lite beige.

Är inne på att införskaffa en smpc som en everydaywatch .. efter min skx007 fått lite flr mycket wristtime så måsye jag hitta en dykare som man kan ha närsom på armen som inte kostar skjortan !
Var först inne på den nya 39.5 planer ocean men 19cm mellan luggarna (vaaaaarför)

Sen är den också rätt många tusen dyrare så frågan är om det är värt pengarna när man kan köpa en smpc för ca 24 på c24 och sen smälla på ett sm300clasp så har man ju en perfekt klocka..

Satt och kollade idag på watchrecon och såg den limiterade rio versionen av smpc'n!
Den fick mig att tänka..tror ni man skulle kunna beställa tavlan från den och sätta på smp'n ?

dial1f.jpg

Får en feeling av att med sm300 claspet och denna tavlan så blir en svart smpc en riktig killer klocka !!!!!

Vad tror ni ?

Abow

Jag tycker personligen att Rio-SMP'n är sjukt snygg. Den lyckas med att vara både jävligt "OS" & klassisk SMP utan att bli kitschig eller överdriven. Men ska du ha tavlan måste du även ha ringen, allt annars känns lite beige.

Usch nä ! Egentligen är allt med omega och os jävligt b och är oftast svår sålt men den tavlan till en vanlig svart smpc kanske kan bli nåt !

Ehm, va? Omega har varit officiell tidhållare för 27 olympiska spel. På vilket sätt är det "b"?

Syftade mer på deras LE os släpp som oftast är sådär men nya PO'n är fan fin !
Förstår inte vf man inte bara kan göra en snygg klocka där man kan ha ett boettlock med någon os symbol så man kan slippa dessa ringar på tavla eller bezel (eller ringarnas färger här å där)

Suck, upptäckt ett dammkorn på urtavlan på min SMPC :( Det är litet och syns bara i starkt ljus, frågan är dock om min perfektionism kommer att stå ut med detta... Någon som vet hur lång tid man blir av med klockan om man lämnar in den för garantiärende hos Swatch Group?

Suck, upptäckt ett dammkorn på urtavlan på min SMPC :( Det är litet och syns bara i starkt ljus, frågan är dock om min perfektionism kommer att stå ut med detta... Någon som vet hur lång tid man blir av med klockan om man lämnar in den för garantiärende hos Swatch Group?
in med den till Rob o be dem kika på den eller annan Omega AD?

dial1f.jpg

Vad tror ni ?
Jag tror att även om Omega säljer dig denna tavla (tveksamt då det är LE) så lär du backa när du hör priset, blir säkert billigare att köpa en Rio direkt. Baserar detta på en som ville byta tavla på en standard AT 8500. Minns inte exakt pris men det var DYRT. SM300 clasp går väl an, runt ett par tusen?

Jag tror att även om Omega säljer dig denna tavla (tveksamt då det är LE) så lär du backa när du hör priset, blir säkert billigare att köpa en Rio direkt. Baserar detta på en som ville byta tavla på en standard AT 8500. Minns inte exakt pris men det var DYRT. SM300 clasp går väl an, runt ett par tusen?
Sm300 claspet kostar väl ca 1500 :- å de är det ju värt (iallafall när man vant sig vid subc claspet)

Har kollat närmare på rio tavlan å den e lite sådär men den hade nog kunnat göra klockan lite mer unik iallafall !

Funderarmer nu på vad man ska behöva sälja för att kunna införskaffa sig en smpc... börjar få för många igen.. :(

Sm300 claspet kostar väl ca 1500 :- å de är det ju värt (iallafall när man vant sig vid subc claspet)

Har kollat närmare på rio tavlan å den e lite sådär men den hade nog kunnat göra klockan lite mer unik iallafall !

Funderarmer nu på vad man ska behöva sälja för att kunna införskaffa sig en smpc... börjar få för många igen.. :(
Va? Källa och var kan man köpa den för 1500? Låter ju sjukt billigt.

Jag gav 1010kr för mitt på Jarl Sandin för några månaders sedan.
Vilken enorm skillnad jämfört med Rolextillbehör. Och detta lås kan fästas direkt till SMPC-länkens ändlänkar eller behövs nya ändlänkar alternativt ingår ändlänkar?

Men SM300-claspet är ju iofs betydligt längre om jag minns rätt, om man tänker på bekvämlighet?

Va? Källa och var kan man köpa den för 1500? Låter ju sjukt billigt.

Går för 150 dollar hos ad i usa iallafall enligr en vän som bor där över !
På smpc behöver man ju bara ha själva claspet och inte massa extra länkar som man behöver med dom äldre länkarna ..
Har dock inte koll på vad den kostar i sverige men jag blir ju inte förvånad om det är ännu dyrare bara för de !

Tillbaka
Topp