• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

Rulle

Audemars
Vilken enorm skillnad jämfört med Rolextillbehör. Och detta lås kan fästas direkt till SMPC-länkens ändlänkar eller behövs nya ändlänkar alternativt ingår ändlänkar?

Men SM300-claspet är ju iofs betydligt längre om jag minns rätt, om man tänker på bekvämlighet?
Du bara skruvar av det gamla claspet å skruvar på det nya ... ska vara skit enkelt !
Och ja sm300 claspet är lite längre och är tjockare med.. lite likt subc claspet

Men för 1000-1500 e de ju värt att kunna microjustera !!!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Du bara skruvar av det gamla claspet å skruvar på det nya ... ska vara skit enkelt !
Och ja sm300 claspet är lite längre och är tjockare med.. lite likt subc claspet

Men för 1000-1500 e de ju värt att kunna microjustera !!!
Absolut värt att fundera på åtminstone. Satt dock faktiskt i helgen och tänkte att det är sjukt smutt att claspen är så litet och nätt på SMP :D
 

Holken

Panerai
Vilken enorm skillnad jämfört med Rolextillbehör. Och detta lås kan fästas direkt till SMPC-länkens ändlänkar eller behövs nya ändlänkar alternativt ingår ändlänkar?

Men SM300-claspet är ju iofs betydligt längre om jag minns rätt, om man tänker på bekvämlighet?
Ja till och med Jarl Sandin fick extrakolla priset för dom va med förvånade.

Det finns några olika lås som är justerbara från Omega. Det jag har är till nya PO 39mm.
Det som sitter på nya PO 43mm är längre och iom det kan du justera det längre än det jag har men jag tyckte det kortare låset va snyggare och att det räcker med dom tre hacken som finns på det kortare.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ja till och med Jarl Sandin fick extrakolla priset för dom va med förvånade.

Det finns några olika lås som är justerbara från Omega. Det jag har är till nya PO 39mm.
Det som sitter på nya PO 43mm är längre och iom det kan du justera det längre än det jag har men jag tyckte det kortare låset va snyggare och att det räcker med dom tre hacken som finns på det kortare.
Det mindre från PO 39,5 fick jag aldrig att sitta riktigt bra. Justeringen var så kort att det iaf blev antingen lite för tight eller lite för löst när man tog bort en hel länk. Men det borde ju gå bättre att laborera med halvlänkarna på SMP.
 

Rulle

Audemars
Ja till och med Jarl Sandin fick extrakolla priset för dom va med förvånade.

Det finns några olika lås som är justerbara från Omega. Det jag har är till nya PO 39mm.
Det som sitter på nya PO 43mm är längre och iom det kan du justera det längre än det jag har men jag tyckte det kortare låset va snyggare och att det räcker med dom tre hacken som finns på det kortare.

Tycker omega dummar sig rätt hårt med att inte sätta på ett sådant som standard på smpc !

Har även sett att det ska gå att sätta på ett sådant justerbart clasp på aqua terran !!!
Hatar såna gömda lås där de inte finns någon justering #kvinnohandleder
 

Rulle

Audemars
Det mindre från PO 39,5 fick jag aldrig att sitta riktigt bra. Justeringen var så kort att det iaf blev antingen lite för tight eller lite för löst när man tog bort en hel länk. Men det borde ju gå bättre att laborera med halvlänkarna på SMP.

Det till sm300 ska vara lite större och ha mer justeringslägen har jag för mig !
Po39.5 har ju bara 3 lägen medans dom andra claspen har lägen som motsvarar ca en hel länk


Trodde fan alla med smpc's hade nya låset ;) haha
 

Holken

Panerai
Det mindre från PO 39,5 fick jag aldrig att sitta riktigt bra. Justeringen var så kort att det iaf blev antingen lite för tight eller lite för löst när man tog bort en hel länk. Men det borde ju gå bättre att laborera med halvlänkarna på SMP.
Ok jag tycker dom tre hacken räcker precis för mig men förstår om du tyckte det va för lite. Nackdel med det längre låset är ju att det blir lite väl mycket lås:eek:
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Antar att du aldrig haft en subc ? Haha
De låset e så jävla stort haha
Äsch då...
image.jpg
 

Rulle

Audemars

Jag älskar min jävla subba men claspet är stort !! Haha

Så tror nog jag kan överleva med ett större clasp på en smpc !

Har mailat mina kontakter så det ska bli kul å se vad man får för priser !
Blev erbjuden en smpc hos en ad i marmaris i turkiet flr ca 24 med sm300 spännet i priset men tvekade lite väl mycket så nu får man ta å pruta på hos ad i eu istället haha
 

Rulle

Audemars
Sitter och kollar runt lite på nätet under reklampausen i golden eye filmen
Vad tror ni om man hade kört denna kombon och bytt visare till svärdvisarna ?
attachment.jpg

(Borde sluta smådrömma och bara slå till på en svart smpc NU)
 
Topp