• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

G.Clooney

Cartier
Sugen att byta till detta. Men hur motiverar man sex tusen (minus vad man kan få för sitt befintliga) :rolleyes:
Det är svårt... Jag är ju på jakt efter ett extra gummi till den vita. Vill inte behöva flytta det jag har på den svarta. Också sugen på viklåset så klart, men då skulle man ju haft det på båda två. 🤔
Då ser jag istället 12000 anledningar att köpa ditt begagnade för 2000 istället. ;)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det är svårt... Jag är ju på jakt efter ett extra gummi till den vita. Vill inte behöva flytta det jag har på den svarta. Också sugen på viklåset så klart, men då skulle man ju haft det på båda två. 🤔
Då ser jag istället 12000 anledningar att köpa ditt begagnade för 2000 istället. ;)
Har inte släppt detta helt. Då jag saknar länk och enbart kör den på befintligt gummi så går det ändå att motivera till en hel del. Men skulle vilja försöka testa i butik först och se hur stor villhöver-faktorn blir, är ju ändå väldigt nöjd med det befintliga gummit.
 

Zvezda

Omega
Har inte släppt detta helt. Då jag saknar länk och enbart kör den på befintligt gummi så går det ändå att motivera till en hel del. Men skulle vilja försöka testa i butik först och se hur stor villhöver-faktorn blir, är ju ändå väldigt nöjd med det befintliga gummit.
Jag har länk idag, testat med nato men kan säga redan nu att jag hellre kör gummi. Smaken är som baken men aldrig riktigt såld på länken, gummi dock ser grymt ut på bilder
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Är på jakt efter en länkbit till Omega SMP 254180 (41mm från -04), om någon här har en liggandes får ni gärna höra av er :)

A63585F9-DC64-4BF0-BB33-9B6E753EAD0B.jpeg
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Har inte släppt detta helt. Då jag saknar länk och enbart kör den på befintligt gummi så går det ändå att motivera till en hel del. Men skulle vilja försöka testa i butik först och se hur stor villhöver-faktorn blir, är ju ändå väldigt nöjd med det befintliga gummit.
Vet du vad bara viklåset kostar? Eller måste man köpa gummit också? Funderar på att köpa en Ref 212.30.41.20.03.001 och ett Zealande då jag bara hittar rött gummi från dem. Borde fungera tillsammans gissar jag.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vet du vad bara viklåset kostar? Eller måste man köpa gummit också? Funderar på att köpa en Ref 212.30.41.20.03.001 och ett Zealande då jag bara hittar rött gummi från dem. Borde fungera tillsammans gissar jag.
Ja, dom säljer viklås löst för 3000:- skriver dom här

Det här är ett standard Omega viklås 18mm om jag förstår saken rätt. Troligen exakt samma viklås som till en Aqua Terra på gummi. Borstat.
Går ju att hitta beggade Omega 18mm viklås men då är dom väl oftast polerade.

Förstår jag dig rätt att din fundering är att sätta ett 18mm Omega viklås på ett Zealande gummi ? Nej, jag kan inte se att det kan vara möjligt att göra.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Ja, dom säljer viklås löst för 3000:- skriver dom här

Det här är ett standard Omega viklås 18mm om jag förstår saken rätt. Troligen exakt samma viklås som till en Aqua Terra på gummi. Borstat.
Går ju att hitta beggade Omega 18mm viklås men då är dom väl oftast polerade.

Förstår jag dig rätt att din fundering är att sätta ett 18mm Omega viklås på ett Zealande gummi ? Nej, jag kan inte se att det kan vara möjligt att göra.
Tack så mycket!

Exakt min fundering men då stöp den tanken, tack för din expertis :)
 
Topp