• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
PXL_20221112_103312472.PORTRAIT.jpg
 

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Har förstått det som att stållänken till Seamastern inte är speciellt omtyckt av ett flertal ägare. Vad beror detta på?

Kan självklart ha missförstått, är mest nyfiken eftersom jag själv upplever stållänken som klockren. 🙂
 

Datzun

Omega
2-Faktor
Har förstått det som att stållänken till Seamastern inte är speciellt omtyckt av ett flertal ägare. Vad beror detta på?

Kan självklart ha missförstått, är mest nyfiken eftersom jag själv upplever stållänken som klockren. 🙂
Jag gillar stållänken. Hög kvalitet, sitter bekvämt. Men som deskdiver på heltid blir det lätt massa märken. Jag bytte till gummi för att spara lite på länken :)
 

J-P

Omega
2-Faktor
Har förstått det som att stållänken till Seamastern inte är speciellt omtyckt av ett flertal ägare. Vad beror detta på?

Kan självklart ha missförstått, är mest nyfiken eftersom jag själv upplever stållänken som klockren. 🙂
Jag gillar länken och tycker att den är snygg och skön, men byter till gummi (som också är snygg och skön) över sommaren, för att minska på slitage på länken när jag ofta kör kortärmat. Och får så att säga två klockor i en! 😀 Min handled är f ö 19,5-20 i omkrets, det kan spela roll i hur det känns...
 

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Jag gillar länken och tycker att den är snygg och skön, men byter till gummi (som också är snygg och skön) över sommaren, för att minska på slitage på länken när jag ofta kör kortärmat. Och får så att säga två klockor i en! 😀 Min handled är f ö 19,5-20 i omkrets, det kan spela roll i hur det känns...
Smart! Kör du Omegas originalgummi?
 
  • Like
Reactions: J-P

G.Clooney

Cartier
Har en exakt likadan, sjukt nöjd! Får ganska många komplimanger för den. Two tone är underskattat!
Jag får minsann också en massa komplimanger för min TT, nu när du säger det... Av "icke-fantaster" så att säga. Alltid trevligt men sen är den också förbannat snygg!

Efter snart två år, fortfarande snygg.
PXL_20221116_153004309.jpg
Urläcker! Och enligt mig den färg av alla SMP's som går bäst ihop med stållänken!

Har förstått det som att stållänken till Seamastern inte är speciellt omtyckt av ett flertal ägare. Vad beror detta på?

Kan självklart ha missförstått, är mest nyfiken eftersom jag själv upplever stållänken som klockren. 🙂
För två år sedan hatade jag den. Och då sa folk här på KS till mig att "man växer in i den". Det var sant faktiskt. Tycker den är riktigt läcker idag, men framförallt tillsammans med den vita urtavlan. Vissa andra varianter tycker jag är snyggast på gummi - som min TT exempelvis. Har själv också en stållänk som jag aldrig använt öht. Den får snällt bli liggandes tills man tröttnat fullständigt på natot... (Men det kommer förmodligen att sluta med ytterligare ett oem-gummi)...
Många av dem som inte gillar länken hade nog hellre sett en liknande länk som speedyn eller AT:n har.

Och så lite MB upp i etern...
IMG_20221118_184229.jpg
 

G.Clooney

Cartier
Nytt gummit på den äldre från Watchwear. Men den nya är svårslagen. Ultimata klockan och en keeper i mitt tycke. Enda som gnager lite är att den vita urtavlan är grymt lockande.

20221118_175536.jpg


20220623_143431.jpg
Gick "länge" och grubblade på om inte det vore kaka-på-kaka att köpa en vit smp när jag redan hade en svart (iofs TT). Men det har aldrig känts bättre. De kompletterar varandra klockrent. En lite sportigare och en lite mer elegant. Den vita åker ofta på efter mörkrets infall och den svarta sitter där på dagtid. Lite som Yin och Yang, kan man säga. Den vita har ju det där "poppet" som man annars bara finner på vissa konkurrenters "pandor". Men här slipper man kronograf-blajet (och oändliga kölistor).
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Gick "länge" och grubblade på om inte det vore kaka-på-kaka att köpa en vit smp när jag redan hade en svart (iofs TT). Men det har aldrig känts bättre. De kompletterar varandra klockrent. En lite sportigare och en lite mer elegant. Den vita åker ofta på efter mörkrets infall och den svarta sitter där på dagtid. Lite som Yin och Yang, kan man säga. Den vita har ju det där "poppet" som man annars bara finner på vissa konkurrenters "pandor". Men här slipper man kronograf-blajet (och oändliga kölistor).

Ja personligen blir det svårt att motivera ett köp på den vita. Det får nog gnaga istället ett tag. En Speedmaster ligger närmare. Men man vet aldrig. Knäpper man en beggad så är det ju knappt nån värdeminskning.
 

Tobbeap

Omega
2-Faktor
Jag får minsann också en massa komplimanger för min TT, nu när du säger det... Av "icke-fantaster" så att säga. Alltid trevligt men sen är den också förbannat snygg!


Urläcker! Och enligt mig den färg av alla SMP's som går bäst ihop med stållänken!


För två år sedan hatade jag den. Och då sa folk här på KS till mig att "man växer in i den". Det var sant faktiskt. Tycker den är riktigt läcker idag, men framförallt tillsammans med den vita urtavlan. Vissa andra varianter tycker jag är snyggast på gummi - som min TT exempelvis. Har själv också en stållänk som jag aldrig använt öht. Den får snällt bli liggandes tills man tröttnat fullständigt på natot... (Men det kommer förmodligen att sluta med ytterligare ett oem-gummi)...
Många av dem som inte gillar länken hade nog hellre sett en liknande länk som speedyn eller AT:n har.

Och så lite MB upp i etern...
IMG_20221118_184229.jpg
Fin samling! De kompletterar varandra bra.
 

J-P

Omega
2-Faktor
Ja personligen blir det svårt att motivera ett köp på den vita. Det får nog gnaga istället ett tag. En Speedmaster ligger närmare. Men man vet aldrig. Knäpper man en beggad så är det ju knappt nån värdeminskning.
Jag går också och suktar på en Speedmaster. Särskilt den senaste. Men har beställt solpaneler till kåken, så just nu får jag ta det lite lugnt med hobbyköp...
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Jag går också och suktar på en Speedmaster. Särskilt den senaste. Men har beställt solpaneler till kåken, så just nu får jag ta det lite lugnt med hobbyköp...

Ja allt är ju prioriteringar, jag tyckte Speedmaster. Frun tyckte Kreta. Man kan inte få allt :)

Tur att dom gjort några stycken så det lär ju finnas kvar, man kanske får jaga en Moonswatch på Kreta 😄🙈
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Gick "länge" och grubblade på om inte det vore kaka-på-kaka att köpa en vit smp när jag redan hade en svart (iofs TT). Men det har aldrig känts bättre. De kompletterar varandra klockrent. En lite sportigare och en lite mer elegant. Den vita åker ofta på efter mörkrets infall och den svarta sitter där på dagtid. Lite som Yin och Yang, kan man säga. Den vita har ju det där "poppet" som man annars bara finner på vissa konkurrenters "pandor".
Ja olika färger signalerar olika saker. Vitt för mig på dressiga Omega, mörk på sportiga klockor.
 
Topp