• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 974 62.1%
  • Nej

Röster: 594 37.9%

• Totala väljare
    1,568
Korspostar från Omega-tråden. Min månklocka. 😜

20230106_160436 (1).jpg

Korkad fråga, men vilket Nato-format väljer man på Omegas hemsida till en vanlig 42-mm blå Bond (senaste modellen)? Finns ju två att välja på...

I flera år har jag gått och tänkt att SMP bara är en tråkig studentklocka eller sitter på armen på någon klämkäck mellanchef. Men denna tråden har definitivt fått mig att helt ändra bana. OERHÖRT trevlig klocka!

Jag hoppas att jag kan förlåtas för mina orena tidigare tankar!

I flera år har jag gått och tänkt att SMP bara är en tråkig studentklocka eller sitter på armen på någon klämkäck mellanchef. Men denna tråden har definitivt fått mig att helt ändra bana. OERHÖRT trevlig klocka!

Jag hoppas att jag kan förlåtas för mina orena tidigare tankar!
Du är förlåten. Dock är de ting mogna mellanchefer i denna tråd så helt fel har du inte 😉

Hittade denna trevliga tråd och tänkte att jag kan ju posta en bild här på min blåa seamaster. Efter ca 3 veckors ägande så uppskattar jag klockan ännu mera nu än i början. Den blåa keramiktavlan har en häftiga förmåga att helt ändra nyans från midnattsblå, nästan svart till nästan himmelsblå, beroende på ljus.

De lasergraverade vågorna är dessutom riktigt roliga då de i vissa vinklar inte alls syns och sedan ser nästan vita ut i annat ljus. Har läst att många klagar på länken men tycker den är riktigt bekväm jämfört mina andra klockor.

Bilagor

• 95CCC959-B56F-42FB-89C2-AD154C4E3CBB.jpeg
    95CCC959-B56F-42FB-89C2-AD154C4E3CBB.jpeg
    385 KB · Visningar: 17
Hej
Tänkte höra om någon här inne råkar sitta på ett länkstift till 825 länken förmodligen samma stift på alla fullsize mellan 1993-2018 med 20mm länk. Jag har hylsorna kvar så behöver bara stiftet. Tack på förhand och trevlig helg.

Någon som har tips på annat gummi strap som gör sig bra på min seamaster? Får inte riktigt till storleken på originalbandet, för liten på det minsta läget och för stor på nästa minsta läget.

Tack!

11.jpg
Har också det problemet vilket fått mig stt dumpa originalgummit. Sen tycker jag klockan plötsligt känns liten och feldimensionerad jmf bandet också. Kolla Hirsch.

Någon som har tips på annat gummi strap som gör sig bra på min seamaster? Får inte riktigt till storleken på originalbandet, för liten på det minsta läget och för stor på nästa minsta läget.

Tack!

11.jpg
Vilket gummi du än skaffar så blir det lotteri om hållen ligger så det blir perfekt. Man vet inte förrän man provat. Originalgummit finns i en kortare längd som längdmässigt borde kunna funka bra om du ligger mellan innersta och näst innersta hålen på standardlängden. Hålen kan mycket väl falla ut olika jämfört med standardlängden, menar att bara för att du ligger mellan två hål på detta behöver det nte betyda att du gör det på det kortare. Men som sagt, man vet inte förrän man provat.

Jag är också kinkig med längd i allmänhet på både länkar och band men hade tur med detta gummi då det sitter helt perfekt. Testade meshet på NTTD nyligen och där var det så att det satt väl tajt för min smak, flytttar man ut ett hål så blir det för löst.

Tack!

11.jpg
Köpte mitt av en här få forumet, 250kr, märket är "superstrap" kan inte svara på "kvalite" men för 250kr är jag supernöjd.

Tack!

11.jpg
Jag kör ett gummi från wristbuddy. Dock har jag 41mm Smpc. Men upplever god kvalitet, kostade ca 250kr.

Bilagor

• 5E7D06A0-DC2D-465C-AC94-602E24DC320C.png
    5E7D06A0-DC2D-465C-AC94-602E24DC320C.png
    603.4 KB · Visningar: 14
Vilket gummi du än skaffar så blir det lotteri om hållen ligger så det blir perfekt. Man vet inte förrän man provat. Originalgummit finns i en kortare längd som längdmässigt borde kunna funka bra om du ligger mellan innersta och näst innersta hålen på standardlängden. Hålen kan mycket väl falla ut olika jämfört med standardlängden, menar att bara för att du ligger mellan två hål på detta behöver det nte betyda att du gör det på det kortare. Men som sagt, man vet inte förrän man provat.

Jag är också kinkig med längd i allmänhet på både länkar och band men hade tur med detta gummi då det sitter helt perfekt. Testade meshet på NTTD nyligen och där var det så att det satt väl tajt för min smak, flytttar man ut ett hål så blir det för löst.
NTTD-länken är bedrövlig ur det avseendet, har samma problem och var anledningen till att jag hoppade köp när den först kom ut och jag fick möjlighet att testa hos AD.

NTTD-länken är bedrövlig ur det avseendet, har samma problem och var anledningen till att jag hoppade köp när den först kom ut och jag fick möjlighet att testa hos AD.
Men du köpte en nyligen ändå ? (Jo, jag har förstått att det var på utförsäljning). Antar att det blir likadant med Bond 60th och meshet i stål? På sitt sätt kanske bra så jag slipper bli frestad av att köpa en :rolleyes:

Men du köpte en nyligen ändå ? (Jo, jag har förstått att det var på utförsäljning). Antar att det blir likadant med Bond 60th och meshet i stål? På sitt sätt kanske bra så jag slipper bli frestad av att köpa en :rolleyes:
Stämmer bra, jag gjorde det och växlade mellan två utav hålen beroende på hur tjock min armled var under dagen för att försöka hitta rätt, men landade aldrig perfekt. Har nu i det som sitter aningen för löst egentligen.
Upplever ingen skillnad mellan denna och stålmeshet som jag använde på min SMPc (det är samma som kommer på nya Bond 60th). Men, jag hade nog ändå köpt båda för "rätt" pris ;)

Tillbaka
Topp