White on Great White
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lämnade in min på service center idag.
Dom va tveksamma ifall det skulle gå på garanti. Såg ut som yttre påverkan, jo tjena. Vårdar den där bättre än mig själv ()
Lite googlande visar att det inte är ovanligt att gängorna i kronan eller tuben i boetten går sönder. Tråkigt!
Jag uppdaterar iallafall för eventuell framtida referens.
Va inga problem alls sist. Lämnade in klockan den 10e maj. Och har inte hört något sen dess, så troligtvis så går de på garantin. Annars borde dom väl ha hört av sig med prisförslag kan jag tycka. Fortsättning följerMan har ju läst att det har hänt, men känns inte som att det är jättevanligt. I varje fall inte fullt lika vanligt som att fjädern i claspen på länken havererar.
Oavsett vilket så är det såklart trist och naturligtvis ska det gå på garantin. Swatchgroup i Stockholm brukar vara bra att ha att göra med och jag skulle nog ta direktkontakt med nån där om det blir krångel.
Wow det där blev en riktig fullträffVarit sugen att testa canvas på SMP:n och idag kom leverans från @oddface som tidigare gjort massor av band till mina PANERAI. Ett grått och ett grönt till viklås som jag hade liggandes, nöjd
TackWow det där blev en riktig fullträff
Semester? eller en helt vanlig måndag…
klämdag ju! Inte för att det spelar någon roll i detta goa väder.Semester? eller en helt vanlig måndag…
En Krona gängar i vad man kallar kronhals med gänga utanpå. Gängor pajar liksom inte på en så här ny klocka med annat än med väldans kraftig våld (tycker jag.) Däremot, säger det sig själv att bägge delarna som gängar i varann måste sitta på en rak linje. Är någon av delarna bara lite snett så blir ju resultatet det du erfarit och detta utan att det är något fel på själva gängorna.Igår kom den tillbaka! Gick på garantin.
Allt som stog på pappret från omega "trycktestad, ej chronograf" så oklart vad dom gjort. Men kronan är silkeslen och skruvar in 3-4varv isället för 1/4dels varv. Happy times! Och extra fint med trycktest innan sommaren.
Igår kom den tillbaka! Gick på garantin.
Allt som stog på pappret från omega "trycktestad, ej chronograf" så oklart vad dom gjort. Men kronan är silkeslen och skruvar in 3-4varv isället för 1/4dels varv. Happy times! Och extra fint med trycktest innan sommaren.
Hej!En Krona gängar i vad man kallar kronhals med gänga utanpå. Gängor pajar liksom inte på en så här ny klocka med annat än med väldans kraftig våld (tycker jag.) Däremot, säger det sig själv att bägge delarna som gängar i varann måste sitta på en rak linje. Är någon av delarna bara lite snett så blir ju resultatet det du erfarit och detta utan att det är något fel på själva gängorna.
Här kan du se dessa bägge delar, i detta fall en Rolex. Vet inte hur Omegas konstruktion ser ut men borde vara ganska likartad. Tyvärr kan jag inte ge något mer bra svar vad som hänt i ditt fall.
Vad dom har gjort? Bytt krona eller kronhals eller både och.
Service av Rolex Sea-Dweller. Del 1: Demontering och rengöring
Som klockintresserad kommer du med största sannolikhet att någon gång behöva konfrontera en klockas behov av service. Ibland vet man om det och ibland kommer det som en överraskning. Eqotime's Ola Jacobsen guidar er här en steg för steg-guide i vad det faktiskt är som sker när en klocka servas...eqotime.com
Den är en stor del av klockans DNA imho.Ordentlig hatkärlek till originallänken.. ser störigt ut, men hade ju önskat en mer oyster stil på det hela. Hur känner ni?
Ja, jag skulle kunna tänka mig den klockan på enbart gummi. Gillar inte länken, men tavlan! Det blev en Planet Ocean istället. Föredrar den länken.Ordentlig hatkärlek till originallänken.. ser störigt ut, men hade ju önskat en mer oyster stil på det hela. Hur känner ni?
Medan du väntar bildKunde inte motstå att slå til på en blå också efter att blivit helt såld på den svarta Ceramic/titan som jag nu haft en dryg månad, inte helt förtjust i länken så kastade på det enda blå 20mm gummit som jag hade i väntan på ett OEM i blått.
Den är fin på orginallänk men snyggare på oysterlik länk. Komplettera med Forstners länk så kan du välja!Ordentlig hatkärlek till originallänken.. ser störigt ut, men hade ju önskat en mer oyster stil på det hela. Hur känner ni?
Jag gillar länken skarpt. Den är både snygg och skön. (Men jag gillar även gummiarmbandet. Just ja. Dags att byta nu, inför badsäsongen...)Ordentlig hatkärlek till originallänken.. ser störigt ut, men hade ju önskat en mer oyster stil på det hela. Hur känner ni?
En stor del av klockans DNA som Hebbe skrev, själv tycker jag att den är snygg och att egentligen allt från US/Forstner ser ”fel” ut. Dock känns den lite väl fet och klumpig mot äldre 41mm’s länkar, framför allt att claspen är väldigt stor. Mikrojusteringen är ju mumma att ha förstås men andra kan ju göra sånt i betydligt smäckrare claspar.Ordentlig hatkärlek till originallänken.. ser störigt ut, men hade ju önskat en mer oyster stil på det hela. Hur känner ni?