• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
I Göteborg exempelvis har samtliga AD haft den på länk inne till försäljning fram till så sent som för någon vecka sedan. Vet att Jarl Sandin hade en grön på länk inne så sent som igår.
Hur mycket kan man förvänta sig att lyckas få i rabatt hos en AD på en Smp? Dom listar 74 på länk och finns för runt 60 på C24 nya. Jag gissar att man kan få Max 10% hos en AD?

Hur mycket kan man förvänta sig att lyckas få i rabatt hos en AD på en Smp? Dom listar 74 på länk och finns för runt 60 på C24 nya. Jag gissar att man kan få Max 10% hos en AD?
Har ingen erfarenhet av att diskutera pris på Omega hos AD i Göteborg, men som vanligt tror jag det beror på hur mycket pengar man lagt där redan, dagsform och vilken säljare man pratar med. Av vissa inlägg att döma på forumet så verkar det blivit något svårare att pruta ner på Omega idag än vad det brukade vara förr.

Denna gör sig bra i solen :)
20230614_142715.jpg

Efter att ha varit helt säker på att det är en grön SMP jag vill ha är jag istället nu säker på att det är en svart eller vit jag skall ha😂 om någon här på forumet vill avyttra sin så får ni gärna dra iväg ett PM.

Nypriset på Omega gummit med C-lås ligger på 4130:-
Nypriset på Nato OEM 20mm ligger på 2280:-

Men vad ligger stållänken på? (SMP 300 Diver). Nån som vet?

Svettigt! Före höjningen/ar för ett år sen? Typ 9900:- köpte gummit förra sommaren för 3500:- komplett.

Galet vad det börjar kosta, meshet är bara glömma med andra ord.
Ja, minsann... Har redan ett svart gummi men jagar ett till till min smp med vita tavlan... Man kan inte påstå att KS svämmar över av dessa annonserna längre. Tycker man trillade över dem ganska ofta för ett-två år sedan. Orkar inte byta band mellan klockorna då jag skiftar klocka ett par ggr om dagen, men att ge 4130:- känns sisådär kul. Köpte ju förresten mitt Nato av dig som sitter på nu, men nu ska det bli gummi för hela registret. Får väl kränga stållänken (som är helt oanvänd *wink *wink).

Ja, minsann... Har redan ett svart gummi men jagar ett till till min smp med vita tavlan... Man kan inte påstå att KS svämmar över av dessa annonserna längre. Tycker man trillade över dem ganska ofta för ett-två år sedan. Orkar inte byta band mellan klockorna då jag skiftar klocka ett par ggr om dagen, men att ge 4130:- känns sisådär kul. Köpte ju förresten mitt Nato av dig som sitter på nu, men nu ska det bli gummi för hela registret. Får väl kränga stållänken (som är helt oanvänd *wink *wink).

Länken har jag men meshet är man (läs var) småsugen på. Men antar att den ligger i samma klass som länken runt 12k och det betalar jag inte.

Länken har jag men meshet är man (läs var) småsugen på. Men antar att den ligger i samma klass som länken runt 12k och det betalar jag inte.
Lite mindre faktiskt, men ett lakan upp från vad jag minns från tidigare koll.

Javisst är det dyrt men inte i "topp". Vill minnas sett skrivet 18K för ett jubilee till typ Pepsi/Batman och kan också ha gått upp. En IWC-länk till Mark XX kan nog ligga på 20K idag. Vad kan en Blancpain-länk ligga på 😱?
1687189155033.png

Lite mindre faktiskt, men ett lakan upp från vad jag minns från tidigare koll.

Javisst är det dyrt men inte i "topp". Vill minnas sett skrivet 18K för ett jubilee till typ Pepsi/Batman och kan också ha gått upp. En IWC-länk till Mark XX kan nog ligga på 20K idag. Vad kan en Blancpain-länk ligga på 😱?
1687189155033.png
😵

Om jag vill ha ett band i gummi - och som inte är Omega-original - vad rekommenderas som alternativ här i tråden? Vill ha något i svart eftersom tavlan är svart😊

Tillbaka
Topp