• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
8F76CFD2-E3B1-46BE-90C2-ACFBB560E869.jpeg

Tillbaks från Urteknik efter byte av vridring. 😎

Korspost, 5 dagar kvar till semester. Omegan ska få bada i Medelhavet är tanken. Hunden får dock stanna hemma.

Känns fortfarande som att den här Seamastern är en keeper, passar otroligt bra till det mesta. Skulle dock varit kanske lite tunnare men man kan inte få allt.

20230624_173830.jpg

Jag inväntar spänt min vita 300m som borde anlända imorgon och funderar över tiden på olika alternativ till standard länken. Är det någon här som vet om Serica’s länk passar?
893BED6F-1230-42CD-A11D-B9C381FCD3FA.png

Sägs vara något nytt seamaster släpp den 27e enligt omega insta

Med det klassiska boettlocket dessutom

Tjena alla Omegaälskare!
Vad skulle ni säga är vettigt begpris på en 300 diver, 2018-2020? Ser man kan få en ny på Chrono24 för 59k.
Är ute efter en svart på länk!

Omega har varit dåliga på att ”följa” marknaden. De hade midsize klockor under en tid då de inte var så populärt och saknar en i katalogen när de är som hetast. En bild på min som är inne hos Swatch group för service.
IMG_4693.jpeg

Ahh…att den skiftar i blå nyans typ?

Ja den är en gradient. Sen tolkar jag det som att det är en annan blå nyans helt o hållet (men det är väl rätt obekräftat än så länge). Och om man ska gissa från Omegas egna instagram så kommer den inte ha ngn glas display back utan använda en solid baksida.

• Like
Reactions: J-P
Ja den är en gradient. Sen tolkar jag det som att det är en annan blå nyans helt o hållet (men det är väl rätt obekräftat än så länge). Och om man ska gissa från Omegas egna instagram så kommer den inte ha ngn glas display back utan använda en solid baksida.
Ok!
Insta bilden visar dock 150m. ( postat i omega tråden)så just den verkar inte vara smp om de inte trollar oss.

Skjuter sej själva lite i foten med den aningen sneda prissättningen, särskilt när andrahandsmarknaden inte riktigt följer med😅

Tillbaka
Topp