• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Eftersom den är alldeles för stor (för mig) zoomade jag helt ut på priset. Men jag håller med, mkt pengar.
Lite OT;
Många märken som höjer rejält då antalet rika ökar i världen vilket innebär att bättre fokusera på den kundkretsen än "den stora massan".
Den bistra sanningen är också att vi blivit "fattigare". 1972 var förhållandet CHF-SEK 1:1 men nu passerat 1:12.
Inflationen i Schweiz var 2,2% i Maj -23 och vi hade 9,7% enligt KPi.
chf.jpeg

Konsumentprisindex;
chef 2.jpeg

Lite OT;
Många märken som höjer rejält då antalet rika ökar i världen vilket innebär att bättre fokusera på den kundkretsen än "den stora massan".
Den bistra sanningen är också att vi blivit "fattigare". 1972 var förhållandet CHF-SEK 1:1 men nu passerat 1:12.
Inflationen i Schweiz var 2,2% i Maj -23 och vi hade 9,7% enligt KPi.
chf.jpeg

Konsumentprisindex;
chef 2.jpeg
Kan bara hålla med... Något deprimerande... :banghead:

Ingen som har nå schyssta bilder på SMP med Artem sailcloth?
Sugen o köpa en svart eller vit smp, tror artem sailcloth skulle bli jäkligt snyggt. 🙂

Ingen som har nå schyssta bilder på SMP med Artem sailcloth?
Sugen o köpa en svart eller vit smp, tror artem sailcloth skulle bli jäkligt snyggt. 🙂
Snabb googling o hittade

för egen del hade jag kört omegas viklås med gummi på diver varvat med länk. Tycker Artem gör sig bäst på speedyn.

Snabb googling o hittade

för egen del hade jag kört omegas viklås med gummi på diver varvat med länk. Tycker Artem gör sig bäst på speedyn.
Ok! Såg nämligen att artem hade sailcloth med viklås.
Tycker att Omegas gummi med lås känns omotiverat högt prissatt 🤣🙃

Ok! Såg nämligen att artem hade sailcloth med viklås.
Tycker att Omegas gummi med lås känns omotiverat högt prissatt 🤣🙃
Finns mängder av olika band förutom OEM såklart. Har du tänkt köra den på band o ej länken så kan ett tips vara att köpa divern med omegas gummi o sedan komplettera med tex Artem

Har nu letat ett tag, och har nu äntligen fått tag på denna 212.30.41.61.01.001. Har en fråga: Är det den sista modellen SMP som gjordes i Quartz?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    388.6 KB · Visningar: 17
Har nu letat ett tag, och har nu äntligen fått tag på denna 212.30.41.61.01.001. Har en fråga: Är det den sista modellen SMP som gjordes i Quartz?
Det är helt korrekt, det är sista quartz-varianten. En riktigt grym klocka👌
Har själv haft flera stycken (både blå och svart) och den röda texten är verkligen en trevlig detalj som sticker ut jämfört med de tidigare quartz-modellerna.

Oledolyckan var framme. Klockan fastnade i mitt linne när jag skulle sätta ned en sprattlande unge från famnen.
Jaha, bara att bege sig till närmsta AD antar jag.. 😒
IMG_3812.jpeg
Förvånad att länken gick sönder och inte linnet 🤔😂 Måste ju vara fabrikationsfel. Låter ju sjukt att länken skulle gå av pga det där.

Då var man med SMP igen, nr 13 i ordningen om jag inte räknar fel😅 Sjukt nöjd med den diskreta grönfärgen 🐸
IMG_8333.jpeg
IMG_8365.jpeg
Grattis! Har bara nått upp till knappa hälften men hade en när jag gick med här 2015 och haft iaf minst en hela tiden sedan dess (jag räknar Seamaster GMT dit). Fanns en period när jag hade tre :D

Grattis! Har bara nått upp till knappa hälften men hade en när jag gick med här 2015 och haft iaf minst en hela tiden sedan dess (jag räknar Seamaster GMT dit). Fanns en period när jag hade tre :D
Tackar! Kul att höra, SMP var länge en drömklocka när jag själv joinade KS.

Visserligen har jag haft många, men å andra sidan har du haft dina SMP:s bra mycket längre än vad jag haft mina😅 Det längsta jag haft en och samma SMP var SMP-C (utan vågorna) som jag hade i ca 3 månader🙃

Tackar! Kul att höra, SMP var länge en drömklocka när jag själv joinade KS.

Visserligen har jag haft många, men å andra sidan har du haft dina SMP:s bra mycket längre än vad jag haft mina😅 Det längsta jag haft en och samma SMP var SMP-C (utan vågorna) som jag hade i ca 3 månader🙃
Grattis till klockan👍

Sälj den där till mig när du tröttnat om ngn vecka eller så 😉🙈 är klart sugen att testa den gröna…

Har själv bara hunnit med den blå som inte klickade samt min nuvarande svarta Ceramic.

Tillbaka
Topp