Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tusen tack!025STZ011747
Ja Omega har verkligen lyckats med den gröna tonen enligt mig, riktigt bra!Gröngölingen får fortsatt hänga med, riktigt nöjd med den än så länge!
Verkligen! Var skeptisk när den först landerades, men det är en riktig fullträff när man ser den live.Ja Omega har verkligen lyckats med den gröna tonen enligt mig, riktigt bra!
Skyller på solsting o tillfällig sinnesförvirring…Funderar på att avyttra en av mina divers.
blåa 2 månader.Rimligt att begära 52-55 inklusive länk o gummi?
Nu på sommaren skulle du haft det gröna gummitPå en stubbe i skogen
Jo får nog ta och testa det snart! Gummit känns väldigt mjukt och sköntNu på sommaren skulle du haft det gröna gummit
Jäklar, är det så pass stor skillnad. Känner ju att länken är rejäl och tung, men trodde inte det var så pass stor skillnadJämförelse i vikt mellan blåis o NTTD ( 3 länkbitar bortplockade)
Länk vs gummi
Japp det slog mig att jämföra . Märks mer när man byter från klock till klocka. Efter en stund tänker man inte på det.Jäklar, är det så pass stor skillnad. Känner ju att länken är rejäl och tung, men trodde inte det var så pass stor skillnad
Är det inte bara rotorn som du hör?Hej!
Jag har en fråga gällande min Omega SMP300.
Inköpt på Eriksson Urhandel 2021.
Nu tycker jag mig höra en rasslande ljud från den när jag skakar den lite löst. Låter som något har lossnat?
Hur fungerar det med garanti etc? Är det bara att åka till Erikssons och lämna in den och sen går det under garantin, eller hur fungerar det?
Nae, det låter verkligen som något är löst. Rasslar/skramlar lite. Aldrig hört ljudet innan på 2 år så konstigt om det helt plötsligt skulle vara rotorn?Är det inte bara rotorn som du hör?
ser även att du ställt samma fråga i flera trådar?
Ok!Nae, det låter verkligen som något är löst. Rasslar/skramlar lite. Aldrig hört ljudet innan på 2 år så konstigt om det helt plötsligt skulle vara rotorn?
Jag tror som @Hebbe att det är rotorn som låter.Hej!
Jag har en fråga gällande min Omega SMP300.
Inköpt på Eriksson Urhandel 2021.
Nu tycker jag mig höra en rasslande ljud från den när jag skakar den lite löst. Låter som något har lossnat?
Hur fungerar det med garanti etc? Är det bara att åka till Erikssons och lämna in den och sen går det under garantin, eller hur fungerar det?
Jo men det gör den! Men kanske värt att kolla upp det för säkerhetsskull iom att jag inte hört ljudet innan.Ok!
Håller klockan tiden etc? Borde vara mer knas om nåt verkligen är löst?
Jag tycker att den släta är finare. Gillar den vågiga pre ceramic varianten. De beror mest på storleken.Bara jag som tycker den släta Smpc är snyggare än vågiga? Jag har enbart haft den nya vågiga men står inför att köpa den släta nu.
IMO ger vågorna liv i klockan, det händer liksom något. Den förra känns tråkig i jämförelseBara jag som tycker den släta Smpc är snyggare än vågiga? Jag har enbart haft den nya vågiga men står inför att köpa den släta nu.
Helt olika klockor som upplevs väldigt annorlunda. Personligen tycker jag om den släta tavlan, särskilt på den svarta som har ett fint djup. Men du kan inte gå fel med den nya med vågor heller!Bara jag som tycker den släta Smpc är snyggare än vågiga? Jag har enbart haft den nya vågiga men står inför att köpa den släta nu.
Håller med… smpc är dock lite nättare o smidigare men samtidig en sämre länk o inget glidelock bla . Men gillar den ändåIMO ger vågorna liv i klockan, det händer liksom något. Den förra känns tråkig i jämförelse
Som @Limeee säger är det helt olika klockor. SMPc upplevde jag som nättare men tråkigare. Nya är enligt mig mer ”Bang for the bucks” och som @Richie säger så händer det mer i den nya plus bättre verk och glidelock.Bara jag som tycker den släta Smpc är snyggare än vågiga? Jag har enbart haft den nya vågiga men står inför att köpa den släta nu.