• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Som @Limeee säger är det helt olika klockor. SMPc upplevde jag som nättare men tråkigare. Nya är enligt mig mer ”Bang for the bucks” och som @Richie säger så händer det mer i den nya plus bättre verk och glidelock.
IMG_7046.jpeg
IMG_2346.jpeg
Glidelock och nya urverket är verkligen två grymma uppgraderingar med den nya👍

Wow, jag har haft min 300M i ett halvår och varit helt omedveten om glidelock funktionen :oops: nästan så man skäms för att skriva det.
Tack för upplysningen, helt klart användbart såhär års.
Se där, en trevlig positiv överraskning då! Särskilt så här till sommaren med handleder som sväller och krymper om vartannat👍

Nekton är nog min favorit ihop med NTTD :heart: Eller, vad tycker du?
Just nu är det nog den vita som sitter på mest, och det har nog mest att göra med lite solbränna och ett nyinförskaffat gummi. Annars är jag mest svag för tvåtonsmodellen! Och i ärlighetens namn så sitter gummit bäst på samtliga Seamasters efter -18.
Nekton är bättre live än på bild. En rolig klocka som funkar till det mesta. Diskret men samtidigt lite annorlunda.

Just nu är det nog den vita som sitter på mest, och det har nog mest att göra med lite solbränna och ett nyinförskaffat gummi. Annars är jag mest svag för tvåtonsmodellen! Och i ärlighetens namn så sitter gummit bäst på samtliga Seamasters efter -18.
Nekton är bättre live än på bild. En rolig klocka som funkar till det mesta. Diskret men samtidigt lite annorlunda.
Så är det. När jag fick in den första 42mm för fyra år sedan var den med både och. Älskade gummit omgående men hade lite svårt för länken då vilket öppnade för att byta till en tvåton på enbart gummi. Hade nästan bestämt mig för att köpa en keramisk/titan men lyckades prova och fann att den tyvärr inte satt lika bra på mig som 42-orna (43,5-boetten).

Nekton tilltalar mig då den är annorlunda. Upphöjda blanka vågor i en matt tavla isf skurna vågor i en blank tavla.

Senast ändrad:
Så är det. När jag fick in den första 42mm för fyra år sedan var den med både och. Älskade gummit omgående men hade lite svårt för länken då vilket öppnade för att byta till en tvåton på enbart gummi. Hade nästan bestämt mig för att köpa en keramisk/titan men lyckades prova och fann att den tyvärr inte satt lika bra på mig som 42-orna (43,5-boetten).

Nekton tilltalar mig då den är annorlunda. Upphöjda blanka vågor i en matt tavla isf skurna vågor i en blank tavla.
Precis. Ja, Nekton är mycket trevlig. Vet att ägaren valde mellan just den och NTTD, men lotten föll på den förstnämnda och det har enligt uppgift inte ångrats en sekund. Däremot kom den på länk, med gummit vid sidan, och det var inte en höjdare. Alldeles för mycket "stål". När gummit föll på så poppade klockan upp till sin fulla rätt.
omega-seamaster-diver-300m-21030422001002-l.png omega-seamaster-diver-300m-21032422001002-l.png
Och jag kan, inte helt oväntat, hålla med.

Precis. Ja, Nekton är mycket trevlig. Vet att ägaren valde mellan just den och NTTD, men lotten föll på den förstnämnda och det har enligt uppgift inte ångrats en sekund. Däremot kom den på länk, med gummit vid sidan, och det var inte en höjdare. Alldeles för mycket "stål". När gummit föll på så poppade klockan upp till sin fulla rätt.
omega-seamaster-diver-300m-21030422001002-l.png omega-seamaster-diver-300m-21032422001002-l.png
Och jag kan, inte helt oväntat, hålla med.
Ja, det där med ”alldeles för mycket ”stål”” är onekligen lite att begrunda 🤔 tack för den synpunkten.

Ja, titan-ringen hamnar lite i skymundan annars, när den är helt omringad av allt stål i samma färg. Tycker även urtavlan får mer fokus utan länken.
Du går i köptankar eller? Vi får be @Stoikern bjuda på lite "wrist shots" i HD.
Gjorde snarare... vill minnas Bo Bergren hade en men försvann innan jag hann landa i den. Nu känns det som tåget gått för min del vad gäller nyköp Omega. Öppen för 2:a hand förstås. Synd att jag inte får till NTTD-meshet bra för min handled, då hade den fasen suttit där nu.

Ser att mesh nämns i sammanhanget med vad jag tolkar till NTTD:n men är det nån som provat nya meshet i stål till SMP:n? Sitter den bra med den länken?

Ser att mesh nämns i sammanhanget med vad jag tolkar till NTTD:n men är det nån som provat nya meshet i stål till SMP:n? Sitter den bra med den länken?
Det är längden mellan hålen, tajtare än önskvärt eller för löst, så detta är helt individuellt plus att jag nog är kinkigare med detta än dom allra flesta. Man bör försöka prova själv alltså. Ja stålmeshet på Bond 60th kändes helt identiskt i sin design.

Det är längden mellan hålen, tajtare än önskvärt eller för löst, så detta är helt individuellt plus att jag nog är kinkigare med detta än dom allra flesta. Man bör försöka prova själv alltså. Ja stålmeshet på Bond 60th kändes helt identiskt i sin design.
Har haft ungefär samma problem, men det har jag med de flesta länkarna å andra sidan..
Fick dock höra att båda meshen finns i två olika storlekar, men är osäker på om det hade hjälpt i det stora hela. Är väl snarare för att den inte skulle bygga upp för mycket vid spännet.

Tillbaka
Topp