Vill man slå på stort måste ju det här vara bland det ultimata... blir ju inte mindre irriterad när man hittar exakt samma band på AliExpress för 67 kr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vill man slå på stort måste ju det här vara bland det ultimata... blir ju inte mindre irriterad när man hittar exakt samma band på AliExpress för 67 kr
Alltså... Det där är ju bara sjuktVill man slå på stort måste ju det här vara bland det ultimata
Vad gick servicen på?Tillbaka på handleden efter en service hos den trevlige Robert på Tidlösa Ur,
Jag har också funderat lite på gummi till min, tror ett brunt tropic hade blivit riktigt nice!Vad har ni för gummiband på 2220.80 SMP? Jag är jättenöjd med stållänken men också nyfiken på gummi
Jag tänkt kolla här om någon annan med en SMP 2541.80.00 (cal. Omega 1538) upplever samma sak som mig gällande datumfönstret på sin. Det har stört mig lite att datumet kan flytta lite på sig beroende på i vilken riktning man håller klockan. Håller man den vertikalt flyttas datumet till nederkant av fönstret, men så fort man lägger ned klockan så centreras datumet igen.
Är det ett normalt beteende? Svårt att se att det skulle påverka något rent funktionsmässigt, men vore skönt att veta vad som ligger bakom det. Kan även tillägga att urverket byttes till ett nytt i maj 2023.
Att sekundvisaren träffar exakt mellan sekundindikatorer är jag inte lika nojig över Tänker att jag ska be en urmakare rätta till det då den åker in på trycktest framåt våren.
Men borde inte tavlan flytta med i såna fall också? I såna fall borde det inte resultera i att datumet kan flyttas lite inom fönstret. Klockan skickades ned till Omega för bytet av verk, vet inte riktigt hur deras rutiner ser ut, men känns inte det som en sak som de borde bytt ut samtidigt om det skulle vara fel?Hmm, låter nästan som att verkshållaren är för stor om verket rör sig.
Men borde inte tavlan flytta med i såna fall också? I såna fall borde det inte resultera i att datumet kan flyttas lite inom fönstret. Klockan skickades ned till Omega för bytet av verk, vet inte riktigt hur deras rutiner ser ut, men känns inte det som en sak som de borde bytt ut samtidigt om det skulle vara fel?
Fredrik av Danmark kröns till kung med SMP på nato. Själva klockan har dykt upp förr, helt borstad överallt och utan datum. Gåtfull då jag inte hittat något officiellt från Omega om den. Första gången den dök upp var 2020 som ett limiterat släpp till Schweiziska armen. Sedan har den dykt upp som "issued" till fler dylikheter och som här till Frømandskorpset. Att Fredrik skulle sporta något annat än en äkta Omega på sin kröning vore förstås en skräll utan dess like så man får ju ändå tro på det.
Watch Spotting: King Frederik X Of Denmark Takes The Throne Wearing An Omega Seamaster 300M On A NATO
Forget the "rules" of what counts as a dress watch. When you're the King, you can wear what you like.www.hodinkee.com
Omega's Modern Unit Watch Program - Frogmen, SEALs and the Secret Serv
Omega has a long history of producing watches for the military, most notably the classic Seamaster 300 made for the British Royal Navy. Today the company is continuing that history with special production “unit watches,” and appears to have standardized its program, offering a unique Seamaster...www.watchesofespionage.com
Omega 210.30.42.20.01.003 : Seamaster Diver 300M Master Co-Axial 42 Swiss Armed Forces » WatchBase
Full details and images of the Omega Seamaster Diver 300M Master Co-Axial 42 Swiss Armed Forces (210.30.42.20.01.003)watchbase.com
Beror på vad du är ute efterVad skulle ni välja som SMP att använda i rotation. Inte den senaste ref, men Brosnan eller SMP-c? Den senare bättre på pappret, men Brosnan är Brosnan…
Jelt klart utbytt datumskiva till nån AM, Omega skulle aldrig använda en sånt där litet fjuttigt datumTjena
På jakt efter en 2264, och stötte på denna annons av en svensk handlare på c24. Känns som att något inte stämmer riktigt här? Kika på datumet på första bilden. Känns som att siffrorna inte riktigt "fyller ut" datumfönstret, likt de andra exemplen.
Objektet i sig är inte av intresse för mig, frågan ställs mest för att lära.
Helt enig! Frågan är ifall det är mer än så som är utbytt / ej original / fejk. Någon som kan se fler skillnader? Jag tycker mig se skillnad i första "S:et" i Seamaster, där det på exemplet har en liten böj uppåt, mitt i. Medan de andra sluttar mer rakt. Vet dock att omega justerat Seamaster texten någon eller några gånger.Jelt klart utbytt datumskiva till nån AM, Omega skulle aldrig använda en sånt där litet fjuttigt datum
Håller med, men i övrigt skulle den mycket väl kunna vara riktig! Hittar inga uppenbara felaktigheter iafHelt enig! Frågan är ifall det är mer än så som är utbytt / ej original / fejk. Någon som kan se fler skillnader? Jag tycker mig se skillnad i första "S:et" i Seamaster, där det på exemplet har en liten böj uppåt, mitt i. Medan de andra sluttar mer rakt. Vet dock att omega justerat Seamaster texten någon eller några gånger.
Det är Uretvintage, är det konstigheter så är det väl från dom? Mycket märkligt !Tjena
På jakt efter en 2264, och stötte på denna annons av en svensk handlare på c24. Känns som att något inte stämmer riktigt här? Kika på datumet på första bilden. Känns som att siffrorna inte riktigt "fyller ut" datumfönstret, likt de andra exemplen.
Objektet i sig är inte av intresse för mig, frågan ställs mest för att lära.