• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Första SMP:n, mycket bättre än förväntningarna.

IMG_0059.jpeg

Rimligen måste boetten vara helt identisk på denna 2599.80.00 så då skall ju vridringen passa. Sen om det ser bra ut är mera tveksamt tycker jag. Din har ju en helt annan mörkblå nyans på tavlan.

1699449256344.png
Urtavlorna är identiska på båda referenserna. Det enda som skiljer dem åt är dykringen. Med det sagt så kan man bygga en 2599.80.00 från en 2598.80.00 och vice versa om man har båda dykringarna.

Tack för input! Vet inte om det är ljuset som ställer till det, men korrekt ska tavlan se ut så här
Bilder är jättesvårt att jämföra då det blir så olika beroende på ljuset. Men Omega har aldrig gjort det lätt för sig där blått är blått, kolla t ex på olika generationer av blåa Aqua Terra och även olika blåa ref av nuvarande. Dom skiljer sig även om ibland väldigt lite.

Jag söker alternativa armband till min seamaster. Har ni några tips? Helst i stål men absolut inget krav!
I dagsläget är jag mellan två storlekar på detta gummi. Så antingen sitter klockan lite för tajt, eller så sitter den lite för löst dessvärre.
image0 (2).jpeg
Zealande säljer gummi för 189€ , man vet ju inte utan kan bara hoppas på att hålen hamnar bättre

Forstner har länkar för 185$ + frakt/moms/tull vilket landar på runt 3K. Inte Omega-nivå på utförandet men jag tycker dom är snygga och bra (har en Flat Link till Speedy själv). Till SMP kan jag tänka mig Bullet eller President 1450.

Uncle straps. Ingen egen erfarenhet men verkar som dom flesta anser Forstner är en liten nivå upp.

Originallänken har sålts beg här för runt 6K, ungefär halva dagens listpris. Ingen ute just nu vad jag ser men bara att hålla span.

Då dök gummit upp, under två dygn från beställning 👍 jag är (edit: väldigt) nöjd ! En kritik jag hört om Zealande är att bezeln blir trögvriden men jag märker ingen skillnad, dom kanske har gjort någon förändring map det? Edit: Dom har också infört en pigg på den inre keepern så den låser a la Omegas OEM.
IMG_2762.jpeg

Senast ändrad:
Då dök gummit upp, under två dygn från beställning 👍 jag är (edit: väldigt) nöjd ! En kritik jag hört om Zealande är att bezeln blir trögvriden men jag märker ingen skillnad, dom kanske har gjort någon förändring map det? Edit: Dom har också infört en pigg på den inre keepern så den låser a la Omegas OEM.
IMG_2762.jpeg
Jag tycker Zealande funkar klockrent på min Seamaster 👍🏻

Min gamla smp300 😊
Sålde den för att ja tyckte den var lite för stor för mig men har börjat sakna den det senaste och tycker den nya gröna ser helt magisk ut! Väldigt frestad just nu 😛

Bilagor

• IMG_0232.png
    IMG_0232.png
    176.7 KB · Visningar: 14
Tillbaka
Topp