• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 981 62.1%
  • Nej

Röster: 599 37.9%

• Totala väljare
    1,580
Håller helt med dig, var samma för mig! Gillade inte alls först, fick klämma och känna på en nyligen och fick då en helt annan uppfattning👌

Fick med ursprungskvittot från 2021 och man blir ju mörkrädd att den kostade 80 då och numera listar 195. Limiterad till 2500 ex som fortfarande inte är slutsplda efter typ 5 år…
Hittat att jag postade en rätt kass bild Aug 2019 och att den då listade 128K (vilket jag underförstått ansåg sanslöst). Nog rimligt att man kunde få loss den för 80 efter tillräckligt hyllvärmande.

Nytt in! Tillbaka med en SMP i samlingen, den här gången en lite nyare variant och blå tavla istället för svart.

IMG_2152.jpeg

Har en 2541.80.00 från -93 (första året så 1438 verk i) med den här länken på. Känns inte alldeles korrekt då alla smp länkar jag har sett har ”flärpar” på varje sida om spännet och ”urgröpningar” i länken närmast spännet. Har en senare länk på en annan smp och själva länken känns ändå bra trots avsaknad av ref. Gravyr och det märkliga spännet. Så vad tror expertisen, fejk, märklig men ok eller franken?
IMG_3936.jpeg
IMG_3937.jpeg
Tror dessvärre låset är fejk, allt känns off. Men det är bara en killgisning. Ingen från -93 på C24 har ett sånt lås.

Håller helt med dig, var samma för mig! Gillade inte alls först, fick klämma och känna på en nyligen och fick då en helt annan uppfattning👌

Fick med ursprungskvittot från 2021 och man blir ju mörkrädd att den kostade 80 då och numera listar 195. Limiterad till 2500 ex som fortfarande inte är slutsplda efter typ 5 år…
Är det en sån där klocka som ser helt annorlunda ut irl? Mixa tre(?) olika metaller är lite speciellt - tycker den ser helball ut.

Hittat att jag postade en rätt kass bild Aug 2019 och att den då listade 128K (vilket jag underförstått ansåg sanslöst). Nog rimligt att man kunde få loss den för 80 efter tillräckligt hyllvärmande.
Haha man har ju lust att svara på ditt gamla inlägg: ja Lime mannen gillar den :)

Är det en sån där klocka som ser helt annorlunda ut irl? Mixa tre(?) olika metaller är lite speciellt - tycker den ser helball ut.
Ja åtminstone jag tycker den är vassare IRL. Nånting med den gråa tavlan som jag gillar starkt! Om den hade funnits med vitt guld istället för sedna dock, det hade då varit 10/10!

Vilken gångreserv har ni på 8800-verken?
Jag mätte just och landade på 59 timmar. Jag tror att den utlovade reserven ska vara 55 timmar, så det är på rätt sida.
Hur ser det ut för er andra med samma verk?

Tillbaka
Topp