• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Ok..upplever den helt ok samt bra mkt bättre än föregångaren. Använder mkt sällan vridningen på nån klocka. Kul o pilla ibland iof :)

Nu har jag klämt på den senaste SMP (med blank tavla) och vridringen känns bättre och är lättare att vrida än de gamla. Fortfarande lite "burkigt" ljud men klicken är distinkta och bra.

Provar ett Rios Activity. Ser ut som gummi men känns som läder. Jag tycker det flyger men Kommer att byta tillbaka till länken igen. Mest för att jag känner att bandstiften inte riktigt bottnar som dom ska med detta band. Inte så att dom lossnar när jag provar att dra i bandet men det gnager ändå.
C950496E-1E75-4E85-89B9-6B2BC423E6B0.jpeg
E563FD71-6E76-4DCB-9356-8AB2256036A4.jpeg

Senast ändrad:
Provar ett Rios Activity. Ser ut som gummi men känns som läder. Jag tycker det flyger men Kommer att byta tillbaka till länken igen. Mest för att jag känner att bandstiften inte riktigt bottnar som dom ska med detta band. Inte så att dom lossnar när jag provar att dra i bandet men det gnager ändå.
C950496E-1E75-4E85-89B9-6B2BC423E6B0.jpeg
E563FD71-6E76-4DCB-9356-8AB2256036A4.jpeg

Sjukt snyggt band och combo!

Någon som har en smpc och är sugen på ett microjusterings lås ?

Har ett som jag skulle behöva bli av med!
Påsen är öppnad men claspet är oanvänt!
15221402402261949843078.jpg

Köpt hos jarl sandin å kvitto medföljer!

Pma för ett bra pris ;)

Senast ändrad:
Hej SMP-användare.
Jag har en James Bond 40 Years. Kronan har börjat bli lite dum att skruva tillbaka efter du ställt om klockan, typ som om den gängar fel. Är detta ett vanligt problem när de börjar bli äldre eller? Det är inga problem att föra in kronan, bara att den inte vill hoppa på boettens gängor ibland.
Någon som varit med om detta?

Bilagor

• 20180327_140500.jpg
    20180327_140500.jpg
    146.2 KB · Visningar: 2
Hej SMP-användare.
Jag har en James Bond 40 Years. Kronan har börjat bli lite dum att skruva tillbaka efter du ställt om klockan, typ som om den gängar fel. Är detta ett vanligt problem när de börjar bli äldre eller? Det är inga problem att föra in kronan, bara att den inte vill hoppa på boettens gängor ibland.
Nu kommer den tråkiga självklara frågan: när servades klockan sist? Förhoppningsvis är det bara din krona som är sliten, är ett enkelt byte av slutspel då. Skulle det vara gängtapp på boettsidan borde det också gå att fixa men jag är osäker på hur lätt det är.

Hej SMP-användare.

Har varit med om två Omega SMP's kronsystem blivit mycket sega främst när man vrider på kronan, efter drygt 5 år.

Nu kommer den tråkiga självklara frågan: när servades klockan sist? Förhoppningsvis är det bara din krona som är sliten, är ett enkelt byte av slutspel då. Skulle det vara gängtapp på boettsidan borde det också gå att fixa men jag är osäker på hur lätt det är.
När du säger enkelt antar jag att fu menar för en urmakare? Haha. Känner mig nog inte trygg att göra det själv

Har varit med om två Omega SMP's kronsystem blivit mycket sega främst när man vrider på kronan, efter drygt 5 år.
Tack för svar, förresten!

Tillbaka
Topp