Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok..upplever den helt ok samt bra mkt bättre än föregångaren. Använder mkt sällan vridningen på nån klocka. Kul o pilla ibland iof
Provar ett Rios Activity. Ser ut som gummi men känns som läder. Jag tycker det flyger men Kommer att byta tillbaka till länken igen. Mest för att jag känner att bandstiften inte riktigt bottnar som dom ska med detta band. Inte så att dom lossnar när jag provar att dra i bandet men det gnager ändå.
Håller med. Ska beställa 21mm, 1,8mm Omega bandstift, som jag hoppas känns säkrare än 20mm. Såg från en säljare av Omegas bandstift att det rekommenderas så då är det nog så...Sjukt snyggt band och combo!
Kör ju mest Volvo och diverse motorcyklar, hoppas det går bra att bära en SMPc ändå... Snygga bilder ja!SMPc, det självklara valet för den som rattar BMW eller Mercedes.
Snygga bilder på klockan som jag hittat här på forumet, som tål att postas igen.
Kan aldrig bli fel med en SMPc, vilken bil man än kör.Kör ju mest Volvo och diverse motorcyklar, hoppas det går bra att bära en SMPc ändå...
Hur mycket är det man kan justera med det där?Någon som har en smpc och är sugen på ett microjusterings lås ?
Har ett som jag skulle behöva bli av med!
Påsen är öppnad men claspet är oanvänt!
1200 pix?
Där är 5 steg i låset...tror det är lite mer än en hellänk!Hur mycket är det man kan justera med det där?
Alltså i mm.
Man behöver något mer också va, länkbitar eller något har jag läst?Där är 5 steg i låset...tror det är lite mer än en hellänk!
Inte på en SMP-länk väl? Är väl bara om du ska sätta justeringslåset på en Speedy typ.Man behöver något mer också va, länkbitar eller något har jag läst?
Bara att skruva av nuvarande lås och skruva på det nya!Man behöver något mer också va, länkbitar eller något har jag läst?
Sant.Inte på en SMP-länk väl? Är väl bara om du ska sätta justeringslåset på en Speedy typ.
Mätte upp till 9-10mmDär är 5 steg i låset...tror det är lite mer än en hellänk!
Fan då, nu måste jag byta klockaSMPc, det självklara valet för den som rattar BMW eller Mercedes.
Snygga bilder på klockan som jag hittat här på forumet, som tål att postas igen.
Nu kommer den tråkiga självklara frågan: när servades klockan sist? Förhoppningsvis är det bara din krona som är sliten, är ett enkelt byte av slutspel då. Skulle det vara gängtapp på boettsidan borde det också gå att fixa men jag är osäker på hur lätt det är.Hej SMP-användare.
Jag har en James Bond 40 Years. Kronan har börjat bli lite dum att skruva tillbaka efter du ställt om klockan, typ som om den gängar fel. Är detta ett vanligt problem när de börjar bli äldre eller? Det är inga problem att föra in kronan, bara att den inte vill hoppa på boettens gängor ibland.
Någon som varit med om detta?
Hej SMP-användare.
Jag har en James Bond 40 Years. Kronan har börjat bli lite dum att skruva tillbaka efter du ställt om klockan, typ som om den gängar fel. Är detta ett vanligt problem när de börjar bli äldre eller? Det är inga problem att föra in kronan, bara att den inte vill hoppa på boettens gängor ibland.
Någon som varit med om detta?
När du säger enkelt antar jag att fu menar för en urmakare? Haha. Känner mig nog inte trygg att göra det självNu kommer den tråkiga självklara frågan: när servades klockan sist? Förhoppningsvis är det bara din krona som är sliten, är ett enkelt byte av slutspel då. Skulle det vara gängtapp på boettsidan borde det också gå att fixa men jag är osäker på hur lätt det är.
Denna går att vrida upp väldigt enkelt, bara att det är trögt att skruva tillbaka kronan i boetten igen. Är det samma som du haft?Har varit med om två Omega SMP's kronsystem blivit mycket sega främst när man vrider på kronan, efter drygt 5 år.
Nu kommer den tråkiga självklara frågan: när servades klockan sist? Förhoppningsvis är det bara din krona som är sliten, är ett enkelt byte av slutspel då. Skulle det vara gängtapp på boettsidan borde det också gå att fixa men jag är osäker på hur lätt det är.
Tack för svar, förresten!Har varit med om två Omega SMP's kronsystem blivit mycket sega främst när man vrider på kronan, efter drygt 5 år.
Precis, det här är urmakar-jobb. Om den inte har blivit servad på ett tag kan det vara dags i vilket fall, men nog kan en urmakare med rätt delar reda bot på dylikt.När du säger enkelt antar jag att fu menar för en urmakare? Haha. Känner mig nog inte trygg att göra det själv
Snyggt, tack så mycket!Precis, det här är urmakar-jobb. Om den inte har blivit servad på ett tag kan det vara dags i vilket fall, men nog kan en urmakare med rätt delar reda bot på dylikt.