• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
I helgen ska det skruvas och lekas!
20180323_170140.jpg
Posta så snart du gjort det. Mitt har även det kommit men urmakaren ringde till Omega som påstår det inte kommer fungera och han vill inte öppna förpackningen om jag vill skicka tillbaka.

Här kommer lite mer bilder på nya Seamastern:

818x1yLl.jpg

W3uXDtll.jpg

Närbild på länken:
JKnQDVOl.jpg

H3MFc8Ol.jpg

XaDBZeql.jpg

Här i jämförelse med Planet Ocean 2500:
cSHrtUil.jpg

Föregångaren är mycket mer stilren. @Nicke L = grattis till den snyggaste SMP'n förresten! Den nya vill liksom allt på en gång. Allt måste vara nytt och detta på mest ont än gott tycker jag. Extra stora och feta vågmönster, större och kon-aktig he-ventil, boett+bezeln som är tjock på höjden, osv osv. Bezeln verkar vara mer lättgreppad iom att den byggts upp i tjocklek?
Men det finns säkert folk som gillar den nya. :)

Då kör vi...plasta av och byta till glide-lock låset!
4EFCA869-7E2F-4745-A460-1CFDA121A2A5.jpeg
Först och främst ett stort grattis till ett bra val av klocka!
Posta gärna när du monterat låset, artikelnummer, och att du kan justera det felfritt genom att trycka som det är tänkt. Jag har fått ett till min urmakare men han säger att efter samtal med Omega att det inte kommer fungera. Antingen har jag beställt fel lås eller också har Omega snurrat till det.

Först och främst ett stort grattis till ett bra val av klocka!
Posta gärna när du monterat låset, artikelnummer, och att du kan justera det felfritt genom att trycka som det är tänkt. Jag har fått ett till min urmakare men han säger att efter samtal med Omega att det inte kommer fungera. Antingen har jag beställt fel lås eller också har Omega snurrat till det.
Fungerar alldeles utmärkt:
7B00E558-EE51-4E62-B2BC-8A7584A1B706.jpeg

BE8D71D6-7254-498D-98E0-FE413C09F0C5.jpeg

(länkdelarna redan överflyttade från originallåset till glide-lock)

55CDE5E6-B82C-41CC-ABF5-CA481CD42300.jpeg

2DFE7C54-F451-450E-A166-6FDE4ED02F86.jpeg

(ett hack ut på glide-locket)

Inte ens ditt inlägg räckte för att övertyga. Till slut visade jag ett klipp från youtube där vi kontrolläste tom streckkoden. Då öppnade han förpackningen och sa sen att ”kunden har alltid rätt”
Han visade även mailet från Omega där de påstod att det inte fanns glidjustering. Snurrigt värre men skall hämta klockan om ett par timmar. Tack för support. Jag började tvivla själv...

Inte ens ditt inlägg räckte för att övertyga. Till slut visade jag ett klipp från youtube där vi kontrolläste tom streckkoden. Då öppnade han förpackningen och sa sen att ”kunden har alltid rätt”
Han visade även mailet från Omega där de påstod att det inte fanns glidjustering. Snurrigt värre men skall hämta klockan om ett par timmar. Tack för support. Jag började tvivla själv...
Bra att du stod på dig!

Det jag gillar med just SMP är att den rent estetiskt känns som en riktig dykarklocka. Omega har verkligen tänkt till när det gäller designen här.

Här är lite bilder som beskriver känslan jag får av klockan.
jbw007-bond2008le-06.jpg

Omega-Seamaster-300M-Chronometer-Watch.jpg

(sista bilden är från Omegas egna SMP:sida)

Tillbaka
Topp