• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Haha jo men i stort sett så ser den ju ut som den gamla tråklänken
nja..det är ganska stora skillnader för mig iaf..har haft flera smp o jämför man lite bilder så är ju nya länken lik gamla men ändå mer platt..lite andra mittenlänkar och borstningar. Sen är det microjustering. Känns som flera har kollat väldigt hastigt o ser typ inga skillnader...sen är förvisso SMPC min akilleshäl :)

Är inte heller jätteimponerad av de nya vågorna, men håller med om att det är ett klart lyft jämfört med nuvarande modell. Tycker dock inte om den nya timvisaren... Tror ni gummibandet har en vanlig "buckle" eller är det någon form av viklås?

Är inte heller jätteimponerad av de nya vågorna, men håller med om att det är ett klart lyft jämfört med nuvarande modell. Tycker dock inte om den nya timvisaren... Tror ni gummibandet har en vanlig "buckle" eller är det någon form av viklås?
buckle...viklås hade varit bättre imho

Hm.. är inte imponerad av de större vågmönstren på tavlan. Rätt fult t om. Ser mer ut som rynkor än snyggt mönster. Tycker de skulle spunnit vidare på nya AT'ns mönster som är snyggare och subtilare ;

se_at_gents_imgteasernew_large.jpg

Och vad har hämt med He-kronan? Den smalnar av va?
Timvisaren ser också lite skum ut...
Mina intryck....
Gillar...
Bättre urverk, vridring, justerbar länk, tavlan kanske men behöver se den live, datumplacering, svart/blå

Ogillar....
Sväller på bredd/höjd, ser inte ut att var applicerad Omega på tavlan, konisk helium ventil, glasbaksida på en dykare?, alla andra färger än svart och blå

Mina intryck....
Gillar...
Bättre urverk, vridring, justerbar länk, tavlan kanske men behöver se den live, datumplacering, svart/blå

Ogillar....
Sväller på bredd/höjd, ser inte ut att var applicerad Omega på tavlan, konisk helium ventil, glasbaksida på en dykare?, alla andra färger än svart och blå
Då ångrar du fortfarabde inte att du köpte den numera gamla modellen ;)?
Jag tycker faktiskt inte att ett 8800 verk är ett måste..kanske en kul sak MEN glasbaksida är något jag är emot!
Man förstör så mycket av arvet med att slänga på en glasbaksida å bara skriva "diver 300m"

Man vull ju för fan se omegas fina hippocampus på baksidan!

Då ångrar du fortfarabde inte att du köpte den numera gamla modellen ;)?
Jag tycker faktiskt inte att ett 8800 verk är ett måste..kanske en kul sak MEN glasbaksida är något jag är emot!
Man förstör så mycket av arvet med att slänga på en glasbaksida å bara skriva "diver 300m"

Man vull ju för fan se omegas fina hippocampus på baksidan!
Nej jag har inte hybris iaf:) Det bästa är nog mikrojustering på nya länken men det går ju att köpa sig till idag...

Hmm, har kronskydden blivit aningen bredare tror ni? Har alltid ogillat spetsigheten på dem ”gamla”.

Måste säga att dem nya växer på mig!

Senast ändrad:
Tyckte att dom nämnde att siffrorna i den nya bezelen skulle vara luminiscerande. Fast i det här klippet verkar det inte vara så:

Är lite skeptisk till det nya vågmönstret dock. Men det kan ändra sig. Minns när dom tog bort det på föregående modell och då tyckte jag att det var ett felaktigt beslut men ändrade mig sedan när jag såg den då nya Smpc med blank urtavla.

Här är en bild där man kan se skillnaden mellan det gamla och nya vågmönstret:

39127565590_5ed56863e7_b.jpg

Tyckte att dom nämnde att siffrorna i den nya bezelen skulle vara luminiscerande. Fast i det här klippet verkar det inte vara så:

Är lite skeptisk till det nya vågmönstret dock. Men det kan ändra sig. Minns när dom tog bort det på föregående modell och då tyckte jag att det var ett felaktigt beslut men ändrade mig sedan när jag såg den då nya Smpc med blank urtavla.

Sida vid sida med den gamla modellen tydliggör hur mycket he-ventilen växt.
Kronskydden ser trevligare ut på den nya.

Snyggt! Här ser man oxå att de små förändringarna på länken gjort underverk. Känns mkt fräschare nu samtidigt som mkt i grunddesignen behållits

Tycker nya smpn , är helt okej
Men fattar inte tanken? att förstora och fördyra en smpc
Vill man ha en större dyrare smp , köper man en PO.

Någon här som ägt en Submariner 114060 eller 116610ln som kan uttala sig om kvaliteten/känslan jämfört med SMPc:n?

Har haft bägge, Rolex känns mer kompakt, aningens mer gedigen, länken bättre, är den 2,5 ggr bättre, icke sa Nicke , tycker Omegan har snyggare tavla, verket vilket är bästa, vet ej.....my 5 cents...
Sorry glömde overall känsla så föredrar jag Omegan, men detta Är såklart superindividuellt, och måste provas, men bang for the back inget snack vilken som jag tycker är bäst, fast jag är Rolex frälst....jämf här med 3 olika subs jag haft, den sista var 114060

Sorry glömde overall känsla så föredrar jag Omegan, men detta Är såklart superindividuellt, och måste provas, men bang for the back inget snack vilken som jag tycker är bäst, fast jag är Rolex frälst....jämf här med 3 olika subs jag haft, den sista var 114060
Tack för ditt svar! Förstår att det är väldigt individuellt men alltid intressant att höra andras åsikter. Jag är väldigt nöjd med min Omega men detta är min första dyra klocka och är därför nyfiken på om det verkligen är värt slanten extra. Har fått erbjudande av en bekant att köpa hans 114060 och ska klämma/känna nån gång nästa vecka. Har provat den tidigare men fick inte direkt tiden att känna på den ordentligt.

Tack för ditt svar! Förstår att det är väldigt individuellt men alltid intressant att höra andras åsikter. Jag är väldigt nöjd med min Omega men detta är min första dyra klocka och är därför nyfiken på om det verkligen är värt slanten extra. Har fått erbjudande av en bekant att köpa hans 114060 och ska klämma/känna nån gång nästa vecka. Har provat den tidigare men fick inte direkt tiden att känna på den ordentligt.
Omega är/ var väl alldeles utmärkt val:)

Har haft bägge, Rolex känns mer kompakt, aningens mer gedigen, länken bättre, är den 2,5 ggr bättre, icke sa Nicke , tycker Omegan har snyggare tavla, verket vilket är bästa, vet ej.....my 5 cents...

Jag tror att Omegan kan vara roligare än subben. Lite tuffare och utstrålar en aura av ungdomlighet. Medan subben ser ut som en sub alltid har gjort trots de uppgraderingar som gjorts på den. Lite tråkig enligt en del, och kanske ingen direkt eye catcher så att säga.

Tillbaka
Topp