• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
I mitt fall så byte klockan vid kl00 innan service men efter så sa urmakaren att så skall det vara att den börjar byta kl00 och är färdig kl00.25 men nu har jag bevis från omega själv att det är fel som han sa. skönt att omega själva lagt ut hur det skall vara för oss som inte är experter ;)
Ja det låter ju som om urmakaren monterat datumbytaren en kugge fel men inte var så sugen på att riva allt igen. Tur han inte är bilmek och skulle byta en kamrem...

I mitt fall så byte klockan vid kl00 innan service men efter så sa urmakaren att så skall det vara att den börjar byta kl00 och är färdig kl00.25 men nu har jag bevis från omega själv att det är fel som han sa. skönt att omega själva lagt ut hur det skall vara för oss som inte är experter ;)
Det där är väl i princip bara en justering av visarna? Man vrider fram klockan till 00.25 och justerar så visarna då pekar på 00.00.

Köpte en Breitling Colt med 7750 för en 2,5 år sedan, den visade sig byta datum 00.30. Det lustiga här är att den var nyservad av just Mårtensson mindre än två månader tidigare. Hur som helst, klickfjädern pajade sedan och jag lämnade in den lokalt. Frågade samtidigt om dom kunde justera datumväxlingen och det kunde dom på detta enkla vis. Då jag sa den var nyservad och tyckte det var märkligt att Mårtensson inte kollat datumväxlingen svarade urmakaren att det kan bli så om man byter datum när datumväxlingen pågår (alltså mellan 8pm och 2am), just 7750 är lite känsliga för detta. Hade ju ingen koll på vad förre ägaren gjort efter serivce så brydde mig inte om att kontakta med Mårtensson, var väl bara några hundralappar i merkostnad för denna justering.

Ja det låter ju som om urmakaren monterat datumbytaren en kugge fel men inte var så sugen på att riva allt igen. Tur han inte är bilmek och skulle byta en kamrem...

Det där är väl i princip bara en justering av visarna? Man vrider fram klockan till 00.25 och justerar så visarna då pekar på 00.00.

Köpte en Breitling Colt med 7750 för en 2,5 år sedan, den visade sig byta datum 00.30. Det lustiga här är att den var nyservad av just Mårtensson mindre än två månader tidigare. Hur som helst, klickfjädern pajade sedan och jag lämnade in den lokalt. Frågade samtidigt om dom kunde justera datumväxlingen och det kunde dom på detta enkla vis. Då jag sa den var nyservad och tyckte det var märkligt att Mårtensson inte kollat datumväxlingen svarade urmakaren att det kan bli så om man byter datum när datumväxlingen pågår (alltså mellan 8pm och 2am), just 7750 är lite känsliga för detta. Hade ju ingen koll på vad förre ägaren gjort efter serivce så brydde mig inte om att kontakta med Mårtensson, var väl bara några hundralappar i merkostnad för denna justering.

Ja personalen i butiken tyckte med det var jätte konstigt att den ena urmakaren sagt så när de såg pappret jag skrev ut från Omegas hemsida så de tog in den och skall fixa datumväxlingen och givetvis provtrycka den igen och detta tog de på sig då jag betalat för en full service. Skönt att butikspersonalen höll med.

Ja naturligtvis är det så ja. "Minutvisaren" har säkert rört sig lite under servicen så när visarna kom på plats på 12 igen så blev det fel.

Omegan är tillbaka! Det visade sig att visarna satt fel så det var en enkel fix och de prov tryckte klockan igen så jag är super nöjd nu!
2F7302E5-ED42-42B3-A283-A781FAA43A60.jpeg

Det gör du rätt i att vara :cool: det är mycket roligare med lite färg, så många klockor är svarta så finns möjligheten är färg alltid roligare. Den blåa färgen är ju dessutom väldigt stilren.
Absolut! Ägt versionen innan med svart tavla, men den är väldigt standard på något sätt.. Tycker det blev ett lyft med nya vågtavlan, och Speciellt den blåa = Mumma! :D

Tillbaka
Topp