• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Sprang förbi på lunchen. Den var tyvärr ganska sliten och expediten var fullständigt oförstående inför min fråga om den kom med box och papper ”den är från 2002?!”

Sen fick jag skäll när jag vred på vridringen
”du får inte vrida innan köp”
va? Sa jag
”folk kommer in här och vrider hela tiden”

Var värt ett försök men är inte så sugen på att göra affär med dom hehe
Han är lite märklig.
Men vad ville han ha för den?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Sprang förbi på lunchen. Den var tyvärr ganska sliten och expediten var fullständigt oförstående inför min fråga om den kom med box och papper ”den är från 2002?!”

Sen fick jag skäll när jag vred på vridringen
”du får inte vrida innan köp”
va? Sa jag
”folk kommer in här och vrider hela tiden”

Var värt ett försök men är inte så sugen på att göra affär med dom hehe
Märkligt, man måste köpa den först och undersöka den sen? Hur kan dom vara säkra på årtalet utan cert? Men vad begärde dom då?
Edit: läste inte sista sidan. 22K tja, hade väl jag också hoppat utifrån din beskrivning. Men dom verkar ha gått upp lite sista tiden, Jälmers vill ha 21,9K för en 2264.
 
Senast ändrad:

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Håller med, de har gått upp, och hade den varit i toppskick så hade det möjligen varit intressant. Men verkar som man kan få en fullset i bra skick för 24 eller så ute i EU och det känns nog mer värt isf.

Märkligt, man måste köpa den först och undersöka den sen? Hur kan dom vara säkra på årtalet utan cert? Men vad begärde dom då?
Edit: läste inte sista sidan. 22K tja, hade väl jag också hoppat utifrån din beskrivning. Men dom verkar ha gått upp lite sista tiden, Jälmers vill ha 21,9K för en 2264.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Gillar min skarpt :)
D76F82B1-720A-4B07-8B99-5E043C81D479.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har en swatch liggandes i trappen hemma som påminner mig varje gång jag går förbi hur förbannat jobbigt det är med tickandet. Tyst kvart kanske kunde vara något men gillar när det flyter också :)
De flesta högkvalitativa kvartsur låter ungefär lika mycket som ett mekaniskt verk gör. Fast en gång i sekunden istället för 8 eller vad det nu blir med en mekanisk. Men Swatch och väggklockor/bordsur låter som faaan! Riktigt irriterande.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Det här blev en kort men intensiv romans. Kommer snart ut på ett köp/sälj nära dig (men förtur i tråden naturligtvis). Han jag köpte av har första tjing på att köpa tillbaka länken så denna kommer (till att börja med) på originallänken. Magisk blå färg får man på köpet. Fullset -18, toppskick.
C4DF4319-5C95-4EFF-B240-6E567F5684DF.jpeg
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Det här blev en kort men intensiv romans. Kommer snart ut på ett köp/sälj nära dig (men förtur i tråden naturligtvis). Han jag köpte av har första tjing på att köpa tillbaka länken så denna kommer (till att börja med) på originallänken. Magisk blå färg får man på köpet. Fullset -18, toppskick.
C4DF4319-5C95-4EFF-B240-6E567F5684DF.jpeg
Hur gick det med det blåa gummit du beställde? Hann du få hem det?
 
Topp