Cool modell, sitter riktigt bra på din handled!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool modell, sitter riktigt bra på din handled!
Jefla bra alltså!
![]()
2265.80.00Referens?
Störtskön, ska försöka leta rätt på en i schysst skick!
Kör på! Skön omväxling från den vanliga SMP känslan.Störtskön, ska försöka leta rätt på en i schysst skick!
Var ju riktigt charmig faktisktKänd som omegamatic, semi auto/quartz![]()
VridbarVar ju riktigt charmig faktisktVridbar bezel eller är den fast?
Ja de är trevliga.![]()
Har flippats några klockor genom åren men den här är nog en av dom få som efter att smekmånaden och nyhetens behag lagt sig fortfarande känner motiverar pengen man lagt. Och på gummi sommartid är det i min bok svårt att hitta en klocka för 40k jag hellre skulle ha på handleden. Grymt nöjd!
Kanske får köpa ett sånt med tiden då. Nu kör jag ett Zealande som jag tycker funkar fint, men har också ett Rubber B och två Horus som suttit på en stund. Dom sistnämnda tycker jag är skönast och känns mest som gummi, men suger också åt sig ludd och smuts lite mer.Ja de är trevliga.
Ang Omegas gummi så är det bland det bästa jag haft framförallt de som är till Smp både med spännet o viklåset tycker jag de varit överlägsna det mesta jag provat. Då…har jag haft många olika märkes band samt även massvis med rubber b, Everest, zealande osv…
Men visst det kostar lite mer men samtligt värt OEM för både orginalkänslan o den bekväma känslan imho
Kanske får köpa ett sånt med tiden då. Nu kör jag ett Zealande som jag tycker funkar fint, men har också ett Rubber B och två Horus som suttit på en stund. Dom sistnämnda tycker jag är skönast och känns mest som gummi, men suger också åt sig ludd och smuts lite mer.
Rubber B:
![]()
Horus:
![]()
![]()
Edit: det var inget!![]()
Har flippats några klockor genom åren men den här är nog en av dom få som efter att smekmånaden och nyhetens behag lagt sig fortfarande känner motiverar pengen man lagt. Och på gummi sommartid är det i min bok svårt att hitta en klocka för 40k jag hellre skulle ha på handleden. Grymt nöjd!
Att byta just bara aluminium-insert på en äldre smp300 kan väl inte vara så bökigt? Verkar finnas att beställa efter från ebay. Någon som vet hur det fungerar? Bara limmat fast i själva vridringen?![]()
Själva delen med minut-skalan alltså? Man trycker som ba dit den nya när man fått bort en gammal sprucken?Skall väl sitta med enbart friktion (tror jag)
Själva delen med minut-skalan alltså? Man trycker som ba dit den nya när man fått bort en gammal sprucken?![]()
Stort grattis! Känner likadant med min svarta, att den gör sig bättre i verkligheten än jag lyckas fånga den på bild.![]()
Då är även jag ägare av en Smp. Tycker den inte gör sig rättvis på bild![]()
Tyvärr svår att tröttna påIngen här som tröttnat på sin Omega midsize quartz (2561.80)? Suget efter att testa en börjar bli olidligt
Bild lånad från nätet för det är roligare.
![]()
Funderat ett ordentligt tag nu på att införskaffa en "Peter blake", 2254.50 eller dina fina referens 2252.50. Är omåttligt osäker på fullsize eller midsize, är ju heller inte så lätt att bara åka o "testa" någonstans. Vad mäter din handled? Har du testat fullsize eller körde du på midsize direkt och vart helnöjd?Tyvärr svår att tröttna på
![]()
CoC verkar ha två 2561.80 ? Fast här står det fel ref 2551.80.Ingen här som tröttnat på sin Omega midsize quartz (2561.80)? Suget efter att testa en börjar bli olidligt
Bild lånad från nätet för det är roligare.
![]()
Tack för tips! Lite väl saftig prislapp kanskeCoC verkar ha två 2561.80 ? Fast här står det fel ref 2551.80.
![]()
Omega Pre-Owned Seamaster 300M SMP | Herr - Care of Carl
Omega Seamaster, en ikonisk modell med sin karakteristiska mörkblå urtavla som har burits av James Bond. Med 300 meters vattentäthet och en robust stållänk är denna klassiker en pålitlig följeslagare för livet.www.careofcarl.se
Ja, har inte dagskoll men en prislapp som kanske är tänkbar för en fullsize Goldeneye? Midsize skall ju vara billigare. Handlare alltid dyrare förstås, man kan ju alltid prova att deala. Vridring ser skarp ut i facetteringen iaf, polerade sådana är dealbreaker för mig.Tack för tips! Lite väl saftig prislapp kanske![]()