• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 989 62.1%
  • Nej

Röster: 604 37.9%

• Totala väljare
    1,593
:)
20250728_184853.jpg
Cool modell, sitter riktigt bra på din handled!

IMG_0807.jpeg

Har flippats några klockor genom åren men den här är nog en av dom få som efter att smekmånaden och nyhetens behag lagt sig fortfarande känner motiverar pengen man lagt. Och på gummi sommartid är det i min bok svårt att hitta en klocka för 40k jag hellre skulle ha på handleden. Grymt nöjd!

IMG_0807.jpeg

Har flippats några klockor genom åren men den här är nog en av dom få som efter att smekmånaden och nyhetens behag lagt sig fortfarande känner motiverar pengen man lagt. Och på gummi sommartid är det i min bok svårt att hitta en klocka för 40k jag hellre skulle ha på handleden. Grymt nöjd!
Ja de är trevliga.

Ang Omegas gummi så är det bland det bästa jag haft framförallt de som är till Smp både med spännet o viklåset tycker jag de varit överlägsna det mesta jag provat. Då…har jag haft många olika märkes band samt även massvis med rubber b, Everest, zealande osv…

Men visst det kostar lite mer men samtligt värt OEM för både orginalkänslan o den bekväma känslan imho

• Like
Reactions: J-P
Ja de är trevliga.

Ang Omegas gummi så är det bland det bästa jag haft framförallt de som är till Smp både med spännet o viklåset tycker jag de varit överlägsna det mesta jag provat. Då…har jag haft många olika märkes band samt även massvis med rubber b, Everest, zealande osv…

Men visst det kostar lite mer men samtligt värt OEM för både orginalkänslan o den bekväma känslan imho
Kanske får köpa ett sånt med tiden då. Nu kör jag ett Zealande som jag tycker funkar fint, men har också ett Rubber B och två Horus som suttit på en stund. Dom sistnämnda tycker jag är skönast och känns mest som gummi, men suger också åt sig ludd och smuts lite mer.

Rubber B:
IMG_0494.jpeg

Horus:
IMG_0450.jpeg
IMG_0432.jpeg

Kanske får köpa ett sånt med tiden då. Nu kör jag ett Zealande som jag tycker funkar fint, men har också ett Rubber B och två Horus som suttit på en stund. Dom sistnämnda tycker jag är skönast och känns mest som gummi, men suger också åt sig ludd och smuts lite mer.

Rubber B:
IMG_0494.jpeg

Horus:
IMG_0450.jpeg
IMG_0432.jpeg
👍

IMG_0807.jpeg

Edit: det var inget! 😂

Att byta just bara aluminium-insert på en äldre smp300 kan väl inte vara så bökigt? Verkar finnas att beställa efter från ebay. Någon som vet hur det fungerar? Bara limmat fast i själva vridringen? 🤔

Tyvärr svår att tröttna på 😉
IMG_2325.jpeg
Funderat ett ordentligt tag nu på att införskaffa en "Peter blake", 2254.50 eller dina fina referens 2252.50. Är omåttligt osäker på fullsize eller midsize, är ju heller inte så lätt att bara åka o "testa" någonstans. Vad mäter din handled? Har du testat fullsize eller körde du på midsize direkt och vart helnöjd?

Ingen här som tröttnat på sin Omega midsize quartz (2561.80)? Suget efter att testa en börjar bli olidligt 😅
Bild lånad från nätet för det är roligare.
1754554402955.png
CoC verkar ha två 2561.80 ? Fast här står det fel ref 2551.80.

Tillbaka
Topp