Yes en mkt lyckad kombo. Jag får en bra passform med det kortare meshet samt att det inte heller bygger upp en massa vid låset.Alltså mesh och SMP ihop…![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes en mkt lyckad kombo. Jag får en bra passform med det kortare meshet samt att det inte heller bygger upp en massa vid låset.Alltså mesh och SMP ihop…![]()
Riktigt snyggt!Länken på igen
![]()
Jag köpte ett mesh till min på amazon för drygt 700kr. Bra? Ja helt ok tycker jag. Räcker gott och väl för mig och ger i mitt tycke ett uttryck som är för nära originalet för att motivera att slanta upp 10k. Får man samma kvalité? Knappast men ändå helt ok.Riktigt snyggt!
Någon som har koll på ett bra mesh om man inte vill slanta upp för ett orginal?
Har säkert diskuterats tidigare men är det inte konstigt att Omega inte släpper en mindre variant på SMP? Tänk 37-40mm..
Tror den hade sålt en del faktiskt, inkl. Jag själv hade varit spekulant
Har själv tittat på en SMP flera gånger men både 41mm och 42mm blir för stora, sweet spot är 38-39mm. Enda alternativet då är Planet Ocean på 39,5mm eller 37,5mm men båda är rätt tjocka klockor på >14mm. Helt övertygad om att en 39mm SMP hade sålt som smör men får känslan av att Omega har Aqua terra för det spacet trots att det är en helt annan typ av klocka.Du är inte ensam om den åsikten. Den finns att läsa lite då och då i tråden.
Har själv tittat på en SMP flera gånger men både 41mm och 42mm blir för stora, sweet spot är 38-39mm. Enda alternativet då är Planet Ocean på 39,5mm eller 37,5mm men båda är rätt tjocka klockor på >14mm. Helt övertygad om att en 39mm SMP hade sålt som smör men får känslan av att Omega har Aqua terra för det spacet trots att det är en helt annan typ av klocka.
@DrKlocka kanske har en länkbit liggandes i lådan?Tillbaka med blå smp, 5e gången gillt
Någon som sitter på en länkbit? Den är något tight.![]()
Arroway bracelets har fått bra recensioner. Tycker de ser riktigt bra ut.Riktigt snyggt!
Någon som har koll på ett bra mesh om man inte vill slanta upp för ett orginal?
Grattis! Underbara klockor!Min första Peter blake efter en smidig affär med @snabbmakaron![]()
MidsizeGrattis! Underbara klockor!
Quartz. Är det fullsize eller mid-size?
ID.Guy som brukar ha bra koll pratar om ett rykte gällande midsize redan i år. Vi får hoppas på att han har rätt!Har säkert diskuterats tidigare men är det inte konstigt att Omega inte släpper en mindre variant på SMP? Tänk 37-40mm..
Tror den hade sålt en del faktiskt, inkl. Jag själv hade varit spekulant
det hade man inte tackat nej till!ID.Guy som brukar ha bra koll pratar om ett rykte gällande midsize redan i år. Vi får hoppas på att han har rätt!
![]()
Hoppas mid size är 38-39 och inte 36 som de förra, för det känns lite väl litet.ID.Guy som brukar ha bra koll pratar om ett rykte gällande midsize redan i år. Vi får hoppas på att han har rätt!
![]()
Det får man väl nästan anta, dagens storlekar är ju större än förr trots allt, och med tanke på populariteten hos många andra märken i just den storleken vore det väl märkligt om de valde att introducera en 36:a ist f den ofta efterfrågade 38-storleken.Hoppas mid size är 38-39 och inte 36 som de förra, för det känns lite väl litet.
Håller helt med. Jag tror dock inte att det blir 36.Hoppas mid size är 38-39 och inte 36 som de förra, för det känns lite väl litet.
Blir det i spannet 38-40 så komme den bli svårslagen. Den nya svarta utan datum i 39 är en våt dröm.Håller helt med. Jag tror dock inte att det blir 36.
Som någon skrev är storlekarna generellt större idag. Om man ser till typ AT så är väl modellerna riktade till män 41 och 38,5. 39 är inte omöjligt, men skulle också kunna vara 40.
Verkligen. Hade velat se att den även kom i den klassiska blåa nyansen från 90-talet.Blir det i spannet 38-40 så komme den bli svårslagen. Den nya svarta utan datum i 39 är en våt dröm.
Hade varit guld! Hoppas den kommer med annat länk-alternativ än Meshet bara..ID.Guy som brukar ha bra koll pratar om ett rykte gällande midsize redan i år. Vi får hoppas på att han har rätt!
![]()
Casio royaleHittade denna gräsliga skapelse på tradera. I fint skick enligt säljaren. Endast 39.000 för en Quartz
![]()
![]()
![]()
Omega Seamaster Professional ”Casio Royale” 2221.80 41mm Klocka
Pris: 39500 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga armbandsur på Tradera.www.tradera.com