• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 992 62.2%
  • Nej

Röster: 604 37.8%

• Totala väljare
    1,596
Tillbaka med blå smp, 5e gången gillt 😉
Någon som sitter på en länkbit? Den är något tight.
IMG_6686.jpeg

Senast ändrad:
Riktigt snyggt!
Någon som har koll på ett bra mesh om man inte vill slanta upp för ett orginal?
Jag köpte ett mesh till min på amazon för drygt 700kr. Bra? Ja helt ok tycker jag. Räcker gott och väl för mig och ger i mitt tycke ett uttryck som är för nära originalet för att motivera att slanta upp 10k. Får man samma kvalité? Knappast men ändå helt ok.

Har säkert diskuterats tidigare men är det inte konstigt att Omega inte släpper en mindre variant på SMP? Tänk 37-40mm..
Tror den hade sålt en del faktiskt, inkl. Jag själv hade varit spekulant
Du är inte ensam om den åsikten. Den finns att läsa lite då och då i tråden.
Har själv tittat på en SMP flera gånger men både 41mm och 42mm blir för stora, sweet spot är 38-39mm. Enda alternativet då är Planet Ocean på 39,5mm eller 37,5mm men båda är rätt tjocka klockor på >14mm. Helt övertygad om att en 39mm SMP hade sålt som smör men får känslan av att Omega har Aqua terra för det spacet trots att det är en helt annan typ av klocka.

Har själv tittat på en SMP flera gånger men både 41mm och 42mm blir för stora, sweet spot är 38-39mm. Enda alternativet då är Planet Ocean på 39,5mm eller 37,5mm men båda är rätt tjocka klockor på >14mm. Helt övertygad om att en 39mm SMP hade sålt som smör men får känslan av att Omega har Aqua terra för det spacet trots att det är en helt annan typ av klocka.

Håller helt med. Jag är sugen på att byta min mot mid-size då jag vill tro att den pga färgad bezel upplevs lite större än vad den är. Har haft 44mm klocka med bezel i samma färg som case och den upplevdes inte vara så stor pga tavlans storlek och färgen på bezel samt tjocklek. Det år många parametrar som spelar in för upplevelsen av storlek.

Jag kan ha fel, mid size kanske är för liten men vill ge den en chans :)

Riktigt snyggt!
Någon som har koll på ett bra mesh om man inte vill slanta upp för ett orginal?
Arroway bracelets har fått bra recensioner. Tycker de ser riktigt bra ut.
Fratello gjorde nyligen en artikel om deras mesh, länk nedan:

Hoppas mid size är 38-39 och inte 36 som de förra, för det känns lite väl litet.
Det får man väl nästan anta, dagens storlekar är ju större än förr trots allt, och med tanke på populariteten hos många andra märken i just den storleken vore det väl märkligt om de valde att introducera en 36:a ist f den ofta efterfrågade 38-storleken.

Tror också det är lättare att få ihop bra proportioner hos 38 jmf med 36. Jämför bara de 36or som finns i tidigare serier med motsv 40-någonting modeller.

Blir det nåt, tror jag på ca 38.

Hoppas mid size är 38-39 och inte 36 som de förra, för det känns lite väl litet.
Håller helt med. Jag tror dock inte att det blir 36.
Som någon skrev är storlekarna generellt större idag. Om man ser till typ AT så är väl modellerna riktade till män 41 och 38,5. 39 är inte omöjligt, men skulle också kunna vara 40.

Tillbaka
Topp