• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2025 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

För er som ännu inte valt OWG-KLOCKAN. Kanske någon sv dessa skulle kunna vara något. Om man vill ha något som sticker ut lite. Antingen denna funkiga...
.... eller flippa ut rejält med denna spejsade pjäs. Jag tror att vår vän @Utvisaren har eller har haft en sådan.
(Obs, inga jävsförhållanden till säljare av dessa föreligger)

För er som ännu inte valt OWG-KLOCKAN. Kanske någon sv dessa skulle kunna vara något. Om man vill ha något som sticker ut lite. Antingen denna funkiga...
.... eller flippa ut rejält med denna spejsade pjäs. Jag tror att vår vän @Utvisaren har eller har haft en sådan.
Den första är ju riktigt cool! Synd den inte är fullt fungerande. Hade kanske övervägt den annars!

Ska man steppa upp Camel-gamet kanske?! Sjukt sportig! 🐪🐪🐪
IMG_0738.png

Annars kan ju denna vara ett alternativ: https://www.tradera.com/item/1902/657477165/batmanklocka

Har inte just den men väl 2 andra Tokyo watch. Skall gräva lite och se om jag hittar dem. Roliga men inget för den som snabbt vill se vad klockan är! 😅😅😅

Japp och en UV-lampa att ladda lumen med! Tror bara man får keps med denna specialversionen
Både lampa och keps? Jag fick minsann inget av sådana dyrbarheter när jag köpte min Fleuss.
20250208_202333.jpg

Jag anar ett förakt gentemot spökrädda och ett flirtande med ockulta och mörka spiritistiska rörelser. Jag tror bestämt att det ligger frimurare bakom....
Men jag är inte bitter.

Okej… precis som @NiklasF behöver jag lite stöttning här kompisar. Med tanke på att jag körde safe förra året med min Explorer behöver jag lite mer utmaning. Det får därför bli kronograf som jag sällan använder med ”djurtema”. Vilken ska jag köra?

Kamel = 👍🏻
Tjur = 😍

IMG_2262.jpeg
IMG_2263.jpeg
Alla vet väl att en tjur vinner en 1-mot-1 fight mot en kamel ➡️ Team Bull 🐂

Tillbaka
Topp