• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2025 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Okej… precis som @NiklasF behöver jag lite stöttning här kompisar. Med tanke på att jag körde safe förra året med min Explorer behöver jag lite mer utmaning. Det får därför bli kronograf som jag sällan använder med ”djurtema”. Vilken ska jag köra?

Kamel = 👍🏻
Tjur = 😍

IMG_2262.jpeg
IMG_2263.jpeg
Får jag som åskådare välja är en Bullhead ett självklart val. Underbar klocka att titta på. Den är ju så bra att den egentligen inte är så mycket utmaning.
Vill du ha utmaning tar du Camelen, men jag misstänker att det blir lite väl tufft...

Okej… precis som @NiklasF behöver jag lite stöttning här kompisar. Med tanke på att jag körde safe förra året med min Explorer behöver jag lite mer utmaning. Det får därför bli kronograf som jag sällan använder med ”djurtema”. Vilken ska jag köra?

Kamel = 👍🏻
Tjur = 😍

IMG_2262.jpeg
IMG_2263.jpeg
Givetvis #TeamCamel för dig i år 😎🐪👍🏼 Om inget radikalt sker så kommer jag köra samma som förra året, så då är vi två iaf ✌🏼

Får jag som åskådare välja är en Bullhead ett självklart val. Underbar klocka att titta på. Den är ju så bra att den egentligen inte är så mycket utmaning.
Vill du ha utmaning tar du Camelen, men jag misstänker att det blir lite väl tufft...

Just nu känns det som att den här klumpen till boett blir mer utmaning än Kamelen som ändå funkar med lite olika band osv men kanske inte. Ska suga vidare på detta. Bra med inputs! Viktigt beslut det här.

IMG_2264.jpeg
IMG_2265.jpeg

Just nu känns det som att den här klumpen till boett blir mer utmaning än Kamelen som ändå funkar med lite olika band osv men kanske inte. Ska suga vidare på detta. Bra med inputs! Viktigt beslut det här.

IMG_2264.jpeg
IMG_2265.jpeg
Tycker du att det där är en klump? Har du sett mina alternativ för OWG?
Det lutar åt att det blir någon av dessa som får bli OWG klocka i år.
20250128_125009.jpg
20250128_125321.jpg

Eller.
20241002_125112.jpg
20241001_200852.jpg

Det ska tydligen vara en klump i år för valet står ju mellan en glasklump och en bronsklump.
Vilken vill ni se vareviga dag under mars månad?
Jag gillar båda, och båda är ju självklara dressklockor!😉👍

Kommer i värsta fall sluta med överbelastningsskador för min del. Men det är det i så fall värt. Allt för konsten!

Men om jag skulle våga mig gå lite off topic... vilka snygga fåtöljer du har där i bakgrunden. 👍Vad är det för något? 60-tal? Danskt?
Kan du inte posta några fler bilder på dem. Ta med en klocka på bilden för att blidka admin.😄

Tycker du att det där är en klump? Har du sett mina alternativ för OWG?

Kommer i värsta fall sluta med överbelastningsskador för min del. Men det är det i så fall värt. Allt för konsten!

Men om jag skulle våga mig gå lite off topic... vilka snygga fåtöljer du har där i bakgrunden. 👍Vad är det för något? 60-tal? Danskt?
Kan du inte posta några fler bilder på dem. Ta med en klocka på bilden för att blidka admin.😄

Haha, sant. Där ligger jag i lä även med tjuren,

Tack, jag och min sambo hittade dem på marketplace och föll pladask. For till Vänersborg och hämtade dem hos en dam, men de är omärkta så vi vet egentligen ingenting. Har vi någon fåtöljexpert i tråden välkomnas inflik gladeligen. Challenge Timern, givetvis ”intittandes” i förgrunden för att hålla sig till forumets kärna.

IMG_2267.jpeg
IMG_2268.jpeg
IMG_2269.jpeg

Haha, sant. Där ligger jag i lä även med tjuren,

Tack, jag och min sambo hittade dem på marketplace och föll pladask. For till Vänersborg och hämtade dem hos en dam, men de är omärkta så vi vet egentligen ingenting. Har vi någon fåtöljexpert i tråden välkomnas inflik gladeligen. Challenge Timern, givetvis ”intittandes” i förgrunden för att hålla sig till forumets kärna.

IMG_2267.jpeg
IMG_2268.jpeg
IMG_2269.jpeg
Det ser ut som Midcentury Modern när den är som allra bäst. Grattis!
Jag är absolut ingen expert, bara en glad amatör som gillar det vackra, men jag skulle inte bli förvånad om det visar sig vara dansk design anno 60-tal.

Senast ändrad:
Jag lutar åt att ge min nyservade Citizen Newmaster från 1965 lite handledstid.

Den lider dock stor brist på alternativa band (det enda läderbandet jag har är lite för kort egentligen), så jag tänker att jag slänger ut frågan om det är någon som råkar sitta på ett par, tre 19 mm-band de skulle kunna sälja hyfsat billigt?

Bilagor

• PXL_20240131_102021054.jpg
    PXL_20240131_102021054.jpg
    403.8 KB · Visningar: 1
Sjunde året för mig, höll inte hela vägen förra året men annars så har det gått vägen. Ska inte köpa någon klocka så får ta en i gömmorna som vanligtvis inte bärs.

2019 G-Shock ✅
2020 SKX007 ✅
2021 Certina quartz-dressare ✅
2022 Tudor Prince ✅
2023 Seiko SRP021 ✅
2024 Apple Watch ❌
2025 ?

Fasen va detta va ett jobbigt år att välja klocka 🤔
Inte bestämt om det ska bli något som finns i lådan, eller om det ska bli något nytt ”sista minuten” inköp 🙃
Ett alternativ är o köra Saab-tema hela mars:
IMG_2591.jpeg

Blir ju en utmaning utöver att bara bära en klocka 😅
Eller så ska jag köra en av de andra mer hevy-duty alternativen…
IMG_2592.jpeg

Är ju lite rädd att @Delgada ska tvinga mig köra Piccarden ihop dock 😉

Sammanfattar detta dilemma i bild…
99c7625e-a5be-4bfa-aac0-59a1920342cd.jpeg

Fasen va detta va ett jobbigt år att välja klocka 🤔
Inte bestämt om det ska bli något som finns i lådan, eller om det ska bli något nytt ”sista minuten” inköp 🙃
Ett alternativ är o köra Saab-tema hela mars:
IMG_2591.jpeg

Blir ju en utmaning utöver att bara bära en klocka 😅
Eller så ska jag köra en av de andra mer hevy-duty alternativen…
IMG_2592.jpeg

Är ju lite rädd att @Delgada ska tvinga mig köra Piccarden ihop dock 😉

Sammanfattar detta dilemma i bild…
99c7625e-a5be-4bfa-aac0-59a1920342cd.jpeg
He he he. Näe jag ska inte tvinga dig till något. Det vore oetiskt. Jag förordar samtycke.😁
Fast jag har nog mer eller mindre bestämt mig för att det inte blir Piccard utan istället Steeldive Ploprof hommagen aka brons-ploppen som får äran att ge mig överbelastningsskador under mars månad.
20240807_070937.jpg

Men du är ju ung och stark så du klarar säkert Zlatousten utan problem i 31 dagar.
SAAB-klockan i 31 dagar däremot vore ju iofs en mental bedrift. Klarar du det utan psykiatrisk tvångsvård är du värd all respekt.

He he he. Näe jag ska inte tvinga dig till något. Det vore oetiskt. Jag förordar samtycke.😁
Fast jag har nog mer eller mindre bestämt mig för att det inte blir Piccard utan istället Steeldive Ploprof hommagen aka brons-ploppen som får äran att ge mig överbelastningsskador under mars månad.
20240807_070937.jpg

Men du är ju ung och stark så du klarar säkert Zlatousten utan problem i 31 dagar.
SAAB-klockan i 31 dagar däremot vore ju iofs en mental bedrift. Klarar du det utan psykiatrisk tvångsvård är du värd all respekt.
🤗🤗🤗 Hade ju iofs tyckt mest synd om de andra deltagarna om vi promenerade så lätt genom mars… Och tänk vilken avundsjuka det blivit när de sett våra biceps på det 😉

Saaben känns ju klart som största utmaningen 🙃 Den har jag nog inte haft på mer än 10 minuter totalt på armen, så ställt mot en hel månad 🙃

Tillbaka
Topp