• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2025 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Första mars åker det horologiska kyskhetsbältet på, men fram tills dess skall här sås klockmässig vildhavre! En ny klocka varje dag. Denna Seiko 5 SNKS hade jag en månad i streck både 2022 och 2023. Ibland älskar jag den, ibland hatar jag den, men idag är den med mig hela dagen!

Bilagor

• PXL_20250218_101230657.jpg
    PXL_20250218_101230657.jpg
    73.7 KB · Visningar: 2
Dag två av ny dag, ny klocka har turen kommit till Casio A178W.

Jag ville ha en billig Casio, men helst inte någon av de där alla andra har. Valet föll på denna. Men det verkar inte spela någon roll. Den blir bortvald nästan varje gång ändå... Lite synd kanske?

Bilagor

• PXL_20250219_093437177.MP~2.jpg
    PXL_20250219_093437177.MP~2.jpg
    55.8 KB · Visningar: 3
Jag fortsätter min vandring genom samlingen. :)

När jag runt 2016-2017 började få upp ögonen för klockor på allvar, och tittade på YouTube och annat i massor, fick jag snart syn på Orients Bambino som av alla då ansågs vara the shit. Sagt och gjort tänkte jag och beställde på nätet.

Men jösses en sådan tallrik den kändes på armen. Dessutom är den ju nästan bara tavla också, så med sina 40mm är den stor. Det gör att den allt som oftast får stanna hemma, vilket är lite synd, för trots att den är både bred och tjock bärs den ganska lätt och fungerar fint under macnhetten.

PXL_20250220_113827021.jpg

Efter att ha begått premiär förra året hade jag egentligen bestämt mig för att absolut inte vara med en gång till, men nu när det närmar sig och snacket börjar surra kan jag ju bara inte stå emot. Årets val av klocka blir åt det trygga hållet i form av Seiko Sports 5 GMT, som inköptes i somras.

Tillbaka
Topp