• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Nej Nej!
Jag vågar inte vara med. Jag bara observerar från kantlinjen.
Det finns ju en viktig roll för er som väljer att inte själva vara med. Det är fritt fram att utmana någon man tror skulle behöva en owg-månad. Tidigare år har det funnits inslag av vadslagning, tex. "klarar du mer än en vecka så skänker jag x kr till..." Eller "klarar du hela så ska jag lova att göra ______ och skänka pengar till välgörenhet".

Det finns ju en viktig roll för er som väljer att inte själva vara med. Det är fritt fram att utmana någon man tror skulle behöva en owg-månad. Tidigare år har det funnits inslag av vadslagning, tex. "klarar du mer än en vecka så skänker jag x kr till..." Eller "klarar du hela så ska jag lova att göra ______ och skänka pengar till välgörenhet".
Jag tycker att det räcker om man taggar personen ifråga och bifogar denna bild. 😁
Screenshot_20210119-202646_Chrome-01-01.jpeg

Även om det var spontant påkommet så var det så jag gjorde 2019. Tog en klocka som jag hade burit ca 1-2ggr per vecka de senaste 4 åren. Inte ett dugg less på den innan. Efter en månads konstant bärande så tröttnade jag och sålde. Det visade sig vara en keeper så länge den bars nån gång på veckobasis men den tålde inte 31 dar på raken.
Vete tusan om någon av mina klockor klarar 31 dagar på armen? I alla fall inte när jag har alla andra som ligger och gapar efter uppmärksamhet. Låt oss ignorera att det egentligen är min impulskontroll som gapar tomt, det är klart det är klockornas fel och inte mitt...

Vad hände med den färgglada plastbiten?! 🧐
Efter lite testande kom jag fram till att det inte var genomförbart haha. Jag jobbar i kostym och den gick inte in under skjortärmen på ett smidigt sätt. Dessutom träffar jag mycket kunder i mitt jobb så det skulle eventuellt bli lite konstigt. 😆
Kom igen nu @Staafen! Jag (vi) är nyfikna! 😁
Vet inte om jag vill avslöja det än men kan ge några ledtrådar. 😉 Den är inte tillverkad i plast, den tar 19mm band/länk och den har tritium lume. 😃

Efter lite testande kom jag fram till att det inte var genomförbart haha. Jag jobbar i kostym och den gick inte in under skjortärmen på ett smidigt sätt. Dessutom träffar jag mycket kunder i mitt jobb så det skulle eventuellt bli lite konstigt. 😆

Vet inte om jag vill avslöja det än. 😉 Kan ge några ledtrådar dock, den är inte tillverkad i plast, den tar 19mm band/länk och den har tritium lume. 😃
Fullt förståeligt! Även om det hade vart benhårt att glida in med den där på ett kundmöte... ;)

Spännande! Har mina aningar, men väntar med spänning på när du avslöjar :D👍

Vet inte om jag vill avslöja det än men kan ge några ledtrådar. 😉 Den är inte tillverkad i plast, den tar 19mm band/länk och den har tritium lume. 😃
Alla rätt så långt! ;)

Senast ändrad:
IMG_3481.jpeg

Men Herr @Staafen ! Såg att i ditt "neighborhood" denna bil parkerad så med andra ord har du redan gett upp och kastat in handduken dvs övergett ditt förstaval. Hmmmmm hur skall det sluta?;) Ha,re //🦊
Jag träffade honom i farstun men det var inte mig han letade efter tydligen. Han frågade efter en man med en räv? Ingen aning vad han babblade om! 😄

Även om det var spontant påkommet så var det så jag gjorde 2019. Tog en klocka som jag hade burit ca 1-2ggr per vecka de senaste 4 åren. Inte ett dugg less på den innan. Efter en månads konstant bärande så tröttnade jag och sålde. Det visade sig vara en keeper så länge den bars nån gång på veckobasis men den tålde inte 31 dar på raken.
Bra stresstest ju! Jag blev bara mer kompis med förra årets kommer klocka. Får se hur det blir i år!

Tillbaka
Topp