• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
IMG_3501.jpeg
Nämen... en sån under en månad. Hmm.:facepalm: ;)
Nu så! Den där måste du ju köra i mars?
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Vet inte hur jag ska göra :(
Jag känner en trygghet i att ha på mig en klocka med kronograf och känner mig naken med att inte ha den funktionen nära till hands!
Jag lutar åt att försöka mig på en månad utan kronograf (vilket kan vara nyttigt i sig att veta att jag kommer överleva utan den funktionen) och då köpa en ny klocka som gör att nyhetens behag kan infinna sig i en månad eller så blir det att jag helt enkelt tar min Aquaracer som jag aldrig använder men ändå har en bezel jag kan vrida på när jag får ångest av att inte ha en kronograf!

Jag kan ha lika mycket ångest som tidigare och nya presidenten i USA 🇺🇸
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Vet inte hur jag ska göra :(
Jag känner en trygghet i att ha på mig en klocka med kronograf och känner mig naken med att inte ha den funktionen nära till hands!
Jag lutar åt att försöka mig på en månad utan kronograf (vilket kan vara nyttigt i sig att veta att jag kommer överleva utan den funktionen) och då köpa en ny klocka som gör att nyhetens behag kan infinna sig i en månad eller så blir det att jag helt enkelt tar min Aquaracer som jag aldrig använder men ändå har en bezel jag kan vrida på när jag får ångest av att inte ha en kronograf!

Jag kan ha lika mycket ångest som tidigare och nya presidenten i USA 🇺🇸
Kör en utan krono och datum, det är roligt med utmaningar! 😁
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
77B81C3B-94E7-4597-B525-33F2CDDEE004.jpeg


Blir någon av de här tre för min del. Inte hundra på vilken ännu. Seikon är överlägset mest praktisk av de tre, speciellt som föräldraledig. Plus att den har länk att variera med. Paneraien skulle vara ett bra tillfälle att skaffa lite nya band som kan droppa in mitt i allt. Omegan har jag velat på om jag ska sälja eller inte så det skulle kunna bli en avgörande månad om jag kör med den. Oavsett vad så kör jag inte på plastiquartz gänget 😅

Decisions decisions....
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Kan inte bestämma mig om jag ska deltaga i detta självplågeri även i år. Jag klarade det förra året, dock med en lätt klocka så det hade kanske ändå varit skoj med lite mer utmaning.

Kanske denna som väl får anses som en bra utmaning:
1611321618589.png


OM jag nu ska vara med hade jag dock hellre velat köra med en G-SHOCK och då närmare bestämt en DW-5600 moddad till DW5030-1 som jag har på gång.
Då är min fråga om det är OK att göra modden under pågående OWGMarch i händelse att delarna jag väntar på blir försenade i leveransen och inte hinner fram innan 1 mars (vilket är troligt från Watchtech)?

Det som kommer att ske är att själva boetten och baklocket kommer att bytas. Bezel, band och modul är från ursprungsklockan DW-5600.
Om jag minins reglerna rätt är det därmed inte samma klocka.

I så fall har jag 3 alternativ:
1. Köra Silverterrorist
2. Köra G-SHOCK DW-5600 och modda i april
3. Klocklös tills delarna anländer, därefter kör jag med modden (med ev risk att man blir klocklös hela månaden)

Kommentarer och andra idéer mottas tacksamt!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Kan inte bestämma mig om jag ska deltaga i detta självplågeri även i år. Jag klarade det förra året, dock med en lätt klocka så det hade kanske ändå varit skoj med lite mer utmaning.

Kanske denna som väl får anses som en bra utmaning:
1611321618589.png


OM jag nu ska vara med hade jag dock hellre velat köra med en G-SHOCK och då närmare bestämt en DW-5600 moddad till DW5030-1 som jag har på gång.
Då är min fråga om det är OK att göra modden under pågående OWGMarch i händelse att delarna jag väntar på blir försenade i leveransen och inte hinner fram innan 1 mars (vilket är troligt från Watchtech)?

Det som kommer att ske är att själva boetten och baklocket kommer att bytas. Bezel, band och modul är från ursprungsklockan DW-5600.
Om jag minins reglerna rätt är det därmed inte samma klocka.

I så fall har jag 3 alternativ:
1. Köra Silverterrorist
2. Köra G-SHOCK DW-5600 och modda i april
3. Klocklös tills delarna anländer, därefter kör jag med modden (med ev risk att man blir klocklös hela månaden)

Kommentarer och andra idéer mottas tacksamt!

Då trådreglerna är som sådana så är du automatiskt anmäld till galenskaperna :D

Av dom alternativen så skulle jag välja alternativ 2 :)
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Kan inte bestämma mig om jag ska deltaga i detta självplågeri även i år. Jag klarade det förra året, dock med en lätt klocka så det hade kanske ändå varit skoj med lite mer utmaning.

Kanske denna som väl får anses som en bra utmaning:
1611321618589.png


OM jag nu ska vara med hade jag dock hellre velat köra med en G-SHOCK och då närmare bestämt en DW-5600 moddad till DW5030-1 som jag har på gång.
Då är min fråga om det är OK att göra modden under pågående OWGMarch i händelse att delarna jag väntar på blir försenade i leveransen och inte hinner fram innan 1 mars (vilket är troligt från Watchtech)?

Det som kommer att ske är att själva boetten och baklocket kommer att bytas. Bezel, band och modul är från ursprungsklockan DW-5600.
Om jag minins reglerna rätt är det därmed inte samma klocka.

I så fall har jag 3 alternativ:
1. Köra Silverterrorist
2. Köra G-SHOCK DW-5600 och modda i april
3. Klocklös tills delarna anländer, därefter kör jag med modden (med ev risk att man blir klocklös hela månaden)

Kommentarer och andra idéer mottas tacksamt!
silverterroristen är grym! Jag skulle köra på den :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Kan inte bestämma mig om jag ska deltaga i detta självplågeri även i år. Jag klarade det förra året, dock med en lätt klocka så det hade kanske ändå varit skoj med lite mer utmaning.

Kanske denna som väl får anses som en bra utmaning:
1611321618589.png


OM jag nu ska vara med hade jag dock hellre velat köra med en G-SHOCK och då närmare bestämt en DW-5600 moddad till DW5030-1 som jag har på gång.
Då är min fråga om det är OK att göra modden under pågående OWGMarch i händelse att delarna jag väntar på blir försenade i leveransen och inte hinner fram innan 1 mars (vilket är troligt från Watchtech)?

Det som kommer att ske är att själva boetten och baklocket kommer att bytas. Bezel, band och modul är från ursprungsklockan DW-5600.
Om jag minins reglerna rätt är det därmed inte samma klocka.

I så fall har jag 3 alternativ:
1. Köra Silverterrorist
2. Köra G-SHOCK DW-5600 och modda i april
3. Klocklös tills delarna anländer, därefter kör jag med modden (med ev risk att man blir klocklös hela månaden)

Kommentarer och andra idéer mottas tacksamt!
Byt ut ”om” till ”när”.
Välkommen 😃
 

F32

Panerai
2-Faktor
77B81C3B-94E7-4597-B525-33F2CDDEE004.jpeg


Blir någon av de här tre för min del. Inte hundra på vilken ännu. Seikon är överlägset mest praktisk av de tre, speciellt som föräldraledig. Plus att den har länk att variera med. Paneraien skulle vara ett bra tillfälle att skaffa lite nya band som kan droppa in mitt i allt. Omegan har jag velat på om jag ska sälja eller inte så det skulle kunna bli en avgörande månad om jag kör med den. Oavsett vad så kör jag inte på plastiquartz gänget 😅

Decisions decisions....
Kör på Omegan, sen 1:a april när du ledsnat på den helt så hör du av dig till mig ;) .
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
8F578278-DA41-4757-9D21-CF48C4A235F4.jpeg
Varför valde jag denna? Ångesten är total men jag får skylla mig själv - lagt kort ligger. Och blir det för jobbigt kan man ju alltid bli No-WG istället...
Du kan ju byta fram till sista februari även om jag tycker att det vore roligt att se dig ha den i en månad! 😁 Jag kom fram till att min Casio inte skulle vara genomförbar i jobbet så jag bytte.
 

triss

Omega
2-Faktor
Fick hem klockan som var tänkt till mars förra veckan men efter att ha använt den ett par dagar så har jag upptäckt ett problem.
Gillar den skarpt och vill inte riskera att tröttna på den. Hur gör man?
 
Topp