• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Kan bli denna
9B425305-A0D6-4E10-8A2A-07FC0834E032.jpeg
image.jpg
Grattis, de där är riktigt fina! Hoppas du lessnar och att den ska säljas i april🤪

Det där är ett hemmabygge inte sant?
Nej, det är en Seiko AGS Bicolor.
Ganska så clean överlag men tycker att den svarta texten på bezeln ser kladdigt ut och sabbar lite av helhetsintrycket :)
Det är egentligen helt sjukt att man väljer att skriva ut en sån sak så stort på bezeln. Det stör ju designen något oroligt!
Jag tycker faktiskt det är en ganska trevlig detalj på klockan haha

Blir nog den här i mars 🤔 Fasta bandstift gör ju att man i princip är låst till NATO och då jag tycker att NATO, speciellt då de i nylon är så fruktansvärt fula så lär det bli en stor prövning och utmaning för mig 😁 Kom dock på att jag har ett i ljusbrunt mocka som jag kan varva nylonet med 😃
C6226A99-1CBE-46C5-BDB2-BF1D80998568.jpeg
5E1A6E7C-E363-4599-8E23-EDE3B4A95CB8.jpeg

Blir nog den här i mars 🤔 Fasta bandstift gör ju att man i princip är låst till NATO och då jag tycker att NATO, speciellt då de i nylon är så fruktansvärt fula så lär det bli en stor prövning och utmaning för mig 😁 Kom dock på att jag har ett i ljusbrunt mocka som jag kan varva nylonet med 😃
Oj, det hade varit en utmaning även för mig! Nato går fetbort, men klockan är cool :)

Om du är låst till Nato varför har du kvar klockan iom att du inte tycker om Nato?

Om du är låst till Nato varför har du kvar klockan iom att du inte tycker om Nato?
Ja, det är ju givetvis en klart befogad fråga 🤔 Så här: den klocka jag tidigare använde som beater var alldeles för fin för det och väckte förmodligen ett intresse hos fel personer då jag hade den på gymet, beachen osv. Så jag behövde en riktig beater som såg trevlig ut så då blev det den här. Med nylon NATO på så kan jag ju ha med den i princip överallt, att bada/duscha/basta med annat än nylon NATO går ju bort. Är mycket intresserad av det militära (MÖP kanske?), har haft ganska så många militär ur men då de flesta av dem hade fasta bandstift så har jag sålt dem, den enda jag har kvar är min Heuer Bundeswehr som har "riktiga" bandstift. Hur som helst, med mocka NATO så ser den ju helt OK ut tycker jag:

IMG_0310.jpeg

Eller vad säger du @Gummo 😁

Gudskelov så är det ju inte mars än så jag har nu bytt till den här:
IMG_0311.jpeg

Det är såpass svårt alltså? Jag har ingen aning då jag aldrig ägt en ädelmetallare men det är något jag skulle kunna tänka mig i framtiden. Är det för att det kan kännas för ”blingigt” och utstickande i vissa situationer eller finns det fler nackdelar?
Var inga större problem att bära den varje dag men man blev ju förstås lite less på den och framåt maj hade den tappat lite av sin tjusning för mig och jag sålde den. Borde antagligen låst in den i ett halvår istället.

Ja, det är ju givetvis en klart befogad fråga 🤔 Så här: den klocka jag tidigare använde som beater var alldeles för fin för det och väckte förmodligen ett intresse hos fel personer då jag hade den på gymet, beachen osv. Så jag behövde en riktig beater som såg trevlig ut så då blev det den här. Med nylon NATO på så kan jag ju ha med den i princip överallt, att bada/duscha/basta med annat än nylon NATO går ju bort. Är mycket intresserad av det militära (MÖP kanske?), har haft ganska så många militär ur men då de flesta av dem hade fasta bandstift så har jag sålt dem, den enda jag har kvar är min Heuer Bundeswehr som har "riktiga" bandstift. Hur som helst, med mocka NATO så ser den ju helt OK ut tycker jag:

IMG_0310.jpeg

Eller vad säger du @Gummo 😁

Gudskelov så är det ju inte mars än så jag har nu bytt till den här:
IMG_0311.jpeg
Helt logiskt. Ett ruffigt mocka-Nato passar toppen till din CWC.
Har du testat perlon-band? Nylon fast inte Nato

Var inga större problem att bära den varje dag men man blev ju förstås lite less på den och framåt maj hade den tappat lite av sin tjusning för mig och jag sålde den. Borde antagligen låst in den i ett halvår istället.
Jag förstår precis, sjukt ändå att man ledsnar på en guldare ;) Förmodligen, men pengarna gick säkert ändå till en annan dinka kan jag tro??

Tillbaka
Topp