• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Chuck

Patek
2-Faktor
Tänkte köra min timex men får nog bli denna Casio iställe är rädd att Timexen inte pallar dusch 😬
99AF08F7-3801-48BE-9092-B46CA8967047.jpeg
38B853B2-15FD-4B5D-8E05-3C1E14F7C65B.png
 

skyseeker

Rolex
Nu har jag grävt vidare i lämplig välgörenhetsorganisation.
Mina kriterier har varit att vi får en egen länk/sida där vi låter alla våra insättningar gå igenom. Man ska kunna lämna sitt användarnamn från KS istället för sitt riktiga namn för att vi ska kunna följa vem som har betalat in och det ska var lätt för alla att se hur mycket vi samlar in.

Efter lite googling och urval baserat på min egen magkänsla har jag kommit fram till 4 alternativ.
1. Barncancerfonden - Ganska bra möjlighet att sätta upp en egeninsamling ⭐⭐
2. BRIS - Tyvärr inte någon bra teknisk lösning för insamling⭐
3. Läkare utan gränser - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐
4. Min Stora Dag - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐

Just nu lutar jag åt Min Stora Dag. Gillar framförallt det dom gör.

I år kommer det bli ännu fler priser som lottas så vi behöver ha lite ordning och reda.

Och jag tänker att anmälningsavgiften är valfri men vi rekommenderar 100kr.
Tycker jag låter mycket bra! Då kan jag nästan förlåta dig för du tvingat med mig i detta... ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu har jag grävt vidare i lämplig välgörenhetsorganisation.
Mina kriterier har varit att vi får en egen länk/sida där vi låter alla våra insättningar gå igenom. Man ska kunna lämna sitt användarnamn från KS istället för sitt riktiga namn för att vi ska kunna följa vem som har betalat in och det ska var lätt för alla att se hur mycket vi samlar in.

Efter lite googling och urval baserat på min egen magkänsla har jag kommit fram till 4 alternativ.
1. Barncancerfonden - Ganska bra möjlighet att sätta upp en egeninsamling ⭐⭐
2. BRIS - Tyvärr inte någon bra teknisk lösning för insamling⭐
3. Läkare utan gränser - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐
4. Min Stora Dag - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐

Just nu lutar jag åt Min Stora Dag. Gillar framförallt det dom gör.

I år kommer det bli ännu fler priser som lottas så vi behöver ha lite ordning och reda.

Uppdatera första inlägget med infon?
 

Norda

Panerai
Nu har jag grävt vidare i lämplig välgörenhetsorganisation.
Mina kriterier har varit att vi får en egen länk/sida där vi låter alla våra insättningar gå igenom. Man ska kunna lämna sitt användarnamn från KS istället för sitt riktiga namn för att vi ska kunna följa vem som har betalat in och det ska var lätt för alla att se hur mycket vi samlar in.

Efter lite googling och urval baserat på min egen magkänsla har jag kommit fram till 4 alternativ.
1. Barncancerfonden - Ganska bra möjlighet att sätta upp en egeninsamling ⭐⭐
2. BRIS - Tyvärr inte någon bra teknisk lösning för insamling⭐
3. Läkare utan gränser - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐
4. Min Stora Dag - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐

Just nu lutar jag åt Min Stora Dag. Gillar framförallt det dom gör.

I år kommer det bli ännu fler priser som lottas så vi behöver ha lite ordning och reda.
Jag tycker 4. Min stora dag är ett väldigt bra alternativ! 👍🏻
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag grävt vidare i lämplig välgörenhetsorganisation.
Mina kriterier har varit att vi får en egen länk/sida där vi låter alla våra insättningar gå igenom. Man ska kunna lämna sitt användarnamn från KS istället för sitt riktiga namn för att vi ska kunna följa vem som har betalat in och det ska var lätt för alla att se hur mycket vi samlar in.

Efter lite googling och urval baserat på min egen magkänsla har jag kommit fram till 4 alternativ.
1. Barncancerfonden - Ganska bra möjlighet att sätta upp en egeninsamling ⭐⭐
2. BRIS - Tyvärr inte någon bra teknisk lösning för insamling⭐
3. Läkare utan gränser - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐
4. Min Stora Dag - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐

Just nu lutar jag åt Min Stora Dag. Gillar framförallt det dom gör.

I år kommer det bli ännu fler priser som lottas så vi behöver ha lite ordning och reda.
Låter som ett bra upplägg och Min Stora Dag tycker jag är ett bra alternativ👍
 

Been

Patek
2-Faktor
Hej kamrater!
bra fart direkt i tråden. Det märks att vi är många som längtar till owgmarch. Jag har ett par funderingar. Eftersom vi alltid har fattat beslut tillsammans så vill jag ha er input på det här;

1. Anmälningsavgiften
Vilken summa är lämpligt? Vi har tidigare nämnt summor runt 100-200kr men det kanske är för högt och skrämmer bort många som annars skulle varit med? Ska vi sätta startavgiften till 10-20kr istället och få med fler fast då blir det mindre pengar till välgörenhet? Eller ska summan vara valfri så man själv får avgöra?

2. Välgörenhetsorganisation
Vilken organisation tycker ni vi ska skänka pengarna till? Tidigare har vi valt Barncancerfonden men det har även funnits förslag på andra organisationer. Jag ser inga problem med att vi byter år från år. Ett plus är om den organisation vi väljer har någon form av uppföljning på insamlingen så vi kan summera hur mycket vi lyckats samla in när månaden är över.
1. Minst 100;kr
2. BCF eller Bris eller varför inte båda
 

Compiss

Patek
2-Faktor
I ett svagt ögonblick för någon vecka sen så lovade jag @Berns att vara med på denna vansinnighet i år :eek: Efter lite funderande så blir det den här klockan jag kommer att ha på mig hela mars:
OWG_MARCH_2021.jpeg

Motiveringen till varför det blir just den här är att jag inte använt den speciellt mycket sen jag köpte den sommaren 2019 så jag vill verkligen bli säker på att den ska få stanna hos mig. Att den saknar datum blir också det en stor prövning för mig, klarade mig september till slutet på november förra året med en och samma klocka men den hade datum och var dessutom en av mina "Graal:ar" som blev inköpt i början på september :) Ska bli kul det här:D
Hahha jag ser då inga problem med att nära den där klockan en månad eller ett par. Helsike va fin 👍
 

martaSM30

Audemars
Hm låter ju galet att ha samma klocka en hel månad. Nu har man ju vant sig vid att kunna byta flera gånger per dag när man hemmajobbar🙂🙃.
Men vilken utmaning!! Kanske därför man skulle ge sig på det. Verkar finnas lite olika taktik, funderar på om man ska ta sin favoritklocka (med risk att tröttna och förstöra den) eller en funky som man lätt kan göra sig av med efter en månad?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hm låter ju galet att ha samma klocka en hel månad. Nu har man ju vant sig vid att kunna byta flera gånger per dag när man hemmajobbar🙂🙃.
Men vilken utmaning!! Kanske därför man skulle ge sig på det. Verkar finnas lite olika taktik, funderar på om man ska ta sin favoritklocka (med risk att tröttna och förstöra den) eller en funky som man lätt kan göra sig av med efter en månad?
Våga testa något annat än favoriten, kanske någon funky eller varför inte köpa in och testa nåt nytt helt annorlunda🤪
 

skyseeker

Rolex
Hm låter ju galet att ha samma klocka en hel månad. Nu har man ju vant sig vid att kunna byta flera gånger per dag när man hemmajobbar🙂🙃.
Men vilken utmaning!! Kanske därför man skulle ge sig på det. Verkar finnas lite olika taktik, funderar på om man ska ta sin favoritklocka (med risk att tröttna och förstöra den) eller en funky som man lätt kan göra sig av med efter en månad?
Du är anmäld! Inte sant @Berns?
Det här är ingen demokrati eller lek där man kan ha åsikter om ett deltagande eller ej...
Så har jag förstått det i vart fall ;)😂❤️
 
Senast ändrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
NU kan jag även anmäla klocka😁. Denna lilla marsaktivitet fick mig över kanten till en grå Oak & Oscar Olmstedt 38. Tänkte först köra GS men har gillat det jag sett av O&O så nu beställde jag och tvingas därmed också utvärdera på djupet 😂.
En månad för att avgöra om det blir flipp eller flopp...(Bild från nätet)
 

Bilagor

  • 221cpgtb9k451.jpg
    221cpgtb9k451.jpg
    453.9 KB · Visningar: 31

Burnman

Audemars
2-Faktor
100:- (minimum) till min stora dag låter helt awesome!! Skänka lite glädje till några av de som behöver det allra mest ❤️

Jag är fan kluven till hur jag ska göra i år!? Jag kommer garanterat delta men frågan är med vad? Förra året fick jag kliva av efter lite mer än halvvägs då jag fått äran att bli gudfar till en liten gosse och dykarklockan jag körde med (longines hydroconquest) gled ju inte in under manschetten!! Så det ”smarta” vore att köra med ett något litet tunnare ur. Men samtidigt kan det bli så illa att jag snart blir med min första panerai, och då vill man ju inte vila den en månad så tidigt in i förhållandet?!? Annars slutar jag bara tycka om klockor helt och blir owg for life med min h-shock
 
Topp