• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UPPSNACK inför #owgmarch 2021

Premiär för mig.
Det får bli den klocka som jag har på arbetet (vårdavdelning). Den tål en rejäl omgång med tvål och desinficering medelst ytsprit.
 

Bilagor

  • 13843F8F-E4AB-4C6F-BF14-25BE039E8FBD.jpeg
    13843F8F-E4AB-4C6F-BF14-25BE039E8FBD.jpeg
    362.9 KB · Visningar: 25

nbla

Cartier
Jag har lite svårt att bestämma mig för klocka. Har beställt en Heimdallr SKX homage i brons med grön tavla, får se om den hinner komma. Annars kanske min röda Orient Kamasu eller min Vostok Radio Room :)

Vore kul att köra en Casio F91W men vet inte om jag klarar den en hel månad :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Är på i år igen 😀, vart praktfiasko förra året, klarade nog inte en vecka. Men vi kör med samma klocka igen 😎
 

Vigfor

Omega
Jag är med! Kommer nog att köra på den klocka i min samling som är mest ”all-round”: Nomos Club. Om jag inte hinner införskaffa en lämplig G-shock innnan mars det vill säga.. kul initiativ!
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Sitter och funderar på vilken klocka som ska användas... 🧐

Ingen av de jag har just nu tror jag. Klocka ska klara av allt från jobb, träning, och mer lugna sammanhang. Klockan kommer ju såklart säljas i april också, det är sedan gammalt. Se hur det gick förra året liksom!

Den här kanske? Lagom sportig, bra WR, kostar kaffepengar, och dessutom kvarts. Ett tag kvar men kan nog bli en sådan här! Kronograf från Orient ✌🏼
C5D15F15-1B4F-48B5-8B90-12F50DACA520.jpeg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Den här tråden måste ses som helt absurd om man inte har ett brinnande intresse för klockor. Ett uppsnack för att bära samma klocka en månad är nog en företeelse få här utanför ens kan tänka tanken att det finns 😁 I mitt fall blir det dock enkelt då jag bara äger en skx009.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Sitter och funderar på vilken klocka som ska användas... 🧐

Ingen av de jag har just nu tror jag. Klocka ska klara av allt från jobb, träning, och mer lugna sammanhang. Klockan kommer ju såklart säljas i april också, det är sedan gammalt. Se hur det gick förra året liksom!

Den här kanske? Lagom sportig, bra WR, kostar kaffepengar, och dessutom kvarts. Ett tag kvar men kan nog bli en sådan här! Kronograf från Orient ✌🏼
C5D15F15-1B4F-48B5-8B90-12F50DACA520.jpeg
Börjar nu luta åt att köpa något värre, något jag inte alls gillar... Allt för utmaningen, och självplågeriet!
 

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Nu har jag grävt vidare i lämplig välgörenhetsorganisation.
Mina kriterier har varit att vi får en egen länk/sida där vi låter alla våra insättningar gå igenom. Man ska kunna lämna sitt användarnamn från KS istället för sitt riktiga namn för att vi ska kunna följa vem som har betalat in och det ska var lätt för alla att se hur mycket vi samlar in.

Efter lite googling och urval baserat på min egen magkänsla har jag kommit fram till 4 alternativ.
1. Barncancerfonden - Ganska bra möjlighet att sätta upp en egeninsamling ⭐⭐
2. BRIS - Tyvärr inte någon bra teknisk lösning för insamling⭐
3. Läkare utan gränser - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐
4. Min Stora Dag - Bra lösning för egeninsamling⭐⭐⭐

Just nu lutar jag åt Min Stora Dag. Gillar framförallt det dom gör.

I år kommer det bli ännu fler priser som lottas så vi behöver ha lite ordning och reda.
Ja varför inte ”min stora dag”
Det är en fantastisk organisation som gör fantastiska saker för barnen.
Kör på det.
Spelar väl ingen roll om det kostar 50 eller 200.
Jag röstar på 200 då får vi ihop lite.
Alla vi i den här hobbyn har råd att avvara det tror jag😇
 
Topp