• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

uret.se marknadsföring av ett visst märke...

Richie

Audemars
2-Faktor
Vems är originaldesignen på de här modellerna? Knappast Seikos va? Ändå anses de inte vara ett märke som kopierar, men Invicta anses vara det.
Knappast Invicta's heller..
Svårt att göra en dykare utan att efterlikna någon annan tillverkares klockor.. Skillnaden är att Seiko har sin egen "touch" på sina medans Invicta är en ren o skär desingkopiering på Rolex Submariner
 

Macklin

Cartier
Man kan verkligen undra om det som uret håller på med är lagligt. Tittar man på spec för t.ex Invicta 18519 så ska både armband, bezel och boett vara 18k guld för 1600kr?

Nu har du hittat årets guldgruva Buckshot! Vi kommer bli rika! :woot::greedy:

Ärligt talat så sänkte det här uret.se till vägpiratsnivå för mig.
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Äger själv en Invicta (8928OB) med automatiskt urverk som jag fick i present för ett tag sedan. Använder dock klockan aldrig hemma i Sverige då det är en ren ripp-off utav Rolex men jag skulle inte säga att den är dålig. Bar klockan 24/7 två veckor i Turkiet då jag inte ville riskera att någon annan utav mina skulle gå sönder med allt havs-vatten och liknande och förvånansvärt så höll klockan riktigt bra. Vattentätt till 200M och håller tiden bättre än min SKX007.
invicta-8928OB.jpg
 

mps

Cartier
Skitsnack, av invictas hundratals modeller med minst sagt unik design, är det en promille som kopierar subben.
Gillar verkligen inte invicta men rätt ska va rätt.

Väldigt sant.
Är väl den alla hänger upp sig på.
Som Steinhart.
En subkopia är väl ett säkert kort som många nyare tillverkare satsar på.
De vet att väldigt många vill ha en sub men att långt ifrån alla vill lägga de pengar som krävs.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Äger själv en Invicta (8928OB) med automatiskt urverk som jag fick i present för ett tag sedan. Använder dock klockan aldrig hemma i Sverige då det är en ren ripp-off utav Rolex men jag skulle inte säga att den är dålig. Bar klockan 24/7 två veckor i Turkiet då jag inte ville riskera att någon annan utav mina skulle gå sönder med allt havs-vatten och liknande och förvånansvärt så höll klockan riktigt bra. Vattentätt till 200M och håller tiden bättre än min SKX007.
invicta-8928OB.jpg

Tråkigt tänk. Badade med alla mina rollar samt surfade med dem på Atlanten precis. Det kan jag lova att de tål. Ett ur skall användas! Att "safe queena" är icke kosher!
 

PCB

Audemars
Väldigt sant.
Är väl den alla hänger upp sig på.
Som Steinhart.
En subkopia är väl ett säkert kort som många nyare tillverkare satsar på.
De vet att väldigt många vill ha en sub men att långt ifrån alla vill lägga de pengar som krävs.
Visst är det så, men tycker man kan bemöda sej kolla igenom modellprogramet innan man sågar ett märke,
 
Topp