JohnHarrison
KS Explorers Club
Håller helt med, de flesta klockvloggarna känns som de är stöpta i exakt samma form.Kul att lyssna till som vanligt.
Tänkte på det här med klockvloggar, är det bara jag som tycker det är vansinnigt tråkigt att titta på någon som sitter vid ett bord, flashar sin Rolex och pratar om hur bra den och den klockan är. Brukar gå ungefär 15 sekunder innan jag hoppar framåt för att se om det inte möjligtvis kan hända något i videon. Är dom två blir det värsta ryggdunkarfesten över vad den andra har med sig. Blir lite som en p-våffla med alla sexscener bortklippta.
Poddar kan man ju lyssna på och samtidigt göra något vettigt. Som exempelvis just nu när jag skall gå ned och hämta en ny klocka till samlingen.
Tips.
Dags att ta en kik på höstmodet nu också. Vilka band skall man ha och vad ersätter frotté-pikén i garderoben?
Kan tipsa om en som jag tycker sticker ut lite och det är The Timeless Watch Channel med Oisin O’Malley. Gammal rockstar, numera musikproducent, som inte är så politiskt korrekt hela tiden och säger vad han tycker men ändå sofistikerad med god stil (lite samma sköna stuk som Ursnyggt faktiskt ). Vissa avsnitt är riktigt stilsäkra med fina Italienska miljöer, bra musik, bra foto och fina klockor.
Man kan med fördel botanisera bland avsnitten med ett glas bra rött
Mycket Rolex, Omega, Tudor och lite Seiko. Och en del stories.