Tack för ett underhållande avsnitt och till gästen
@Olpes som passionerat verkar kunna sina saker.
Kul att få höra om din klockresa och det ska bli spännande att följa utvecklingen.
Jag kan helt klart relatera till känslan som du var inne på för klockan.
Dvs att oavsett hur mycket research man gjort innan så kanske det ändå inte klaffar när den väl sitter på handleden.
Det uppstår ingen gnista så att säga.
Ska bli spännande också om
@Knutte75 har en keeper i sin BB58.
Det är en bra initial känsla men jag vågar inte ens yttra dom orden längre även om jag har jinxat och sagt att min OP sitter säkert. Det enda jag är säker på är att inget är säkert vad gäller den saken.
Men jag hoppas och håller tummarna Björn att du går mot strömmen
Oavsett så villhöver du prova en Sinn 356 inom en snar framtid.
Känner mig onekligen träffad under avsnittets sista minut och kunde inte låta bli att asgarva.
Mitt nuvarande motto är less is more så det stämmer ganska väl när
@Watchby10 säger att dom är ju så små också hans klockor
Som svar på
@Olpes shoutout så går det inte jättebra med OWG planerna. Kände ett starkt villhöver behov av en beater så det ramlade in en Seiko Alpinist här under veckan på hela 39,5mm. Dock tycker jag att den bärs nättare än måtten pga de sluttande luggarna.
Jag ska ut på fjällvandring i helgen för första gången på evigheter så jag fick feeling kan man säga.
Har kollat på denna ett bra tag men det har inte blivit av förrän nu.
Behöver jag en kompass nej, datum nej, men jag gillar designen och det är en funktion i sig
Lite som designen på vridringen hos dykarklockor. Vridringen/bezeln har förvisso en funktion men oftast är det mer utav en snygg detalj för de flesta av oss deskdivers.
Jag gillar att vridringar finns i olika
material och en uppsjö med färger.
Eller vad säger du
@Deskdiversthlm använder du din vridring på BB58an ?
Kom även osökt att tänka på kronografer vad gäller design och som jag också har haft en förkärlek till.
Har aldrig behövt använda funktionen men jag tycker det är en snygg komplikation och ett taktilt nöje att använda kronograf pushers.
En GTG i framtiden vore riktigt skoj
Keep up the good work!