• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Har bara lyssnat en stund. (Spar resten till morgondagens commute).
Ni pratar om dressare och beskriver ju Rolex Cellini (den nya 1908? Är väl inte att tänka på).

Cellini som ni dissade en gång men nu suktar efter. 🤣

Dress måste inte vara vintage.
BDB24367-F7C4-4A62-9DE8-C6000E3B5A89.jpeg
Story of our lives - hiss blir diss, och diss blir till hiss. Bara att hänga med på resan :) Den där är snygg!

Om det är GS dressare som lockar så är det väl mer Elegance som är ett bättre val? Speciellt om ni vill ha den på läder.
Sedan går det ju även att få deras andra från ex Heritage på läder.
Helt riktigt, inser att min SBGM221 faktiskt ingår i deras "Elegance-kollektion"?! Men det som lockar (mig) mest med GS är deras otroligt häftiga arbetade tavlor som fångar olika "naturfenomen", typ och då hamnar man ju i sportdress direkt? Ingenting ska vara enkelt... :)

Helt riktigt, inser att min SBGM221 faktiskt ingår i deras "Elegance-kollektion"?! Men det som lockar (mig) mest med GS är deras otroligt häftiga arbetade tavlor som fångar olika "naturfenomen", typ och då hamnar man ju i sportdress direkt? Ingenting ska vara enkelt... :)
Det finns några naturinspirerade tavlor även i Elegance-kollektionen, som väl borde anses mer dress än sportdress, eller?

Kolla in exempelvis SBGY007 och SBGA407.

Det finns några naturinspirerade tavlor även i Elegance-kollektionen, som väl borde anses mer dress än sportdress, eller?

Kolla in exempelvis SBGY007 och SBGA407.

Du har helt rätt, det är nog det att jag snöat in lite på de där med björkarna och körsbärsblommorna :) Jag får läsa på lite bättre!

Spana in dessa kombos vansinnigt bra med just natur inspiration

Här är deras egna Inspired by Nature översikt

Denna kommer inte på läder men kan vara en av de finaste moderna GS’en jag testat. Så om du är inne på birch men ngt som är snäppet över den vita 👌

Tack för tipset - de där kände jag inte ens till - vilka grejer! Tavlorna (om än handmålade) vet jag inte om jag reagerat på, men finishen på verken - omg! :cool:

Har en liten Credor påväg från Japan. Ingen värsting med handmålad tavla men ändå.
Rätt intressant artikel om skillnaden mellan GS och Credor om intresse finns:

Har en liten Credor påväg från Japan. Ingen värsting med handmålad tavla men ändå.
Rätt intressant artikel om skillnaden mellan GS och Credor om intresse finns:
Ska läsas, stort tack! :) Och grattis!

Tycker också er podd är underhållande och väldigt bra.
Också kul att följa er resa kring olika klockmärken.
Från början var tex Sinn ett tråkigt klockmärke som ni inte såg charmen med, Rolex va bara dyrt och tråkigt och en G-shock skulle ni aldrig sätta på er.
Nu har ni väl hunnit beta av ett par från varje märke😄
Jag är precis likadan ska sägas😄

@Knutte75 @Watchby10
Ni har ju rätt länge snackat om att ni borde testa nån dressare.

Jag hade tyckt det vore passande o intressant ifall typ @Knutte75 provade Cartier Tank Must large.

Den ligger såklart utanför comfort zone i storlek, men med ett mjukt band på så kommer den växa på armen, ge det några dagar.
Dessutom en modell som är lätt att omsätta när man provat om man vill.
Tankar på det?
Bara våga säger jag. 😎 Lovar att den verkligen har något. Själv helt kär i min med svart tavla. ♥️
IMG_4742.jpeg

@Knutte75 @Watchby10
Ni har ju rätt länge snackat om att ni borde testa nån dressare.

Jag hade tyckt det vore passande o intressant ifall typ @Knutte75 provade Cartier Tank Must large.

Den ligger såklart utanför comfort zone i storlek, men med ett mjukt band på så kommer den växa på armen, ge det några dagar.
Dessutom en modell som är lätt att omsätta när man provat om man vill.
Tankar på det?
Bara våga säger jag. 😎 Lovar att den verkligen har något. Själv helt kär i min med svart tavla. ♥️
IMG_4742.jpeg
Tack för tipset - Tank är absolut på tapeten, men det måste nog ändå vara mekaniskt för att det ska kännas bra :) En Cartier i någon form ska provas, det är helt klart!

Tack för tipset - Tank är absolut på tapeten, men det måste nog ändå vara mekaniskt för att det ska kännas bra :) En Cartier i någon form ska provas, det är helt klart!
Förstår klart känslan vad gäller mekaniskt, vill själv också ha det ”egentligen”. Jag tycker dock att Must är dopad på ett positivt sätt pga avsaknad av sekundvisare. Ger en märkligt lugn o trygg känsla, man kan bara hugga klockan när som helst o den är alltid ready to go utan att störa ögat med nåt tickande. Våga! 😉

Då var vi igång igen, nu ökar utgivningstempot - bara att åka med :cool:

Trevlig lyssning!

En liten bonusinfo: @Cosmo tipsade mig om att CW har rätt risigt (eller i alla fall oklart) skydd mot magnetism, så jag ställde frågan till deras kundtjänst. De hänvisade till att de använder hairsprings av Nivachron, en legering som påverkas väldigt lite av magnetism och väl är en enklare variant av Rolex Parachon, typ. Vilken dock är kilselbaserad, och därmed HELT antimagnetisk, medan Nivachron är "magnetic resistant - en viss skillnad av oklar praktisk betydelse.... Så vet ni det.

Senast ändrad:
Kul avsnitt och om en tillverkare jag inte visste så mycket om. Utöver Belcanto så är intresset fortsatt svagt. Men helt klart cred till den resan de gjort och befinner sig på.

Kul avsnitt och om en tillverkare jag inte visste så mycket om. Utöver Belcanto så är intresset fortsatt svagt. Men helt klart cred till den resan de gjort och befinner sig på.
Tack, det var roligt att sätta sig in i CW lite bättre. Själv fick jag stort ha-begär måste jag säga. Kommer helt klart vara mer observant här på Köp&sälj framöver :) Håller med om att de gjort en imponerande resa på kort tid!

Tillbaka
Topp