Roligt att höra! Har lyssnat sedan 2021, alltid lika braTack, kul att höra! Vi har en riktigt bra grej på gång i samband med Watches and Wonders, stay tuned
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Roligt att höra! Har lyssnat sedan 2021, alltid lika braTack, kul att höra! Vi har en riktigt bra grej på gång i samband med Watches and Wonders, stay tuned
Bra avsnitt och bra gäst! Jag kollade den där Baume o Mercier skeleton. Den såg faktiskt rätt bra ut om det var rätt jag kollade på...denna?
Fattade aldrig riktigt vilken Tag Heuer ni syftade på? bild någon?
Ah...tack. Den var nice också.TAG Heuer Carrera TH20-00 Accessory 39 mm - CBS2216.BA0041
TAG Heuer Carrera CBS2216.BA0041 TH20-00 Accessoire 39 mm. Discover more on the TAG Heuer official website.www.tagheuer.com
Härligt! Er podcast förgyller verkligen mitt trädgårds- och hushållsarbete.Om någon undrade var vi varit - we're back!
Mycket nöje
Men 130 loppor, är inte det ett galet överpris, (även med tanke på Rolex CPO) eller vad missar jag?Kul avsnitt! Spännande att se vad som kommer härnäst.
@Watchby10 kolla om du kan byta in Polaren mot denna på Nymans
Nymans Ur 1851
Auktoriserade återförsäljare av klockor och smycken till några av de mest exklusiva och traditionella varumärkena i världen.nymansur.com
För jakten på 16570 så har Fratello en grym guide
Exploring Evergreens: The Black-Dial Rolex Explorer II 16570
✓ Exploring Evergreens ✓ The humble Rolex Explorer II 16570 black dial ✓ Is it one of the best and underappreciated Rolex sports watches? ✓www.fratellowatches.com
Vi kan nog enas om att det inte är billigt i alla fall Men här så betalar man ju en hel del för tryggheten att klockan är genomgången och servad av Rolex, den extra garantin, man slipper oroa sig för bytta felaktiga delar, borttappade cert, skumma säljare, osv. och är man minsta osäker som köpare är ju det bra argument såklart. Är det värt pengarna? Svårt att säga tänker jag, men de flesta Rolex begagnatpriser är ju relativt orimliga jämfört med list, så...? Hade jag betalt det själv när jag vet att man skulle kunna hitta den på KS för ca 30-45' lägre? Högst tveksamt, men som sagt -man köper ju trygghet och en del är beredda att betala bra för detMen 130 loppor, är inte det ett galet överpris, (även med tanke på Rolex CPO) eller vad missar jag?
Det är mycket oavsett och givetvis kan man säkert få tag på servat och billigare. Men som @Knutte75 nämnde så kommer den fullt servad etc. Men min tanke här var mer att ett byte med pengar emellan förmodligen är enklare än att sälja sin nuvarande och sedan behöva jaga nytt.Men 130 loppor, är inte det ett galet överpris, (även med tanke på Rolex CPO) eller vad missar jag?
Ja just CPO hade jag koll på som sagt men tyckte priset drog ändå.Vi kan nog enas om att det inte är billigt i alla fall Men här så betalar man ju en hel del för tryggheten att klockan är genomgången och servad av Rolex, den extra garantin, man slipper oroa sig för bytta felaktiga delar, borttappade cert, skumma säljare, osv. och är man minsta osäker som köpare är ju det bra argument såklart. Är det värt pengarna? Svårt att säga tänker jag, men de flesta Rolex begagnatpriser är ju relativt orimliga jämfört med list, så...? Hade jag betalt det själv när jag vet att man skulle kunna hitta den på KS för ca 30-45' lägre? Högst tveksamt, men som sagt -man köper ju trygghet och en del är beredda att betala bra för det
Jag förstår, ja det kan vara en god tanke. 16570 är en grym klocka, men hade inte gett 50 000 mer för en med 3186 verk bara för att det är CPO.Det är mycket oavsett och givetvis kan man säkert få tag på servat och billigare. Men som @Knutte75 nämnde så kommer den fullt servad etc. Men min tanke här var mer att ett byte med pengar emellan förmodligen är enklare än att sälja sin nuvarande och sedan behöva jaga nytt.
Beredd att instämma om det varit ett regelrätt köp. Men om jag hade ett inbyte med en OK värdering så hade det kunnat känts överkomligt.Ja just CPO hade jag koll på som sagt men tyckte priset drog ändå.
Jag förstår, ja det kan vara en god tanke. 16570 är en grym klocka, men hade inte gett 50 000 mer för en med 3186 verk bara för att det är CPO.
Nja...inte säker på att jag håller med. Söker man lite på det lutar det åt att den korrekta definitionen är alla funktioner utöver den grundläggande: tidsvisning. Och där ingår både timmar, minuter och sekunder.I senaste avsnittet diskuterade ni vad som utgör en komplikation hos ett urverk.
Som jag har uppfattat det är allt utöver tim- och minutvisare komplikationer. Sekundvisare är således en komplikation.
Haha, bra idé. Vi förstår och håller med. Vi kom dock fram till att det inte skulle få hindra oss från att kika närmare på märket. Vi hoppas få prova, och då återkommer vi med rapportMycket trevligt avsnitt! Perfekt att lyssna på när man klipper gräsmattan. Det blir dock lite distanserat när det handlar om en märke ingen av er testat men det är förståeligt! Det finns ingen AD i GBG för AP. Den enda ADn för AP i Sverige är Nymans. Ni kan ju köpa en tillsammans och dela på?
Det är säkert som med mycket annat tekniskt, att definitioner och uppfattning om vad som är standard utvecklas med tiden. Eftersom de tidiga mekaniska uren saknade sekundvisare betraktades den ursprungligen som en komplikation. När sekundvisare blev mer vanlig slutade man väl betrakta den som en komplikation.Nja...inte säker på att jag håller med. Söker man lite på det lutar det åt att den korrekta definitionen är alla funktioner utöver den grundläggande: tidsvisning. Och där ingår både timmar, minuter och sekunder.
Kolla t.ex. här eller på andra ställen:
Med det sagt så har jag hört din version på flera ställen också, kanske är det inte svartvitt?Klockköpsguide - Klockskola | Magnussons Ur - Klockor och Smycken
Vad skall du tänka på när du köper en klocka? - Klockköpsguide. Detta är en del i vår klockskola som består av flera delar, lär dig mer.magnussonsur.se
Kul att höra, hoppas bara det inte innebär att du glömmer bort oss i vinter...Det är säkert som med mycket annat tekniskt, att definitioner och uppfattning om vad som är standard utvecklas med tiden. Eftersom de tidiga mekaniska uren saknade sekundvisare betraktades den ursprungligen som en komplikation. När sekundvisare blev mer vanlig slutade man väl betrakta den som en komplikation.
Hur som helst, trevligt avsnitt som vanligt. Även jag lyssnade när jag klippte gräsmattan. Jag upptäckte er podcast när ni hållt på ett tag, och lyssande i kapp en sommar, ofta när jag klippte gräset, så det är faktiskt så att jag till viss del förknippar podcasten med gräsklippning.
Inte omöjligt, vi är lika sugna som du Utan att lova bort oss totalt så ser nästa vecka mycket lovande ut!Blir det möjligtvis ett sommarmysavsnitt som man kan njuta av inom kort?
Om det är GS dressare som lockar så är det väl mer Elegance som är ett bättre val? Speciellt om ni vill ha den på läder.Tänkte just lägga ut detta, men du hann före
Mycket nöje!
Om det är GS dressare som lockar så är det väl mer Elegance som är ett bättre val? Speciellt om ni vill ha den på läder.
Sedan går det ju även att få deras andra från ex Heritage på läder.
Watch finder | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com