• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urverket.nu dvs "Urverket Förmedling"

OmegaMasen

Breitling
Köpte precis en begagnad winder via företaget och eftersom man inte verkar ha någon form av korbetalning eller paypal så valde jag att betala via postförskott.
Dagen efter så dimper det ner en KREDITUPPLYSNING!? från företaget i fråga.
Mailar och får nonsenssvaret "Det görs automatiskt av vårt system när man blir kund".
Ingenstans står det att det görs en kreditupplysning vid postförskottsköp (har lusläst köpvillkoren) och det har aldrig någonsin varit med om det hos något annat företag.

USELT
 

OmegaMasen

Breitling
Uppföljning på mitt senaste inlägg. Blev precis uppringd av en Christian på urverket som bokstavligt talat skriker i luren hur ”jävla dåligt” det är att jag kritiserat företaget på KS. Han fortsätter sedan att skrika åt mig och anser tydligen inte att det är okej att ifrågasätta varför man tar kreditupplysning utan att upplysa om det.
Den vara jag beställt är nu plötsligt inte tillgänglig så nu står jag här och känner mig djupt chockad över hur en till synes seriös aktör beter sig.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Uppföljning på mitt senaste inlägg. Blev precis uppringd av en Christian på urverket som bokstavligt talat skriker i luren hur ”jävla dåligt” det är att jag kritiserat företaget på KS. Han fortsätter sedan att skrika åt mig och anser tydligen inte att det är okej att ifrågasätta varför man tar kreditupplysning utan att upplysa om det.
Den vara jag beställt är nu plötsligt inte tillgänglig så nu står jag här och känner mig djupt chockad över hur en till synes seriös aktör beter sig.
Hur man förlorar kunder 101
 
Ehh, denna Christian borde nog tänka över hur det här med kundnöjdhet och behandlar sina kunder. Är man inte mer rädd om sin verksamhet än så här?!

Jag är kundtjänstchef på ett stort företag inom konsumentelektronik och hade någon i min personal betett sig så här så hade jag börjat se över möjligheten att avsluta anställningen. Men men, så vet man vart man inte ska handla.
 

Boozer_87

Panerai
Tycker detta är mycket märkligt, så fort nån gör ett misstag, då är häxjakten igångo_O, steg 1.har du aldrig haft kontakt med personen/företaget i fråga, lämna dina personliga åsikter åt sidan, 2. Om du @Stingmeister är kundtjänstchef vore du om nån veta att man inte bör ge sig in i nått när man inte har tillräckligt med "köttpåbenen", det finns alltid 2 sidor av ett mynt? Hur var inledning av samtalet? Var köparen den kanske hetsiga/aggressiva från början? Precis det har ingen en aning om. Jag vet att kunden "alltidharrätt", jobbar själv med sälj, men utan all fakta tycker jag det är dumt med en häxjakt!


Nej jag och Christian har ingen anknytning mer än en BRA säljkontakt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tycker detta är mycket märkligt, så fort nån gör ett misstag, då är häxjakten igångo_O, steg 1.har du aldrig haft kontakt med personen/företaget i fråga, lämna dina personliga åsikter åt sidan, 2. Om du @Stingmeister är kundtjänstchef vore du om nån veta att man inte bör ge sig in i nått när man inte har tillräckligt med "köttpåbenen", det finns alltid 2 sidor av ett mynt? Hur var inledning av samtalet? Var köparen den kanske hetsiga/aggressiva från början? Precis det har ingen en aning om. Jag vet att kunden "alltidharrätt", jobbar själv med sälj, men utan all fakta tycker jag det är dumt med en häxjakt!


Nej jag och Christian har ingen anknytning mer än en BRA säljkontakt.
1, Detta är ett forum där man diskuterar. Man delar alltså med sig av sina tankar och känslor
2. Häxjakt? Va?
 

Boozer_87

Panerai
Varför läser du inte alla GG inlägg i tråden innan detta och kommenterar ex: Denna killen verkar ju hyvens, han kan jag tänka mig att göra affärer med?
Det märkliga är att går något fel så är alla snabba på pucken och kritisera, men inte många höjer upp utan ett personligt möte?
@KenKun
Aja jag lämnar denna diskussion nu, vill man forsätta den så finns jag på pm:breitling:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Varför läser du inte alla GG inlägg i tråden innan detta och kommenterar ex: Denna killen verkar ju hyvens, han kan jag tänka mig att göra affärer med?
Det märkliga är att går något fel så är alla snabba på pucken och kritisera, men inte många höjer upp utan ett personligt möte?
@KenKun
Aja jag lämnar denna diskussion nu, vill man forsätta den så finns jag på pm:breitling:
Alla kan sälja, det är först vid problem som man får se den verkliga bilden av företaget / säljaren. Att man har bra omdömen sen tidigare är inte heller någon garanti att man alltid kommer att vara bra.

Plot twist: Jag har faktiskt lämnat ett gott omdöme i denna tråd
 
Om vi säger så här, jag kan vad lagen säger kring en kreditupplysning och i det är rent krasst så att man måste ha sk legitimt behov att göra en sådan. Det är inte ett legitimt behov att göra så när det handlar om postförskott. Går inte att säga att "systemet gör så" och sedan vara nöjd med det. Tycker jag personligen iaf ingen kund ska acceptera.

https://www.datainspektionen.se/vagledningar/kreditupplysningar/

Om sedan Christian hade en dålig dag så är jag övertygad om att han säkerligen kommer till sans och ber MickeT om ursäkt om det är så att det har blivit "lite" fel här.
 
Senast ändrad:
Hej MickeT
Jag beklagar verkligen att varan blivit såld strax innan din beställning. F.n. hanterar min shop inte lagersaldo vilket gör det möjligt för två personer att köpa samma vara innan jag manuellt tagit bort den. I skrivande stund har vi en ny shop under utveckling där detta kommer att fungera annorlunda. Där kommer också att finnas andra betallösningar med Svea Checkout som förstaval och andra fristående betalsätt som alternativ. Möjligtvis försvinner postförskott helt och hållet då jag sällan tar emot beställningar med det betalningsalternativet idag.
Om man idag väljer Postförskott i vår shop utförs en s.k. anmärkningskontroll, det är inte en kreditkontroll i samma utsträckning som en komplett "UC". Anledningen till detta är att jag för ca 2-3 år sedan hade problem med många beställningar mot postförskott som inte blev utlösta. Som sagt har jag inte tagit emot speciellt många beställningar mot postförskott sista tiden och det är aldrig någon som haft synpunkter. Men nu, i och med din synpunkter, lovar jag att se över detta! Jag håller med om att det inte ska behöva göras en kontroll när man skickar varor mot postförskott. Hoppas på förståelse för att jag i nämnd situation behövde vidta åtgärder.

Jag beklagar och ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag skrek åt dig i vår samtal, jag talar ofta högt (inte minst pga att jag tycks ha problem med att höras i min telefon varför jag oftast använder högtalarfunktion och då tenderar att tala högt). Men visst kände jag en viss frustration av att du valt att skriva ditt inlägg innan jag ens fått en chans att förklara mig. För mig känns det tråkigt att du valde den lösningen istället för att först och främst föra en dialog med mig... Självklart är det bra om ev problem kommer fram och självklart har jag inget emot om du ventilerar dina synpunkter och informerar andra om jag har rutiner du inte gillar. Jag hade uppskattat chansen att få prata med dig om det innan bara..

Tack för ordet
Christian
Urverket Förmedling
 

OmegaMasen

Breitling
Hej Christian,
Jag mailade till dig först, så att du "inte har fått en chans att förklara dig" stämmer inte. Du besvarade mitt med exakt dessa ord:
"Hej
Det görs automatiskt av vårt system när man blir kund."
Eftersom det inte framgår av er sajt eller era köpevillkor att det görs en kreditupplysning samt att jag när jag ifrågasatt det direkt till er får ett intetsägande svar så tycker jag att det är relevant för andra att få veta att detta. Du säger ju själv att det inte borde vara så, då måste du acceptera när jag reagerar.

Om det är din högtalartelefon som gör att du skriker och svär så tycker jag att du ska byta telefon.

Synd att jag inte fick min produkt och synd att det blev så här. Är fortfarande chockad över ert bemötande men tänker inte lägga mer energi på det nu.
Önskar dig lycka till med framtida sajtuppdatering.
 

Sexlaxar

Omega
Har både köpt, sålt och bytt flera dinkor :pompus: till @Urverket Förmedling och allt har varit i enlighet med den information jag fått före affärerna. Det går snabbt och smidigt varje gång. Jag kommer göra fler affärer med företaget :)
Fridens :cigar:
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Gjorde en smidig bytesaffär F2F med Christian, inga som helst konstigheter.
Snabb och trevlig kommunikation, rekommenderas :)
 

Barsis10

Omega
Väldigt nöjd med Christian!
Hämtade / lämnade mig på stationen och hjälpte mig smidigt med montering av ett Rubber B.
Rekommenderas!
 

Muyfa666

Omega
Jag har varit i kontakt med Christian några gånger och gjort affär en gång. Upplever honom som väldigt seriös. Skulle inte tveka på att ha med honom att göra igen.
 
Topp