• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urverket.nu dvs "Urverket Förmedling"

Tantal

Omega
2-Faktor
Har gjort flera affärer med Urverket. Motsvarat mina förväntningar varje gång. Mycket god service. Bara gott att säga om honom!
 

Formel1alex

Breitling
2-Faktor
Urverket är mycket seriös. Haft kontakt med många klockföretag innan jag bestämde mig. Köpte en Breitling, bemötandet och servicen var klockren.
Frågor på det?
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Sålde en klocka till urverket i dagarna och upplevde hela processen som mycket ärlig och seriös! Rekommenderas :)
 
Hej alla !

Hade förmånen att köpa en Breitling Emergency II av Christian i våras . Jag är sjukt imponerad av hans service och bemötande samt vilja att lösa allt som kunden efterfrågar. Det är så glädjande när någon gör det helt självmant och så naturligt som Christian gör. När det skall köpas någon ny klocka så kommer jag absolut vända mig till Christian både för hans kunnande, service och klart slagkraftiga priser samt kvalité på klockorna !

Tusen tack Christian !
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    220.2 KB · Visningar: 51
B

Banankontakt

Guest
Hittade en annons om en Rolex som skulle vara servad 2016 med "bra värden i Timegrapher". 266 i amplitud och +13 sekunder/dygn.

Jag frågade om den verkligen var servad förra året när värdena inte alls var bra. Då får jag en länk på hur resultatet var exakt. Se bild.
Han skrev att det var förra ägaren som meddelat att den var servad men att han inte har några belägg för det. Men att den "ju faktiskt har mycket bra amplitud" och gångavvikelsen inte är optimal men kan skilja sig i verkligheten då han bara testat den tvärt.

266 är inte hög/bra/godkänd amplitud för nyservad Rolex (från 2000).
Inte heller + 13 sekunder per dag.
Ser man därtill hur linjen ser ut i timegraphern så ser det oroväckande ut.

Antingen har företaget ingen koll på hur man tolkar värden i en Timegrapher, eller så försöker de skönmåla klockorna för kunder som inte har så bra koll. Fast har man inte koll borde man inte hävda att resultatet är mycket bra?
Hade jag inte haft koll skulle jag lätt ha litat på hans ord om att det är bra amplitud och att det inte föreligger något servicebehov... Kanske är det upp till köparna att göra sin hemläxa också, men pga detta skippade jag att köpa klockan hos dem och köpte från ett annat företag istället.


IMG_8713.PNG
 
Hej alla !

Hade förmånen att köpa en Breitling Emergency II av Christian i våras . Jag är sjukt imponerad av hans service och bemötande samt vilja att lösa allt som kunden efterfrågar. Det är så glädjande när någon gör det helt självmant och så naturligt som Christian gör. När det skall köpas någon ny klocka så kommer jag absolut vända mig till Christian både för hans kunnande, service och klart slagkraftiga priser samt kvalité på klockorna !

Tusen tack Christian !
Tack själv Björn!
 
Hittade en annons om en Rolex som skulle vara servad 2016 med "bra värden i Timegrapher". 266 i amplitud och +13 sekunder/dygn.

Jag frågade om den verkligen var servad förra året när värdena inte alls var bra. Då får jag en länk på hur resultatet var exakt. Se bild.
Han skrev att det var förra ägaren som meddelat att den var servad men att han inte har några belägg för det. Men att den "ju faktiskt har mycket bra amplitud" och gångavvikelsen inte är optimal men kan skilja sig i verkligheten då han bara testat den tvärt.

266 är inte hög/bra/godkänd amplitud för nyservad Rolex (från 2000).
Inte heller + 13 sekunder per dag.
Ser man därtill hur linjen ser ut i timegraphern så ser det oroväckande ut.

Antingen har företaget ingen koll på hur man tolkar värden i en Timegrapher, eller så försöker de skönmåla klockorna för kunder som inte har så bra koll. Fast har man inte koll borde man inte hävda att resultatet är mycket bra?
Hade jag inte haft koll skulle jag lätt ha litat på hans ord om att det är bra amplitud och att det inte föreligger något servicebehov... Kanske är det upp till köparna att göra sin hemläxa också, men pga detta skippade jag att köpa klockan hos dem och köpte från ett annat företag istället.


IMG_8713.PNG
Hej igen
Tack för ditt visade intresse för klockan!
http://urverket.nu/produkt.php?art=2775

Jag har varit helt öppen och ärlig, precis som jag alltid är, och tillhandahållit all information jag har om klockan - både i min annons och ytterligare specificerat åt dig per mail. Ditt påstående att jag försöker skönmåla de klockor jag har till salu är helt fel. Jag är mycket noggrann med att kontrollera det jag säljer och servar alltid vid behov, eller som i detta fallet tydligt visar om något inte är perfekt. Om köparen av denna klockan önskar få den ruckad eller t.o.m. servad hjälper jag gärna till! För mig är det viktigt att köparen blir nöjd, och helst att varan överträffar förväntningarna.

Tråkigt att vi inte kunde göra affär denna gången, varmt välkommen åter om jag har något som fångar ditt intresse en annan gång!

Vänliga hälsningar
Christian Ståhle
 
B

Banankontakt

Guest
Hej igen
Tack för ditt visade intresse för klockan!
http://urverket.nu/produkt.php?art=2775

Jag har varit helt öppen och ärlig, precis som jag alltid är, och tillhandahållit all information jag har om klockan - både i min annons och ytterligare specificerat åt dig per mail. Ditt påstående att jag försöker skönmåla de klockor jag har till salu är helt fel. Jag är mycket noggrann med att kontrollera det jag säljer och servar alltid vid behov, eller som i detta fallet tydligt visar om något inte är perfekt. Om köparen av denna klockan önskar få den ruckad eller t.o.m. servad hjälper jag gärna till! För mig är det viktigt att köparen blir nöjd, och helst att varan överträffar förväntningarna.

Tråkigt att vi inte kunde göra affär denna gången, varmt välkommen åter om jag har något som fångar ditt intresse en annan gång!

Vänliga hälsningar
Christian Ståhle


Men om en kund inte kan tolka ett timegrapher resultat tycker du att det är rättvist mot denne att beskriva den aktuella klockan som att ha mycket bra värden i timegrapher?
Jag tycker att det ser ganska illa ut faktiskt.
Jag tycker att Amplituden är för låg för en nyservad klocka (266), tidshållningen är för dålig (+13,6s/d), haltningen är för hög (2,6ms avg). Det är också en väldigt "plottrig" linje på timegraphern. Jag hade förväntat mig i stort sett en helt vågrät linje mitt på skärmen, alternativt två paralella linjer med ett litet mellanrum. Inte "prickar här och där".
Det verkar inte som att den har varit servad nyligt enligt mig.

Du har rätt i att det är ärligt att bifoga timegrapher bilden och det tackar jag för att du gjorde. Du har också varit trevlig och svarar snabbt på mail, så i övrigt har jag inga synpunkter.

Det enda jag tycker är konstigt är din beskrivning av klockan, och jag ser en risk i att din beskrivning kanske lurar någon att tro att de köper en nyservad Rolex.
 
Senast redigerad av en moderator:
Men om en kund inte kan tolka ett timegrapher resultat tycker du att det är rättvist mot denne att beskriva den aktuella klockan som att ha mycket bra värden i timegrapher?
Jag tycker att det ser ganska illa ut faktiskt.
Jag tycker att Amplituden är för låg för en nyservad klocka (266), tidshållningen är för dålig (+13,6s/d), haltningen är för hög (2,6ms avg). Det är också en väldigt "plottrig" linje på timegraphern. Jag hade förväntat mig i stort sett en helt vågrät linje mitt på skärmen, alternativt två paralella linjer med ett litet mellanrum. Inte "prickar här och där".
Det verkar inte som att den har varit servad nyligt enligt mig.

Du har rätt i att det är ärligt att bifoga timegrapher bilden och det tackar jag för att du gjorde. Du har också varit trevlig och svarar snabbt på mail, så i övrigt har jag inga synpunkter.

Det enda jag tycker är konstigt är din beskrivning av klockan, och jag ser en risk i att din beskrivning kanske lurar någon att tro att de köper en nyservad Rolex.
Hej igen
Jag är tacksam för dina synpunkter och tar det verkligen på allvar och tar det till mig! Jag har kontaktat Rolex-urmakare som bekräftar att 266 i amplitud är helt okey för detta verket (cal. 2230 fick jag också reda på nu). Att den fortar sig är så klart inte optimalt men det går att rucka. Självklart har jag varit, och kommer att vara, ärlig och tydlig med detta mot alla spekulanter. Jag tar gärna en diskussion med spekulant/köpare i samråd med urmakare om huruvida den ska ruckas eller servas, eller låtas vara som den är.

Återigen tack för dina ärliga synpunkter, detta hjälper mig att hålla mig ajour.

Vänliga hälsningar
Christian Ståhle
Urverket Förmedling
 

Johan Lundqvist

Breitling
Jag köpte en :omega: Seamaster av Urverket/Christian, Allt gick smidigt och bra. Klockan var i bättre skick än vad Christian sa på telefon.
Christian får 5 av 5 i betyg från mig!
Låg en handskriven lapp från Christian i boxen också, kändes personligt och trevligt!
 

Ola G

Cartier
Jag har köpt en Reverso Sport av Christian för ett tag sedan, denna hämtade jag personligen.
Affären var både trevlig, problemfri och klockan som utlovat
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Boozer_87

Panerai
Så var det dags att återigen göra affärer med Christian på @Urverket Förmedling . Denna gång en Breitling till frun. Som alltid grym kontakt, behjälplig och jagade fram mitt önskemål. Även denna gång 100 % GG. Rekomenderas åter igen!
 

Jesper.em

Breitling
Köpte en Explorer II för någon vecka sedan och hämtade den nere i Helsingborg. Fick ett bra bemötande och klockan var i riktigt bra skick. Är hur nöjd som helst!
 

Mattias w

Breitling
Efter fem års medlemskap i detta eminenta forum är det dags för mig att posta för första gången. Har följt Breitlingtråden med stort nöje och lusläst allt möjligt. Finner stort nöje i att vara inne på detta forum och läsa om det jag älskar, klockor. Nu till pudelns kärna:
Har haft förmånen att göra ett klockköp via @Urverket Förmedling (Breitling "Leo")och kan bara varmt rekommendera. Korrekt beskrivet objekt, snabb och lyhörd kommunikation genom Christian Ståhle som fick mig att känna att det var viktigt att jag var 100% nöjd.
När det är dags för nästa köp kommer jag titta in hos Urverket Förmedling först garanterat.
Hemsida: https://urverket.nu
 
Senast ändrad:
Topp